Morten Sortebogen

Autorisasjon (1992)

Morten Sortebogen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Sortebogen

God lege men elendig tilgjengelighet

Hyggelig, oppmerksom og flink lege. Problemet er at han er altfor opptatt, og det hender ofte at det er ventetid på flere måneder, slik at Legevakten blir alternativet. Henger ofte også etter i løpet av dagen pga fulle dager, og (som egentlig er positivt) at han bruker god tid per pasient, men når han tar inn for mange pasienter i forhold til kapasitet, så hjelper det dessverre lite.

Henviser kun videre

Svært hyggelig lege, men har ikke utført egne undersøkelser de gangene jeg har vært der. Han skriver opp den samme bakgrunnsinformasjonen på datamaskinen hver gang og printer ut div. henvisninger videre som jeg får på vei ut døren, til tross for lite alvorlige henvendelser fra min side. Han fungerer mest som en koordinator. Treg til å gå gjennom posten og slik at papir blir videresendt til meg. Dessverre er helsesekretærene lite tilgjengelige og det er laaang ventetid ved det meste av logistikken rindt Sortebogen.

Dyktig

Jeg har vært hos Morten i mange år, fantastisk lege som er oppriktig opptatt av å gjøre en grundig jobb.

Bra lege, elendig resepsjonsansatte

Bra lege som virker genuint opptatt av meg som pasient. Husket meg fra gang til gang enda jeg kun var der få ganger og tok seg god tid til å lytte.

De ansatte i resepsjonen derimot er ekstremt sure, lite hjelpsomme og yter null service. Det tar lang tid å komme igjennom på telefon og de har ikke SMS- eller mailtjeneste. Jeg har måttet vente 8-9 uker på legetime de gangene jeg har bestilt. Byttet til slutt lege pga. de ansatte i resepsjonen og den lange ventetida på time.

Travel, men svært dyktig!

Jeg fikk ham anbefalt at to uavhengige bekjente, og de hadde rett i anbefalingene sine - veldig dyktig lege. Smilende og blid, faglig sterk, nøler ikke med å henvise videre om det er noe han er usikker på. Som kvinne og gravid følte jeg meg godt ivaretatt, uten å sitte igjen med følelsen av å være "sutrete". Dette er en lege som ser hele deg.
Skal man kunne sette fingeren på noe som helst, måtte det være at han kan være litt travel (men det er ikke så rart, når så mange vil gå til ham.)