Anne Ruud

Autorisasjon (1995)

Anne Ruud er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anne Ruud

Trygg og kompetent

Svært tillitsvekkende, engasjert, faglig trygg, hyggelig og pragmatisk. Anne Ruud er en strålende fastlege for meg.

Denne legen får meg til å føle meg om mulig ennå verre.

Jeg har har slitt med psykiske og fysiske plager over lengre tid, og er i en fortvilet situasjon, hvor jeg står fast, og ikke vet hverken ut eller inn.
Fikk bare beskjed om å ta meg sammen, komme meg opp fra sengen og på jobb, noe jeg har gjort og prøver alt jeg kan/gjør hver dag hele mitt liv, men pga utmattelse/utbrenthet går det bare ikke alltid. Nå vil jeg bare avslutte alt egentlig, for har bare grått siden jeg gikk fra legen, da jeg skjønner at det ikke er håp for meg. Det er ihvertfall det jeg satt igjen med etter denne timen. Hun visste ikke hva hun kunne gjøre, sa hun, at det måtte jeg finne ut av selv. Så nå er jeg mer maktesløs enn noen gang, og ser ingen utvei for meg. Byttet fastlege i dag, men gruer meg til å gå til legen igjen, dette tok fra meg alt håp for at jeg noensinne kan få et liv. Jeg vil bare forsvinne.

God fastlege

Jeg er veldig fornøyd med Anne Ruud. Hun husker meg og min historie fra gang til gang, er grei og samtale med og kommer med gode forslag til løsninger.

Oversett av legen

Får raskt time ved legesenteret. Ba om henvisning, men fikk verken det eller hjelpen jeg trengte. Ble sendt ut av kontoret uten å få en klarhet. Kommer til å bytte til en annen fastlege på grunn av denne opplevelsen.

Ypperlig kommunikator og problemløser

Er en fantastisk lege med mye kunnskap og ydmykhet, tilstedeværende, som kontruktivt leter etter løsning sammen med meg som pasient. En god kommunikator er essensielt når jeg er hypersensitiv og allergisk, som min familie er. Da blir det mye leting og uvisshet. Hun bidrar til å løse problemene effektiv med prøving og feiling og å ta problemene seriøst, hvor andre leger har vært mindre helhetlig og lyttende og forlenget sykdomsperiode med sine raske konklusjoner med fokus på separate symptomer. Løsning blant annet med vaksinasjon. En slik lege er gull verdt