Elin Skagestad

Autorisasjon (1989)

Elin Skagestad er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Elin Skagestad

Kald

Virker ikke empatisk i det hele tatt, vil bare bli ferdig med timen og sender deg ut det sekundet hun har "løst" problemet. I tillegg liker hun virkelig ikke å kommunisere via digitale løsninger, krever fysisk time for kun å fornye en resept, til tross for rikelig med info via e-konsultasjon. Har også vært passiv aggressiv på telefon og skriftlige svar. Angrer sterkt på å ha endt opp med henne, men gjorde det kun pga tilgjenglighet mtp venteliste.

Useriøs lege

Sitter for det meste på pc, føler meg verken hørt eller sett! Alltid stresset og forsinket! Styr unna

Helt topp

Trygg på at jeg får super behandling. Lytter til meg. Tar meg med på råd. Kjenner egne grenser ift kompetanse og henviser når det trengs.

Lite interessert i å høre hvorfor du er der

Var til Elin noen ganger, og ser at dette ikke er legen for meg. Sikkert snill og dyktig, men i en time hos henne føler man at hun har null interesse i hvorfor du er der og det du forteller. Ikke får man svar på spørsmål, ikke sjekker hun ting man bekymrer seg for. Sitter på dataen og ser knapt på deg, gir ikke respons på det du sier, tar det i alle fall ikke alvorlig. Følte omtrent behovet for å unnskylde for at jeg bestilte legetime og kom og plaget henne i arbeidstiden hennes, og slik skal det ikke være å gå til legen. Fikk rett og slett inntrykket av at hun kjedet seg skikkelig på jobb. Byttet fastlege nå, for orket ikke slikt.

Legesekretæren på telefon var derimot veldig hjelpsom og grei når hun satte opp time. Følte at hun tok meg mer på alvor enn legen selv gjorde.

En trygg og god lege som følger godt opp

Jeg hadde Dr. Skagestad som fastlege i flere år og begynte å gå fast til henne i forbindelse med graviditet. Jeg var alltid svært fornøyd. Hun fulgte meg godt opp gjennom hele graviditeten og jeg opplevde alltid å bli tatt på alvor. Hver eneste gang jeg eller min datter var hos henne i etterkant, husket hun alltid på historien vår, spurte relevante spørsmål og fulgte opp. Eneste grunnen til at jeg så meg nødt til å bytte fastlege er fordi vi flyttet og det ble et litt for langt stykke å reise til veitvet legesenter . Jeg skulle svært gjerne beholdt henne.