Anne Ruud

Autorisasjon (1995)

Anne Ruud er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anne Ruud

Forståelsesfull, praktisk og tålmodig

Har vært hos Anne i noen år nå og møter en dame som er oppriktig interessert i å hjelpe, både med psykiske og fysiske plager.
Løsningsorientert og empatisk, husker hvem jeg er og har i sin travle hverdag alltid nok tid, om det behøves.

Svært uempatisk lege

Dr Ruud framstår lite empatisk innstilt i timene i forhold til sårbarhet og psykiske vansker. Virker rett og slett uinteressert og fordomsfull. Har grått etter hver time hos henne Har dog inntrykk av at hun er ok på mer praktiske og fysiske ting.

Hun har også rotet bort flere henvisninger til spesialister uten å prøve å ordne opp i dette etterpå.

Skal finne ny fastlege nå. Andre på kontoret der er veldig ok.

Lege og medmenneske

Eg hadde ho som fastlege for 15 år sidan,eg tenker på ho mef stor takknemmelighet, sopass at eg måtte google ho idag og skrive dette. Eg fikk meir støtte og lekedom enn eg kunne forvente.

Lite ivaretatt

Jeg byttet til Anne da jeg flyttet til Oslo og har vært hos henne noen ganger hittil. Jeg går fra kontoret med dårlig følelse hver gang. Timene er utrolig korte og får ingen oppfølging, blir snakket ned til og opplever mangel på empati. Bytter fastlege.

Lite lyttende, lite tillitsvekkende, for rask

Jeg har hatt denne legen i noen år. Helt grei ved konkret og lett gjenkjennelige tilstander, øreverk hos barn f.eks. Men ovenfor meg som voksen totalt uinteressert i å lytte! Jeg føler meg alltid som en hypokonder og tør ikke fortelle det jeg skal. Hun konkluderer som regel raskt uten å lytte eller undersøke noe som helst. Fremstår som hun alltid har liten tid. Ikke tillitsvekkende! Hadde jeg hatt psykiske plager ville jeg ikke turt å si noe om det, eller be om henvisning.