Finn Gunnar Strekerud

Autorisasjon (1993)

Finn Gunnar Strekerud er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Finn Gunnar Strekerud

Trygg og flink lege

Strekerud har vært min fastlege i mange år og jeg er svært fornøyd. Kunnskapsrik, blid og alltid presis. Jeg kan ikke forstå de foregående innlegg her om utfordringer om sykemelding og psykisk sykdom. Jeg har selv slitt med psykisk sykdom og har hatt behov for lengre sykemelding. Han har god innsikt i psykiske plager og har hjulpet meg mye ovenfor NAV. Men det er vel slik at majoriteten av de som skriver innlegg, ikke har fått viljen sin og derfor må skrive ut sin frustrasjon. Hyggelig personale som hjelper til. Lyse og greie lokaler.

God på kropp

Er idrettslege, så hvis du har vondt i ryggen etc. så vil han helt klart klare å hjelpe deg. Sliter du med andre ting, feks psykisk så velg en annen lege.

Ikke så god til å lytte

Etter å ha hatt Strekerud som fastlege i ti år bytter jeg endelig. Har tenkt på å gjøre det mange ganger. Opplever at han ikke lytter noe særlig, prater mye, gjentar seg selv, og virker lite interessert i å ta tak i ting, med mindre det er noe helt konkret som hjernerystelse eller brudd.

Dyktig og travel. Mye krøll ifm sykmelding/dokumentasjon

Imøtekommende, varm og lytter mer enn andre leger jeg har vært borti.

Har dog skapt utrolig mye hodebry og merarbeid i forbindelse med sykmelding og behandlingsdager. Usikker på om dette kommer av lite erfaring innenfor psykisk sykdom/traumer, eller lite kjennskap til systemet hva gjelder NAV og arbeidsgiver.

Svært lite tilgjengelig, lang ventetid for svar og time. Legekontoret er også et verre rot med uhøflige resepsjonister som ikke tar deg på alvor.

Effective but not particularly human

Knowledgeable and effective doctor, but more machine than human. My previous doctor, whom I changed because I moved, was equally knowledgable and effective but also a warm human being who took his time and enjoyed his work. As as result he was always running late for appointments. Strekerud is always on time. I guess you can´t have it all. (The personell at the clinic is very pleasant, the lady taking the blood samples is the best!)