Elisabeth Johanne Neumann Rødland

Autorisasjon (1996)

Elisabeth Johanne Neumann Rødland er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Elisabeth Johanne Neumann Rødland

Veldig behjelpelig

En veldig god lege. Hun lytter og kommer med tips og råd. Hyggelig. Litt lang tid for å få time, første ledige var 2 uker etter at jeg ringte.

Ble såret av helsesekretæren på Enerhaugen.

Har Elisabeth som fastlege. Og skulle ta blodprøver og pusteprøver.
Jeg lurte på om jeg kunne få vite blodtypen min gjennom blodprøvene. Sekretæren ble frekk. Det trengte jeg ikke vite. Det var bare tull. Dessuten kostet det mye ekstra å få svar på dette.
-Har du ikke barn? spurte hun.
- Nei svarte jeg.
- Da får du vite det den dagen du skal ha barn, sa hun
- Jeg skal ikke ha barn, svarte jeg.
Dette falt ikke i god jord. Hun ble sur, sånn på ordentlig. Og jeg fikk høre om at kvinner var skapt for å sette barn til verden..
Hva aner vel denne kvinnen om min grunn til mitt svar om at jeg ikke skal ha barn... Ikke alle kan få barn.
Jeg ble helt taus. Sa ikke ett eneste ord mer til henne.
Og hun skulle bare visst hvor såret jeg var.

Den beste legen jeg har hatt

Elisabeth er en utrolig varm person, uten at det går utover profesjonaliteten. Hun er dyktig og flink til å formidle fagkunnskapene sine. Hun er også lydhør på hva jeg trenger for å føle meg komfortabel i forskjellige situasjoner.

Det er alltid tid til spørsmål og svar og jeg føler meg godt ivaretatt både inne hos legen og av de som jobber på laben (blodprøver, vaksiner etc) - her har jeg hatt mest med Kale å gjøre og hun er alltid blid og fantastisk flink.

Jeg er utrolig fornøyd med menneskene på dette legekontoret, de er tydeligvis populære for det er til tider lang venteliste for å komme inn (selvfølglig avhengig av min egen fleksibilitet også), men jeg forstår hvorfor så jeg ser ikke på dette som et problem. (I tillegg er det behjelpelige med å ta vaksiner etc uten at du trenger timebestilling for dette).

De som jobber her gjør jobben sin og mer til og alltid med et smil, jeg skal flytte langt før jeg bytter legekontor.

Tar seg alltid tid

Elisabeth er dyktig og flink til å lytte. Hun tar seg alltid tid og tar deg på alvor. Jeg har bare god erfaring med Elisabeth!
Utfordringen er at hun er lite tilgjengelig og det er vanskelig å få time. Det er også vanskelig å komme gjennom på telefon. Burde fått online booking system som flere og flere leger nå har!
Den ene assistenten surrer også mye og er vanskelig å forstå. Hun kan også være direkte ufin og uprofesjonell li måten å snakke til og behandle pasienter både på telefon og personlig.

Dyktig og sympatisk lege

Elisabeth er lett å snakke med og tar deg på alvor. Alltid blid, empatisk og tilstedeværende. Anbefales.