Anne Ruud

Tlf: 23 35 30 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anne Ruud er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anne Ruud

EN AV DE PROFESJONELT ENGASJERTE LEGER

Dr. Ruud er profesjonell og meget dyktig. Jeg har hatt henne som fastlege i flere år og fortsatt fornøyd med hennes måte å behandle meg som en pasient på.

Avvisende og lite forstaaelsesfull lege

Jeg fikk akutt-time paa Kurbadet legesenter grunnet en infeksjon paa øyet. Tok samtidig opp en del andre symptomer som har meldt seg den siste tiden parallelt med at jeg er sykemeldt fra jobben grunnet utbrenthet (kontinuerlig tinnitus, ømhet/stivhet og frostrier/frysninger i kroppen, orker knapt gaa ut døren, sliten, humørsvingninger, sover urolig, men mye, gaatt ned i vekt, appetittløshet). Snakket først med en forstaelsesfull legestudent som tok meg paa alvor og ville kartlegge symptomene og ta en blodprøve. Da fastlegen kom inn i rommet avfeide hun dette og ønsket ikke vurdere symptomene utover infeksjonen (som hun brukte ca 5 sekunder paa aa vurdere), og ba meg ringe (ikke avtale time) til fastlegen min igjen om to uker (!). Ble raskt skysset ut av legekontoret selv om jeg var paa graatens rand paa grunn av denne behandlingen. Her kunne jeg ønske fastlegen kunne ha avsett 60 sekunder til aa faa innblikk i situasjonen min før hun henviste meg til aa komme tilbake igjen, og i det minste da sette opp en time. Det virket ikke som hun tok meg som pasient paa alvor. Har fastlege, Helene Berglund, ved samme legekontor, som jeg er veldig fornøyd med.

Meget respektløs behandling

Jeg er svært sjeldent hos legen, sist gang jeg var der var ca. 10 år siden.
Jeg husker allikevel godt at Dr. Ruud sa jeg pent måtte bestille en ny time, i det jeg prøvde å nevne sak nummer to som plagde meg.

Bestilte derfor denne gangen en dobbelttime da jeg hadde 3 forskjellige ting som plaget meg.
Etter 3 dager får jeg en tekstmelding som sier at timen min er forandret til en enkelttime.

Jeg ringer så legekontoret 2 ganger og forklarer behovet for en dobbeltime, og spør om ikke legen kan ringe meg tilbake.

Jeg får så en ny tekstmelding om at jeg kun får en enkelttime, og at legen vil ta en vurdering på om jeg trenger videre oppfølging.

Jeg vet fra tidligere at jeg ikke har muligheten til å ta opp flere ting som feiler meg i en time.
jeg får ingen mulighet for å prate med legen min, eller å få en dobbelttime.

Synes det er meget respektløs oppførsel, at ikke en gang legen tar seg tid til å ringe pasienten for å høre bakgrunnen for at jeg ønsker en dobbelttime.

Lite behjelpelig

Har hatt Anne som fastlege en stund, og hadde smerter i underlivet. Da hun hadde sendt meg til en spesialist som knapt hadde sett på min sak og sa det ikke var noe galt med meg, mente hun at jeg måtte sendes på kurs for å lære å leve med disse smertene. Jeg er 21 år, og måtte selv lete meg frem til en løsning. Da jeg fint spurte henne om vi kunne samarbeide for å finne en behandling som hjelper sa hun bare at nei det hadde hun ikke tid til og sånt gjør ikke hun. Når det gjelder legekontoret generelt er de utrolig distrè og glemmer til stadighet å sende prøver, ringe opp når svar på prøver har kommet etc.

Snill, forståelsesfull og dyktig lege

Dr. Anne har vært min fastlege i en årrekke. Hun er en person som kartlegger og har evnen til å kunne sette seg inn i hva pasienten trenger. Hun er en god lytter samtidig har hun god selvtillit i sitt fag. Er behagelig og meget tillitsfull. Det handler selvsagt om en dame med ett stort hjerte.

Jordnær og god på oppfølging

Jeg har gått til Anne i over 3 år. Hun har vært en god lytter og støttespiller, samtidig har jeg opplevd henne som genuint interessert i å finne god behandling for meg - både på fysiske og psykiske plager. Hun er hyggelig og tar seg tid, hun viser forståelse og er flink i faget!

Flink og profesjonell lege

Veldig fornøyd med Anne Ruud som fastlege. Selv om det kan være litt lang ventetid på telefon, er det også mulig å få time ved å bruke sms eller app. Får alltid time på dagen dersom det haster, ved litt mindre akutte ting tar det gjerne over en uke.

Ellers er hun grundig, profesjonell, følger opp blodprøvesvar og henvisninger videre til andre spesialister.

Meget dyktig lege

Hyggelig lege, tid til å snakke og til å lytte. Gir seg ikke før hun finner ut av problemer og søker spesialist når det er behov for det. Alltid hyggelig og pliktoppfyllende. Her føler du deg sett og hørt. Viktig for å kunne fortelle om plager en har!

Veldig dyktig

En profesjonell lege som følger aktivt opp. Rask og effektiv. Veldig klar kommunikasjon. Faglig sterk

kjempebra lege!

Jag er gravid og har derfør varit stadig kunde hos Anne, hon er kjempehyggelig, tar det du sæger seriøst. Førut har jag alltid haft leger som ikke brytt sig så veldigt, men Anne er den beste legen eg haft. Samboren min syns hon er veldigt enkel och bra.

Ryddig og engasjert fastlege

Anne Ruud jobber på Kurbadet legesenter. Hun er en engasjert og ryddig fastlege, som er helt grei å få tak i. Hun stiller gjerne på møter, tar seg god tid og kommer alltid med en tilbakemelding på prøver o.l. Til og med g.u. var helt uproblematisk hos henne, da hun var så avsplappet og naturlig som det går an å være i en slik situasjon. Trekker noe ned på karakteren at hun ikke er villig til å foreskrive all slags medisin, men det har ikke vært noe problem for meg så langt. Alt i alt en anbefalt fastlege!

Utrolig fin lege

Jeg byttet til Anne Ruud fordi jeg var misfornøyd med den forrige legen min. Opplever at hun husker meg fra gang til gang, og kan sette spørsmålene mine og de problemene jeg tar med inn på legekontoret i sammenheng med tidligere ting jeg har tatt opp - jeg trenger liksom ikke forklare _hele_ meg hver gang jeg er der. Hun tar alle spørsmål seriøst, og er flink til å forklare, og synes hun gjør en ordentlig vurdering hver gang. Synes hun balanserer det å være personlig og profesjonell ypperlig som lege.
Kurbadet legekontor har også en løsning der du kan bestille time over nett med sms-svar. Det er digg.

Kunnskapsrik, vennlig og ryddig.

Har hatt denne legen nå i flere år, og jeg må bare si at jeg er meget førnøyd med henne. Hun er det man kaller lege med stor L. På de aller fleste punkter er hun meget kunnskapsrik, og er det noe hun ikke er helt sikker på, sjekker hun opp dette, og følger det opp med kontrolltime noen dager senere.

Man trekker jo litt på årene etterhvert, og med en fast diagnose som har artet seg i flere forskjellige retninger, har hun vært veldig flink til å se hva som virkelig betyr noe, og hva som kan sees på som grunnløs bekymring fra min side.

Er også flink til å følge opp prøvesvar om det taes prøver.

Alt i alt en lege av meget god karakter, med høyt kunnskapsnivå.