Anna Stavdal

Allmennlegespesialist og fastlege
Kvinne, 67 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (1989)

Ledige plasser

0 av 1350
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

40 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Bolteløkka Legesenter Telefonnummer 22 93 23 00 22 93 23 ...
Sofies gate 60 0168 Oslo
Anna Stavdal er en av 623 fastleger i Oslo

Brukernes vurderinger

Om vurderingene

Om vurderingene

Legelisten publiserer vurderinger skrevet av pasienter og, i noen tilfeller, deres pårørende.

Alle vurderinger blir moderert for å sikre kvaliteten i det som blir publisert. Vurderinger som er i tråd med våre retningslinjer blir publisert, i motsatt fall blir de avvist. Brukere mottar varsel om vurderingen deres blir publisert eller avvist. Hvis den blir avvist angis, som hovedregel, årsak til avvisningen.

Vurderinger vises i kronologisk rekkefølge. De nyeste vurderingene vises øverst. Gjennomsnittlig skår for behandlere og klinikker beregnes som et vanlig gjennomsnitt der alle vurderinger vektes likt. Kun publiserte vurderinger medregnes i gjennomsnittet.

Noen klinikker og behandlere kjøper tjenester av Legelisten, for eksempel Premium Profil. Slike avtaler mellom klinikker, behandlere og Legelisten påvirker ikke om vurderinger blir publisert eller avvist.

Mer informasjon om vurderinger kan finnes på siden Ofte stilte spørsmål.

Samlet vurdering
(57)
57 vurderinger
Tilgjengelighet
(45)
45 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(50)
50 vurderinger
Service
(45)
45 vurderinger

Siste vurderinger av Anna Stavdal

Profesjonell, konstruktiv og empatisk fastlege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har hatt Anna Stavdal som fastlege i nærmere 25 år, som student, mor og nå snart er på vei inn i overgangsalderen. Oppfatter Stavdal som en fagperson som er opptatt av å se hele pasienten i kontekst, og har alltid blitt møtt profesjonelt, konstruktivt og empatisk. Kan varmt anbefale Stavdal, som med kunnskap og ro formidler faget sitt på en trygg og inkluderende måte.

Dyktig fastlege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har hatt Anna Stavdal som min fastlege i mer enn 20 år. Alltid god oppfølging! Kan anbefales på det varmeste!

Nedlatende og utrivelig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dessverre er, slik jeg ser det, Stavdal et bevis på at man kan være blottet for empati og menneskekjennskap og jobbe som lege i haugevis av år. Jeg har vært hos henne to ganger (fordelt på flere år) og begge gangene har hun vært nedlatende og blottet for empati og medmenneskelighet. Første gangen var jeg langt nede på grunn av at jeg sliter med autoimmun sykdom. Jeg måtte bruke lang tid for å bearbeide legetimen, hvor hun gjorde alt hun kunne for at jeg skulle føle meg verre. Andre gangen (for en mnd siden) ga jeg henne en ny sjanse da jeg måtte ha en hastetime og min fastlege ikke var tilstede. Samme leksa om igjen. Denne gangen var ikke jeg like psykisk svak, noe hun tydelig merket, for hun forsøkte å ro seg inn igjen etter å ha fornærmet meg ganske grovt. Kommer aldri til å akseptere å gå til henne igjen. Bruk ikke Stavdal om psyken er ute av balanse. Man skal være ganske sterk for å tåle de meldingene som kommer fra henne.

Bedre enn sitt rykte

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har gått til Dr Stavdal jevnlig i ett års tid, og opplever henne som svært kunnskapsrik, empatisk og trygg. Der andre uttrykker at hun ikke er «god» på psykiske plager, er det motsatte tilfelle for meg. Andre plager tas på alvor, med tydelig informasjon. Hun følger nøye opp, og jeg føler meg sett og ivaretatt. Har opplevd å få time hos vikar, da Dr Stavdal ikke er på legekontoret hver dag, og det har ikke vært like heldig. Vil absolutt anbefale å vente på Dr Stavdal hvis du vurderer å bytte fastlege!

Nedlatende, kvass og lite empatisk

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg var hos denne legen da hun var vikar for min fastlege. Har aldri følt meg mindre velkommen noe sted enn det jeg gjorde på hennes kontor, og det hele opplevdes som at jeg fikk kritikk for å være der og kun var til bry.

Jeg var der for å få en sykemelding fra jobb, men hun var overhodet ikke opptatt av årsaken til dette eller hvilke symptomer jeg hadde.

Hun stilte meg kun spørsmål om hvor lenge jeg hadde sett for meg at denne sykemeldingen skulle vare, før hun på en nedlatende måte forklarte meg at hun «dessverre ikke kan spå fremtiden». Jeg svarte at jeg selvfølgelig heller ikke kan spå, så må vel se symptomene an de neste dagene. Det er selvfølgelig i orden å drøfte med pasienten hva man selv tenker om varighet på sykemeldingen, men dette var en svært nedlatende og spesiell måte å gjøre det på.

Resten av tiden gikk så til å bli belært om regelverket NAV følger når det gjelder krav om å bruke egenmelding før man går til legen. Dette er ingen regel eller et krav fra NAV, og jeg håper hun selv setter seg inn i regelverket før hun planlegger å belære neste pasient. Dette forsterket selvsagt følelsen av å være til bry.

Aldri møtt en mindre empatisk lege enn henne, og jeg er veldig takknemlig for at dette ikke er min fastlege. Veldig fornøyd med alle andre som jobber på Bolteløkka legesenter.

Vis flere...