Anders Sandvei

SiO Helse

2006

Siste vurderinger av Anders Sandvei

Rolig og effektiv

Jeg har brukt Anders under studietiden, og skulle gjerne fortsatt etter endt studietid. Anders er en god fastlege.
Han tar seg til tid å lytte, stille spørsmål, henvise videre hvis det går på kompetanseområder utover hans eget og jeg føler meg alltid ivaretatt og respektert.
Han snakker lavt og mumler litt i blant, men det er jo bare å be ham om å gjenta seg. Jeg opplever ikke at stemmeleiet hans signaliserer at han ikke er interessert. Anbefales!

God erfaring

Jeg har kun gode erfaringer med Anders Sandvei. Han tok mine symptomer på alvor og var flink til å henvise meg til spesialister.

Ryddig og profesjonell fastlege

Har hatt Sandvei som fastlege hele studietiden (circa fem år). Alltid vært fornøyd med hans behandling.

Jeg er enig i at han snakker ganske lavt og til tider utydelig, men han viser tydelig at han følger med og han er en god lytter. Dette har aldri vært noe problem for meg.

Kan trygt anbefale ham videre.

Trygg og rolig lege med masse integritet

Jeg har hatt Anders Sandvei som fastlege gjennom hele studietiden. Valgte ham som fastlege etter at han behandlet meg på en utrolig god måte i en krisesituasjon da jeg tilfeldigvis fikk ledig time hos ham. Han var rolig, saklig og profesjonell, og tok meg og mine symptomer på ytterste alvor. Han henviste meg fort videre og gav meg raskt tilbakemelding på hva de ulike undersøkelsene viste, slik at jeg følte meg ivaretatt hele veien.

De siste fem årene har jeg blitt kjent med Sandvei som en lege som er så trygg på sin kompetanse at han kan være ydmyk om det han ikke kan. Enten han stikker innom en kollega, henviser meg til en spesialist eller bare spør meg som pasient ut om symptomene mine, har jeg alltid oppfattet ham som svært godt til å kommunisere, komme til bunns i hva problemet egentlig er, samtidig som han er opptatt av å ta best mulig vare på meg som pasient.

Jeg har også opplevd at Sandvei er god til å behandle både psykiske og fysiske helseplager.

Det eneste som er litt kjipt med Sandvei, er at han har vært i relativt lange permisjoner to ganger da jeg skulle bestille time. Begge gangene har han hatt gode vikarleger, men det er noe helt annet å skulle gå igjennom hele sykehistorien sin med et nytt menneske, og å komme til en lege som kjenner deg.

Jeg vil på det sterkeste anbefale Sandvei som fastlege.

Mumlende

Sandvei snakker så lavt og utydelig at det er vanskelig å høre hva han sier. Tenk om det skulle være noe viktig man går glipp av... Han har lav tilstedeværelse. Ellers er han effektiv når det kommer til henvisninger og det praktiske.

Veldig fornøyd

Har bare hatt positive erfaringer med legen. Føler jeg blir tatt på alvor og han er lett å forholde seg til. Han bruker også tid på å sørge for at jeg forstår resonnement bak diagnose og/eller behandling, som jeg setter pris på.

ikke anbefalt

Veldig irriterende og ikke villig til å hjelpe. Vil ikke stille deg spørsmål for å hjelpe deg å diagonose sykdommen. Du vil bli snakket og snakket og det er det. Ingen hjelp og noen råd fra legen.

Ikke bra i det hele tatt

Sandvei er den mest problematiske legen jeg har vært borti. Han prater så lavt og utydelig at det er vanskelig å få tak i hva han prøver å si. I tillegg er han veldig uvillig til å hjelpe pasienten, eller å prøve å forstå hva som plager pasienten. Han provoserer og irriterer pasienten ved å ikke ta pasienten på alvor. Han har noe nyttig kunnskap om forhold rundt sykemelding men velger å provosere pasienten først.

Veldig fornøyd

Sandvei er grunndig og tar seg tid til å stille oppklarende spørsmål dersom det er nødvendig. Han tar meg som pasient på alvor, gir god informasjon og er imøtekommende når jeg ønsker å være godt informert om min sykdom. Han tilpasser seg mitt kunnskapnivå og viser stor respekt for min opplevelse og vurdering av sykdommens utvikling.

Faglig dyktig og flink til å lytte

Jeg har hatt Anders som fastlege i ca. 5 måneder, og er veldig fornøyd. Har vært hos ham 4-5 ganger ila. denne perioden.

Tilgjengelighet: Han jobber annenhver uke Blindern/BI, men du kan få time begge steder uavhengig av hvor du studerer. Får alltid time samme eller neste uke, noe som er helt greit. Har ikke hatt behov for akutt time, så vet ikke hvordan tilgjengeligheten er der.

Konsultasjon: Han er oppmerksom og lytter bra, virker faglig dyktig og alltid villig til å forklare mer utdypende. Om du har behov for mer informasjon om en sykdom/behandling, får du utskrift fra NEL eller andre kilder. Villig til å diskutere andre behandlinger/medisiner om pasient ønsker det. Han tar seg god tid til konsultasjonen, allikevel jeg har aldri opplevd å måtte vente mer enn 10 minutter på venteværelset. Snakker litt lavt og utydelig, men har ingen problemer med å forstå ham. Anders er rolig og en smule reservert, og spør ikke om følelsesliv med mindre pasienten tar eget initiativ. Her har han noe å gå på. Skriver utfyldende henvisningsnotater.

Jeg er i det store og hele veldig fornøyd med Anders, og er glad for å ha en dyktig lege da jeg har hatt behov for hyppige konsultasjoner det siste halvåret.

Lytter ikke

Dette er en av de verste legene jeg har hatt.. Han er dårlig på å lytte, dårligoppfølgning og gir aldri noen forklaring når han henviser.. Han bare er der på en måte i timen, han hjelper ikke noe bortsett fra å skrive sykemeldinger og resepter. Skikkelig skuffet. Han virker som en maskin, følelselsløs og likegyldig til hvordan du har det.

En bra lege

Jeg hadde ikke ordnet med fastlege, men fikk raskt en time med Sandvei da jeg trengte det. En rolig og hyggelig lege. Han er grundig, stiller spørsmål og svarer utfyllende på alt jeg lurte på.

Nøyaktig og grundig

Har hatt Sandvei ved SiO Helse mens jeg studerte på UiO til klinisk ernæringsfysiolog, dessverre må jeg nå skifte da jeg er ferdig med studiene. Har inntrykk av han er meget grundig ved undersøkelser og når han skrever henvisningsnotater. Anbefaler absolutt å velge Dr. Sandvei som fastlege.

Svært bra fastlege!

Hadde Anders som fastlege fra 2005-2013, og har vært svært fornøyd med Anders.
Han tar deg seriøst, er det behov for henvisning til spesialist så gjøres dette raskt.
Kanskje like god på å gi sykemelding når det trengs.
Kan anbefale Anders på det varmeste, får terningkast 6 :)

Bedre lege får du ikke

Har gått til denne legen i 5år nå og kan bekrefte at han er den beste legen jeg har hatt.
Når det gjelder resepsjonistene, synes jeg de er dyktige og flinke, aldri hatt problemmer med dem, samt får jeg alltid time der når det trengs.
Om legen:
Ikke bare faglig dyktig men tar en på alvor, og mange av mine plager har han funnet ut og henvist meg deretter til spesialist, når det har vært nødvendig.
Han er absolutt ikke autoritær eller arrogant slik mange leger kan være når du stiller spørsmål for å få en bredere forståelse, som kan virke tvilsomme til deres kompetanse.Tverimot gir han en dypere forklaring og eventuelt henviser til kilder. Dette er en egenskap veldig få leger eller andre eksperter i alle mulige felt har. Og jeg synes dette gjør en lege eller person til noe stort og ikke minst åpner for en ikke-dømmende åpenhet og stor tillit ,som kan av og til mangle i en lege-pasient relasjon.
Jeg tror slike leger er desverre veldig sjeldne. Anbefaler ham på det sterkeste!!

Langt ifra fornøyd!

Han hører på hva du sier, men det er vel egentlig dét. Han skriver ikke ned noen ting, så ved neste time har han ingen oversikt. Han forteller ikke hva han tenker, så han gir lite tilbake. Når han først prater mumler han veldig lavt, nesten uforståelig. Han tenker veldig lite utenfor boksen, så er blodprøven fin så er du frisk!

God lege, men mumling.

Har hatt Anders som fastlege i tre år. Eneste minuset, er at jeg som norskfødt sliter med å forstå hva han sier. Ordene mumles ofte ut, og jeg finner det litt ubehagelig å måtte be han gjenta flere ganger i løpet av en time.

Dyktig lege som tar pasienten på alvor.

Tar seg tid til å finne ut av problemet og tar pasienten på alvor. Han foreslår nye medisiner når de gamle ikke har ønsket effekt. Henviser videre når det er nødvendig.

Som andre sier så er en del av resepsjonistene vanskelige å ha med å gjøre så jeg anbefaler å bestille time via sms.

Beste fastegen jeg har hatt!

Jeg hadde Sandvei som fastlege i 5 år. Har vært hos han ofte og syns han er den mest forståelsesfulle legen jeg har hatt. Han lytter veldig godt og tar alt seriøst. Jeg kunne alltid spørre om andre løsninger og medisiner som hadde passet bedre for min sykdom. Han har vært veldig hjelpsom. Skulle ønske jeg kunne fortsette å ha han som fastlege.

Hjelpsom lege

Flink lege som tar deg seriøst, og som er flink til å berolige deg. Kunnskapsrik og veldig hjelpsom.

Vedkommende var min fastlege i de 3 årene jeg studerte på BI. Dyktig lege.