Anne Ruud

Akersgata 74 0180 Oslo
Anne Ruud er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anne Ruud

Meget respektløs behandling

Jeg er svært sjeldent hos legen, sist gang jeg var der var ca. 10 år siden.
Jeg husker allikevel godt at Dr. Ruud sa jeg pent måtte bestille en ny time, i det jeg prøvde å nevne sak nummer to som plagde meg.

Bestilte derfor denne gangen en dobbelttime da jeg hadde 3 forskjellige ting som plaget meg.
Etter 3 dager får jeg en tekstmelding som sier at timen min er forandret til en enkelttime.

Jeg ringer så legekontoret 2 ganger og forklarer behovet for en dobbeltime, og spør om ikke legen kan ringe meg tilbake.

Jeg får så en ny tekstmelding om at jeg kun får en enkelttime, og at legen vil ta en vurdering på om jeg trenger videre oppfølging.

Jeg vet fra tidligere at jeg ikke har muligheten til å ta opp flere ting som feiler meg i en time.
jeg får ingen mulighet for å prate med legen min, eller å få en dobbelttime.

Synes det er meget respektløs oppførsel, at ikke en gang legen tar seg tid til å ringe pasienten for å høre bakgrunnen for at jeg ønsker en dobbelttime.

Lite behjelpelig

Har hatt Anne som fastlege en stund, og hadde smerter i underlivet. Da hun hadde sendt meg til en spesialist som knapt hadde sett på min sak og sa det ikke var noe galt med meg, mente hun at jeg måtte sendes på kurs for å lære å leve med disse smertene. Jeg er 21 år, og måtte selv lete meg frem til en løsning. Da jeg fint spurte henne om vi kunne samarbeide for å finne en behandling som hjelper sa hun bare at nei det hadde hun ikke tid til og sånt gjør ikke hun. Når det gjelder legekontoret generelt er de utrolig distrè og glemmer til stadighet å sende prøver, ringe opp når svar på prøver har kommet etc.

Snill, forståelsesfull og dyktig lege

Dr. Anne har vært min fastlege i en årrekke. Hun er en person som kartlegger og har evnen til å kunne sette seg inn i hva pasienten trenger. Hun er en god lytter samtidig har hun god selvtillit i sitt fag. Er behagelig og meget tillitsfull. Det handler selvsagt om en dame med ett stort hjerte.

Jordnær og god på oppfølging

Jeg har gått til Anne i over 3 år. Hun har vært en god lytter og støttespiller, samtidig har jeg opplevd henne som genuint interessert i å finne god behandling for meg - både på fysiske og psykiske plager. Hun er hyggelig og tar seg tid, hun viser forståelse og er flink i faget!

Flink og profesjonell lege

Veldig fornøyd med Anne Ruud som fastlege. Selv om det kan være litt lang ventetid på telefon, er det også mulig å få time ved å bruke sms eller app. Får alltid time på dagen dersom det haster, ved litt mindre akutte ting tar det gjerne over en uke.

Ellers er hun grundig, profesjonell, følger opp blodprøvesvar og henvisninger videre til andre spesialister.