Morten Sortebogen

Autorisasjon (1992)

Morten Sortebogen er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Sortebogen

Den beste fastlegen jeg har hatt

Jeg har aldri vært borti en så bra lege i det offentlige helsevesenet! Hører faktisk på hva jeg sier og tar mine bekymringer seriøst. klarer å forholde seg til mer enn en plage av gangen (noe som er høyst relevant ved sammensatt sykdom)

Profesjonell lege som tar seg tid til pasienten

Dr. Sortebogen er en dyktig og profesjonell lege. Han tok seg god tid til å snakke med meg og jeg opplevde undersøkelsen som grundig. Det var veldig positivt å møte en lege som har empati og et oppriktig ønske om å gjøre det som er best for pasienten.

Veldig dyktig lege

Veldig dyktig lege. Har vært fastlegen min i 15 år. Tar pasienten seriøst og er flink til å lytte. Det går fint å diskutere ulike medisinke problemstillinger med han. Flink til å henvise videre om det skulle være være behov for prosedyrer eller utredning. Passer alltid på og ta årskontroll med blodprøver m.m, noe som er veldig bra så eventuelle avvik fanges opp i en tidlig fase.(noe som har skjedd).Kommer også med en del råd i forbindelse med kosthold og trening, flink til å motivere når det trengs.

Snill og ivaretakende lege

Jeg har hatt denne legen i flere år gjennom to svangerskap og
små barns-perioder. Han har vært en flott lege for vår familie, hyggelig, tilgjengelig og tok seg alltid tid. Han gjorde alltid grundige utredninger. Vi fikk raskt henvisninger og time på dagen til akutte problemer. Samarbeidet mellom legene på dette senteret er godt, slik at vi kunne få hjelp av en annen lege ved akutt sykdom i stedet for å vente lenge på time. Vi valgte å beholde denne legen som fastlege til våre barn selv etter at vi flyttet til en annen bydel. De siste årene har han dessverre vært lite på kontoret, så vi byttet for å få en fastlege nærmere der vi bor.

Håpløst legekontor

Har ikke noe å utsette på Sortebogen selv, men legekontoret som han jobber på er helt håpløst:
-Telefonsystemet virker ikke, eller det tar evigheter å komme igjennom.
-De stenger telefonen i 2 (TO!) timer mellom kl. 11-13 midt på dagen, og det er heller ikke åpent lenger enn til 15:00. Dette er jo på de tidspunktene man helst skulle kommet igjennom
-Kontoret er urent, og dårlig vasket.
-Dørene er ikke lydtette, så når man sitter på venterommet ( som egentlig er bare er gangen), så er det ingen problemer å høre alt som blir sagt inne på legekontoret
-De har også en on-line webside for timebestilling som ikke fungerer skikkelig. Sortebogen mangler på listen over leger, så det går ikke an å bestille time hos han der.