Jørgen Skavlan

Tlf: 22 55 06 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jørgen Skavlan er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Skavlan

Tillitsvekkende og hyggelig

Jeg opplever min fastlege som personlig og profesjonell. Min mann og jeg har samme fastlege og da min mann ble alvorlig syk var Skavland til uvurderlig støtte.

Min Lege bokstavelig talt

Jeg er veldig fornøyd med min lege, og er glad for jeg har min fastlege her. Veldig nært og med tilgjengelighet på nesten alle fasiliteter i umiddelbar nærhet. Har altid møtt en imøtekommende, forståelsesfull og sist men ikke minnst særdeles kompetent lege.

Det finnes ingen bedre en Dr Skavlan!

Har gått til Dr Skavlan mange år, lenge før fastlegeordningen ble en realitet.
Han er rask, effektiv og bruker ett klart språk som ikke kan misforstås. Mot meg har han vært fantastisk fra første dag.
Har absolutt intet å utsette på han som lege, snarere tvert imot!
Kjære Dr. Skavlan: Håper du fortsetter som min fastlege i mange mange år fremover.
Hilsen en meget takknemlig pasient.

Min beste legeopplevelse

Jeg har hatt JS som lege helt siden han startet på Frogner, før fastlegeordningen kom i gang. Aldri lenge å vente på time, lydhør og velmenende. Godt vi er forskjellige, min datter var enig i arrogansen, men for meg har det ikke vært noe problem. Jeg føler at vi er på bølgelengde. Kan hende noen bør gå i seg sjøl og spørre om hvorfor de tror han opptrer arrogant.

Arrogant og uinteressert

Hilste ikke på meg og så ikke opp fra pc skjermen mer enn en-to ganger iløpet av den korte tiden han hadde.

Har bytet fastlege

Meget arrogant

Jeg hadde Jørgen Skavlan som fastlege for en kort periode. Han var totalt uinteressert da jeg kom dit med halsbetennelse og feber, og fikk meg til å føle meg som en hypokonder. Heldigvis dro jeg på legevakten senere på kvelden, og fikk en helt annen behandling der. Styr unna!

Meget imotekommende

Lytter og informere, det er mine besluttninger han sier ifra angaaende second oppinion hvis jeg er usikker paa hans diagonose .Er han usikker sender han meg til videre utredning.

Fraværende, uinteressert, småarrogant

Hører ikke etter på pasientens bekymringer, tar ikke prøver av ting man ber om å få sjekket, ALLTID forsinket og prøver å komme ajour ved å bruke 1 minutt på pasienter som meg, som han mener det ikke feiler noen ting fordi jeg er ung. Besøket føles som bortkastet tid og penger, anbefales ikke...

Helt toppen

Jag har haft Skavlan i femton år. Han är fantastisk. Jag besöker honom ca vartannat år och han tar alltid tag i de problem som oroar mig.
Jag har inte ens något att utsätta på tillgängligheten.

Effektiv, ingen dikkedarer

Har hatt Skavlan som fastlege i 10 år snart. Han er effektiv og to the point.
Passer meg perfekt. Jeg ønsker ikke noen kos med lidelser eller sykdomssituasjon. Bare tydelige råd. Det får jeg alltid. Presis på tiltak og kutter ut unødig surr som ikke er relevant til problemstillingen.

Han bør kanskje strekke seg litt ekstra i forhold til de store linjene hos deg som pasient versus "the issue of the day". Men utfordres han på dette - noe jeg har gjort - er han alltid innstilt på å ta tak i det også.

Hører ikke etter, bagatalliserer problemer.

Kom med en problemstilling hvor han blankt avfeide meg. Mente at dette var bare tull og at jeg måtte ta meg sammen. Møtet med denne legen er det verste jeg har vært med på. Føyer meg inn i rekken av de andre misfornøyde her.

Fornøyd

Kunnskapsrik og effektiv lege. Stiller de rette spørsmålene og har så langt truffet på diagnose og behandling. Veldig greit med å være tilknyttet Din Lege og Aleris i underetagen. Da får en alltid en legetime ved akutt sykdom, god kapasitet på lab og mu lighet for røntgen etc på Aleris. Også apotek i samme bygg. Er du i tidsklemma og ønsker å bli frisk og tilbake på jobb kjappest mulig er JS eller en av de andre legene tilknyttet Din Lege å anbefale. Eneste problemet er selvsagt at det er mange som ønsker å ha JS som fastlege, så en må ofte vente litt på time - men da har en legevakten som alternativ (på Din Lege).

En trygg og ansvarlig lege

Dr. Skavlan er en meget god diagnostiker og en omsorgsfull lege, og jeg opplever ham som åpen for pasientens innspill og synspunkter, iallfall såfremt de er rimelig godt begrunnet. Han bestiller de prøver som trengs og kanskje enda et par til, for å være på den sikre siden, følger godt opp, og gir råd og medisin også for små plager man måtte ha. Han har en sunn, likefram og usentimental væremåte som passer meg personlig godt, dessuten kombinert med en porsjon fin humor. Han kan sikkert virke litt arrogant på enkelte, men det plager som sagt ikke meg, all den tid jeg vet at han er en virkelig omsorgsfull og samvittighetsfull lege, som i nødens stund står på for sine pasienter langt ut over hva plikten krever - jeg vet om flere eksempler på dette. Kunne ikke tenke meg en annen eller bedre fastlege enn ham.

Fantastisk lege.

Hele familien har gått hos Skavlan i over 20 år og det er aldri noe tull med ham. Han har reddet livet mitt en gang etter at jeg hadde vert på legevakt og ulevål uten at de greide å finne ut hva som var galt, noe han klarte på 10 minutter, en halv time senere lå jeg på Ullevål. Men som andre sier her, ikke noe vits i å gå til ham for å få piller eller sykemelding uten god grunn.

Hyggelig, imøtekommende, seriøs og rask

Har hatt Skavlan som fastlege i mer enn 10 år. Jeg er ikke spesielt syk, men noe dukker det jo opp innimellom. Har alltid fått god hjelp/veiledning. Han er tydelig ikke glad i sykemelding (har aldri sykemeldt meg) - men det er greit nok. Har gjort enkle kirurgiske inngrep - betryggende og enkelt å få det gjort hos fastlegen.

Han er ganske kjapp på konsultasjonen, men jeg føler hver gang at vi har hatt tid til den lille samtalen. Resepter og legeerklæringer har aldri vært noe problem. Bare å bestille time det. Er en del av et stort legekontor (Din Lege) der de har egen legevakt hvis fastlegen ikke har time på dagen. Fungerer veldig bra - spesielt med små barn.

Har vært min fastlege siden ordningen startet

Meget dyktig og enormt kunnskapsrik. Har vært min lege i alle år, og jeg ville aldri vurdert å bytte. En kan være 100% trygg på å få riktig behandling hos Skavlan.

Svært godt fornøyd med legen.

En lege jeg og andre i familien har gått til i mange år og har full tillit til. At han mener ikke alt skal løses ved sykemelding eller piller, synes jeg er meget betryggende!

En meget dyktig lege

Flink og effektiv lege som er god på rådgivning. Ikke noe dill - veldig dyktig til å håndtere reel sykdom.Og for noen av oss er det derfor vi oppsøker lege.

...

Var hos ham med et problem jeg hadde hatt i flere måneder, og han avfeiet meg med at dette skulle jeg bare la være å tenke på så ville det gå bort av seg selv! :(

For de store anledninger

Skavlan føles som en lege for de store anledninger. Altså, ved svært alvorlig og kritisk sykdom oppleves han som meget god, mens han virker uinteressert og avvisende for mindre problemer. Opplever nesten at det kjeder ham litt ved plager som for ham kan fremstå som bagatellmessige. Han kan også virke utålmodig der livsstilfaktorer er en del av problemstillingen, og pasienten ikke fikser det raskt nok.

Anbefales for stort sett friske pasienter som opplever noe svært akutt og som er til lege en gang i skuddåret.