Anna Stavdal

Autorisasjon (1989)

Anna Stavdal er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anna Stavdal

Tar deg ikke alvorlig

Har vært hos henne mange ganger med et tilbakevendende problem. Vanskelig å få time hos henne, fikk ofte timer hos student. Først etter jeg hadde fått en annen mening og kontaktet stavdal for henvisning, fikk jeg raskt time hos henne. Hun mente det ikke var noe galt med meg og at dette ville gå over av seg selv. Hun ville absolutt ikke gi meg henvisning. Symptomene er der fortsatt, og jeg bytter nå lege for å få et nytt syn på saken og forhåpentligvis få henvisning. Dette er nå et problem jeg har gått til henne for i ett år

Ikke for meg

Har hatt Stavdal som fastlege først for meg og så for mine barn i ca 10 år. Jeg opplevde henne til å begynne med som faglig dyktig og var veldig fornøyd.

Etter hvert har jeg ved flere anledninger opplevd at hun ikke har tatt ting på alvor. Det virker nesten som hun er for trygg på egen fagkunnskap og erfaring.

Det henger muligens sammen med at mange pasienter krever mye og skriker høyt, men dersom man er en pasient som kanskje er av typen som ikke tar kontakt med legen før det virkelig trengs så kan det blir problematisk.

Etter tre ulike episoder hvor jeg følte at hun ikke tok meg på alvor har jeg nå byttet lege og er så langt mye mer fornøyd, blant annet med at et av mine barn nå endelig er henvist til spesialist og får den hjelpen som trengs.

Legekontoret forøvrig var et velsmurt maskineri og legesekretærene skulle jeg gjerne båret på gullstol.

En lege som vet hva hun gjør.

At det er vanskelig å få time hos Stavdal forteller også at hun er dyktig. Jeg har hatt henne som fastlege i 10 år og vært hos henne med ved mange forskjellige anledninger, for både meg og ungene. Jeg har ALLTID blitt tatt seriøst. Hun kan kanskje av noen ansees som litt lite personlig, men det er også viktig at en lege ikke jatter for mye med. Da kan man være sikker på at man hverken overmedisineres eller sykemeldes rett inn i NAV. Stavdal er til å stole på, og har det vært klanderverdige forhold er jeg sikker på at hun vil forsøke rette det opp hvis mulig. Vi er alle mennesker.
Og ikke ett vondt ord om legesekretærene! De ville jeg, med meget få unntak, båret på gullstol!

Ikke fornøyd

Jeg hadde Stavdal som fastlege i et par år. Det var umulig å få time hos henne og jeg fikk alltid time hos turnuslege eller vikarer. Jeg var hos henne en gang for å ta gynekologisk undersøkelse for å sjekke at alt var som det skulle og for å sjekke at jeg ikke hadde noen kjønnssykdommer. Etter litt diskusjon gikk hun med på å ta undersøkelsen, men hun nektet å ta prøver for å sjekke om jeg hadde en kjønnssykdom. Hun ville ikke ta prøver av meg fordi jeg var i et forhold og fordi jeg ikke hadde noen symptomer. Skal ikke legen være sjeleglad for at unge mennesker ønsker å teste seg for kjønnssykdommer? Selv om man er i et forhold har man ingen garanti for at partneren er trofast.

Effektiv og empatisk

Ville ikke byttet fastlege dersom jeg ikke måtte pga flytting. Anna er lyttende, effektiv, empatisk og behagelig.