Anna Stavdal

Autorisasjon (1989)

Anna Stavdal er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anna Stavdal

Den beste!

Anna er meget faglig sterk , og i tillegg er hun et medmenneske.

Jeg føler meg sett, og er trygg i hennes hender.
Har aldri møtt makan ☺️
Takk Anna!

Noget lang ventetid på telefonen til tider, men da kan man bare tørke litt støv så lenge Imøtekommende og hjelpsomt personale.

Dyktig og fin å snakke med

Anna Stavdal var min fastlege i 16 år. Jeg måtte dessverre bytte lege grunnet flytting.
Jeg har opplevd å alltid bli tatt på alvor, og har fått god hjelp fra henne, enten det har vært råd, resepter eller henvisninger videre der det har vært behov for det. Jeg har følt meg veldig godt ivaretatt som hennes pasient.

Trygg og god

Har alltid fått den hjelpen jeg trenger hos Anna Stavdal. Hun har vært min fastlege siden 2002 ca og er en erfaren lege. Hun er rolig og lytter interessert.
Må også nevne de fantastiske sekretærene på dette legesenteret, de er alltid hyggelige og hjelpsomme og det er aldri lenge å vente i telefonen. Får time på dagen når det en sjelden gang er behov for det. Når det er sagt har jeg de siste gangene fått vikarlege/turnuslege hvis jeg ikke har kunnet vente, har vært helt ok. Så ventetid har hun.

Tillitsfull, kunnskapsrik

Lytter, stiller kritiske spørsmål, opptatt av å ikke sykeliggjøre pasienten. Gir realistiske og gode, trygge tilbakemeldinger. Setter seg godt inn i pasientens situasjon.

Kunnskapløs og manipulerende vikar

Jeg valgte egentlig A. Stavdal, men fikk isteden en ung vikar, Åsne Flatland. Jeg skulle snakke med henne om depresjon som hadde plaget meg i et år uten at jeg fikk god hjelp av det norske helsevesenet. På det første møtet trodde jeg at det gikk bra, og at hun trengte bare litt mer info slik at hun kunne skrive en bedre henvisning. Hun sa også at jeg kunne få "hjelp" ved å gå til henne. Men på møte nr. 2 så ble jeg møtt med mistenksomhet og anklager for at jeg ikke er syk nok, og at det er bare ytre omstendigheter som er problemet. Hun hadde i tillegg usedvanlig positive holdninger til NAV, og mente at det er umulig å få avslag fra dem (hun brukte lang tid på å bestride at avslaget jeg fikk, fant sted, jeg følte nesten at hun ikke trodde på noe av det jeg sa). Hun mente at jeg var ute etter lykkepiller ("Det finnes ingen pille som kan magisk gi deg en jobb"), men jeg er egentlig ganske skeptisk til det og har aldri brukt det.

Siden jeg har slitt psykisk lenge, så har jeg etter hvert utarbeidet en fasade for å bli tatt på alvor og kunne fungere normalt. Denne legen så bare denne falske fasaden. Hun sa hun skulle skrive en henvisning, men jeg tror det blir en dårlig en som havner nederst i bunken og aldri blir brukt. jeg følte meg avvist, bagatellisert og latterliggjort.

Alle som har slitt psykisk, vet hvor vanskelig og skamfullt det er å søke hjelp hos legen. Og når du blir møtt med denne fordomsfulle holdningen, så vet du at det ikke er rart at du har gruet deg.