Anna Stavdal

Bolteløkka Legesenter

Autorisasjon (1989)

Anna Stavdal er en av 570 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anna Stavdal

Stolt, kvass og kverulerende lege med usedvanlig god tid

Jeg hadde blitt anbefalt Anna etter et veldig uheldig tilfelle med en vikar som overtok for min gamle lege ved en tidligere anledning under alvorlig sykdom og uføretrygd, som medførte årevis med belastning for meg med avslag under rettigheter for å kunne forsørge meg selv. For å skåne meg videre i fremtiden, ble jeg i 2021 anbefalt å bytte til Anna Stavdal - som min behandler gikk god for & kunne foreta et åpent samarbeid mellom oss alle 3. Grunnet hennes interesser til mitt eget beste - hadde jeg en svært god følelse i møte med Anna, som gav åpen tillit & tålmodighet fra min side under konsultasjonene med henne. Det som i motsetning har inntruffet utover 2022, har overgått alle tidligere erfaringer på et så negativt plan at belastningene har påført en rekke uheldigheter på helsesituasjon og stadig forskjøvet samtlige nødvendigheter betraktelig. Kommunikasjonen har vært svært begrenset og lite mottakelig, og hensikten med fastlegeordningen generelt virker helt snudd under grunnprinsipper i hennes praksis. Mye av tiden blir brukt til legens behov for å uttrykke seg og "forklare" hvordan ting fungerer - og samtlige emner og fokus forskyves dermed fra pasientens tid.

Jeg har opplevd svært begrenset villighet til utredning eller relevante henvisninger, og man kommer rett og slett ikke særlig langt i progresjonen.
Forslag kan stadig konkluderes med negative beslutninger før de i det hele tatt er blitt prøvd - og på tross av å motbevise disse virker stolthet å være en for sentral faktor i hennes tilfelle, som frasier ansvar. Veldig usikre og svingende signaler frem og tilbake, opp, ned og frem igjen. Rett og slett en utrolig slitsom reise for en alt sårbar pasient som har ført til betydelig usikkerhet.

Jeg håper i det minste, at ingen trenger å ta del av samme opplevelse som meg.

Lite kompetent og arrogant

Stavdal uttrykte at pasient (jeg) blir friskere kun ved å snakke med fastlegen.

Dette oppfattes som at hun tror at folk ikke er syke, men kun har behov for en hyggeprat med legen for å bli frisk.

Oppfattes som arrogant og ikke hører etter hva pasienten kommer for til timen.

Lite imøtekommende

Dessverre opplevde jeg Dr. Stavdal som lite imøtekommende den korte perioden jeg hadde henne som fastlege.

Hun virket uinteressert i det jeg hadde å si, avfeide raskt mine bekymringer, og var tilbakeholden med prøvetaking. Jeg dro derfra uten verken å ha blitt betrygget eller å ha fått ta en eneste prøve.

«Redningen» for meg ble å oppsøke det private helsevesenet for oppfølging frem til jeg fikk byttet fastlege.

Jeg leser av andre vurderinger at flere opplever henne som dyktig, så dette kan ha å gjøre med dårlig kjemi, men jeg pleier å komme overens med de fleste, jobber selv innen helse/omsorg og har ikke opplevd lignende med andre fastleger.

Jeg anbefaler ikke Dr. Stavdal hvis man ønsker en lyttende fastlege som tar en på alvor og følger opp bekymringer og behov for undersøkelser/prøvetaking.

Trygg og kunnskapsrik

Godt skjønn. Rask når det gjelder. Snill, men hun lar seg ikke pille på nesen. Hun er en god støtte.

Anbefales!

Har vært pasient hos Anna i mange år nå.
Hun er for meg en lege som ser mennesket meg og er meget faglig kompetent. Tar seg god tid selv om hun har mye å gjøre. Anna er et empatisk menneske. Hun er sikkert en lege som kan si i fra om det skulle være noe, men det trenger vi pasienter innimellom.

Må minne de som er missfornøyde på at man kan bytte fastlege 2 ganger i året.
Anna må nok slite med meg så lenge hun jobber som fastlege 😉