Waqqas Mohammad Sultan

Autorisasjon (2003)

Holmlia Legesenter Telefonnummer22 75 20 6022 75 20 ...
Asperudveien 61/67 1255 Oslo
Waqqas Mohammad Sultan er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Waqqas Mohammad Sultan

Veldig hyggelig, tillitsfull og nøye.

Har vært pasient hos Sultan helt fra han begynte på legesenteret. Den viktigste oppfattelse av Sultan er at jeg som pasient føler at han tar meg på alvor. Når jeg er inne hos ham føler jeg meg som den viktigste personen, og har ikke inntrykk av at at hans tanker begynner å gå til neste pasient.'' Jeg som pasient føler meg ivaretatt''.

Ingen god lege for unge kvinner

Jeg hadde Waqqas som vikar ved to legetimer for 3-4 år siden. Men jeg skriver en vurdering av han nå i ettertid fordi jeg fortsatt tenker på hvordan han opptrådte; veldig lite usympatisk, og nedlatende.

Jeg tenkte i utgangspunktet at hvilken lege som var min vikar spilte ikke så stor rolle, for jeg skulle bare bytte p-stav (hadde hatt det i 3 år, og skulle sette inn for nye 3 år). Men jeg opplevde at Waqqas var nedlatende, usympatisk og fordomsfull mot meg i en sårbar situasjon. Det plager meg fortsatt når jeg tenker tilbake på det.

Det første jeg reagerte på med Waqqas var den usympatiske måten han tok opp at jeg hadde tatt en abort 7 år tidligere. I ettertid har jeg også stilt spørsmålstegn ved hvorfor han i det hele tatt nevnte det? Jeg var hos legen for å bytte p-stav, og kan ikke se at det har noe med en abort jeg tok 7 år tidligere.

Det var helt i starten av legetimen, før vi egentlig hadde begynt timen, da han satt å scrolla gjennom legehistorikken min at han sa "Jeg ser du tok en abort, ja.. For snart 8 år siden." Jeg forklarer at jeg var på p-piller da, men at jeg allikevel dessverre ble uønsket gravid.

Også andre ting jeg reagerte på var at jeg hadde fortalte Waqqas at kjæresten min og jeg hadde kommet frem til at vi ønsket p-stav videre i 3 nye år. Måten Waqqas da senere snakket til meg på, var så upassende at jeg blir sint av å tenke på det nå. Og jeg følte meg veldig dømt og misforstått. Han sa at det kanskje var smart av meg å bruke kondomer i tillegg til p-stav "siden hyppig bytting av seksualpartnere er vanlig blant norske jenter". Jeg følte meg virkelig utilpass.

Jeg følte meg så dømt og nedverdiget da jeg gikk fra legekontoret den dagen som om jeg var en slags "løs norsk kvinne" i hans øyne som burde bruke kondomer med "alle" seksualpartnerne mine, og som hadde tatt en abort som veldig ung. Og utgangspunktet for besøket var for å fortsette mitt fjerde vellykkede år med p-stav. Jeg ikke virkelig ikke sett for meg at jeg måtte redegjøre for aborten eller å bli forelest i kondombruk og "norske kvinners" seksualvaner, som jeg ikke relaterte til i det hele tatt..

Waqqas er nok flinkere med andre pasientgrupper enn unge kvinner.

hører på alt og kan alt

forstår mine problemer,og alltid god humør.Han har vært legen min siden første dagen og helle familien er hos han,

Lege er ok

Lege er ok. Men den telefonen linje som er opptatt fra 0815. Er bare tull. Jeg ringte 22 ganger for å bestille akutt time. Men dessverre dame so took opp telefonen sa jeg må ringer i morgen igjen. Dette er bare dritt

Vanskelig å få time, men grei når man først kommer.

Doktor Sultan er en hyggelig kar, rolig og vennlig. Har ikke mye å utsette på ham de gangene jeg har vært hos ham selv. Men, det er bare når det er høyst nødvendig, for å få en time her er et mareritt.

Telefonen åpner klokka 8:15, og da er det godt man ikke lenger har dreieskiver på apparatet - for her må det ringes og ringes og ringes, på nytt og på nytt, med opptattsignal som resultat hver gang - til du omsider har flaks og kommer inn i køen. Begynn gjerne 8:10 for å klare å komme inn i køen litt før. Blir du forsinket og ringer først 8:25, er det sjelden noen timer igjen den dagen. Og kan du booke til i morgen? Neida. Bedre lykke neste gang! Det minner jo om julesalg på sekstitallet, med en flokk gale kunder som står og trøkker på utsiden av butikken og renner inn i en kaotisk horde så fort dørene åpnes...

Nei, Sultan er grei han, men brukervennlig er kontoret hans så definitivt ikke.