Rebekka Johnsen Wangensteen

Bogstadv 72 0366 Oslo
Rebekka Johnsen Wangensteen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rebekka Johnsen Wangensteen

Kjapt og effektiv

Jeg har kun gode ord å si om Rebecca. Jeg liker det faktum at hun er veldig obs på tiden. Det er en lettelse å slippe å vente på kontoret i flere timer for at man skal til legen. Sist gang jeg var der kom jeg ti minutter for tidlig, jeg fikk slippe inn med en gang og fikk de ekstra ti minuttene. Selv om hun er opptatt av tid så har jeg aldri opplevd at hun ikke har hatt tid til å høre på meg da hun er ekstremt effektiv. Vi har greid å gå igjennom fire ting på den tiden jeg var hos henne. (Da sa jeg på forhånd at vi måtte være litt kjappe for å rekke alt) da jeg følte at jeg trengte å gå til psykolog var hun veldig forståelsesfull , behjelpelig og lyttet, noe som jeg syntes var en lettelse da jeg har skiftet mellom å være veldig sikker på at jeg trengte det og føle at jeg overdrev og ikke trengte det i det hele tatt. Tommel opp for Rebecca!

Veldig lang ventetid

Jeg har bare vært hos Rebekka Wangensteen én gang, og hun virket kompetent nok, men ikke særlig forståelsesfull og empatisk. Ganske brysk.

Jeg kommer sannsynligvis til å bytte fastlege uansett, på grunn av ventetiden. Første time måtte jeg vente i 4 uker på. I løpet av denne perioden forverret tilstanden min seg, og jeg måtte ringe for å få akuttime til sykemelding. For å få dette måtte jeg ringe kl 8 om morgenen tre dager på rad, fordi akuttimene allerede var fulle, og jeg fikk beskjed om å prøve på nytt og på nytt helt til jeg tilfeldigvis kom først i køen klokken 8 på morgenen.

Da jeg kom inn til den ordinære timen min hadde det blitt en ganske lang liste med problemer - henvisninger jeg trengte, symptomer jeg lurte på hva kunne komme av, nye resepter etc. Det blir bare satt av tid til én problemstilling på dette legekontoret, så jeg valgte en henvisning jeg trengte, da det føltes mest akutt. Da fikk jeg bare beskjed om å ringe fritt sykehusvalg og forhøre meg om ventetidene, og at vi deretter kunne sette opp en ny time hvor vi kunne sende henvisningen - som ble satt opp 3 uker frem i tid! For en som bare trenger en henvisning til psykolog som har 6+ måneders ventetid føles det ganske håpløst å måtte bruke 2 måneder kun på å få send ut henvisningen fra fastlegen (spesielt når man har et akutt behov).

For meg var dette 4 uker ventetid for ingenting. Jeg spurte også om det gikk an å sette opp flere timer, slik at jeg ikke må bruke mange måneder på å komme gjennom listen av helseproblemer jeg har, men det var ikke mulig.

Anbefales ikke for folk som har flere helseproblemer og er avhengig av tilgjengelig hjelp og oppfølging.

Dyktig lege

Jeg har et veldig positivt inntrykk av Rebekka. Hun virker dyktig og gir god oppfølging. Det er tydelig at noen av de andre ikke så positive tilbakemeldingene ikke har noe med henne som lege å gjøre, men med sentralbordet. Synd at dette gir utslag i vurderingen av henne.

Tydelig og effektiv lege

Jeg har hatt Rebekka Wangensteen som fastlege i flere år og jeg er svært fornøyd. Hun går rett på sak, noe jeg liker og følger nøye opp etter legebesøk om nødvendig. Hun har alltid full oversikt over min sykehistorikk, og er effektiv. Hun kan av og til ha dårlig tid, men slik er det for de fleste dyktige fastleger i Oslo. Det at hun er effektiv gjør at jeg alltid kommer inn på den tiden jeg har bestilt.

Effektiv og veldig hyggelig

Jeg ble overført til Rebekka da min gamle fastlege gikk av med pensjon. Hadde time 1. juli og fikke et alle tiders inntrykk av henne. Veldig hyggelig, full av sunn fornuft og effektiv.