Rebekka Johnsen Wangensteen

Tlf: 22 95 55 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Rebekka Johnsen Wangensteen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rebekka Johnsen Wangensteen

Litt for effektiv

Jeg hadde Rebekka som min fastlege, men byttet lege etter første besøk. Å finne riktig fastlege handler mye om kjemi og trygghet, noe jeg dessverre ikke fant hos henne.
Jeg besøkte henne for å ta celleprøve før første gang. Hun virket veldig stresset, og fikk meg til å føle meg veldig utrygg på situasjonen. Med en gang hun var ferdig med prøven ba hun meg om å kle på meg og komme på kontoret. Hun åpnet døren til rommet vi var på og gikk over til kontoret sitt mens jeg fortsatt var avkledd.
Dette føltes ikke greit, men tenkte hun sikkert hadde veldig dårlig tid. Videre inne på kontoret fulgte hun opp med å skrive ut en resept til meg på en blodtrykksmedisin uten å teste blodtrykket, selv om dette var mitt første besøk hos henne.
Jeg ser at andre berømmer henne for å være nøye med tiden, men jeg vil anbefale henne å ikke være så effektiv at pasientens tillit opphører.
Jeg har aldri byttet fastlege på annet grunnlag enn flytting før, men i dette tilfellet følte jeg ikke for å komme tilbake.

Flink

Rebekka er en dyktig og god lege. Hun lytter til deg og vil det beste for deg. Hun har forståelse, solid kunnskap, men stiller samtidig kritiske spørsmål. Hun har sendt meg videre til spesialister da jeg har hatt behov for det. Alt i alt veldig fornøyd. Eneste minuset er legekontoret. Det er veldig stygt innredet og den eldre damen i resepsjonen er så frekk at man ønsker å ikke ringe dit eller betale for å unngå henne.

Kjapt og effektiv

Jeg har kun gode ord å si om Rebecca. Jeg liker det faktum at hun er veldig obs på tiden. Det er en lettelse å slippe å vente på kontoret i flere timer for at man skal til legen. Sist gang jeg var der kom jeg ti minutter for tidlig, jeg fikk slippe inn med en gang og fikk de ekstra ti minuttene. Selv om hun er opptatt av tid så har jeg aldri opplevd at hun ikke har hatt tid til å høre på meg da hun er ekstremt effektiv. Vi har greid å gå igjennom fire ting på den tiden jeg var hos henne. (Da sa jeg på forhånd at vi måtte være litt kjappe for å rekke alt) da jeg følte at jeg trengte å gå til psykolog var hun veldig forståelsesfull , behjelpelig og lyttet, noe som jeg syntes var en lettelse da jeg har skiftet mellom å være veldig sikker på at jeg trengte det og føle at jeg overdrev og ikke trengte det i det hele tatt. Tommel opp for Rebecca!

Veldig lang ventetid

Jeg har bare vært hos Rebekka Wangensteen én gang, og hun virket kompetent nok, men ikke særlig forståelsesfull og empatisk. Ganske brysk.

Jeg kommer sannsynligvis til å bytte fastlege uansett, på grunn av ventetiden. Første time måtte jeg vente i 4 uker på. I løpet av denne perioden forverret tilstanden min seg, og jeg måtte ringe for å få akuttime til sykemelding. For å få dette måtte jeg ringe kl 8 om morgenen tre dager på rad, fordi akuttimene allerede var fulle, og jeg fikk beskjed om å prøve på nytt og på nytt helt til jeg tilfeldigvis kom først i køen klokken 8 på morgenen.

Da jeg kom inn til den ordinære timen min hadde det blitt en ganske lang liste med problemer - henvisninger jeg trengte, symptomer jeg lurte på hva kunne komme av, nye resepter etc. Det blir bare satt av tid til én problemstilling på dette legekontoret, så jeg valgte en henvisning jeg trengte, da det føltes mest akutt. Da fikk jeg bare beskjed om å ringe fritt sykehusvalg og forhøre meg om ventetidene, og at vi deretter kunne sette opp en ny time hvor vi kunne sende henvisningen - som ble satt opp 3 uker frem i tid! For en som bare trenger en henvisning til psykolog som har 6+ måneders ventetid føles det ganske håpløst å måtte bruke 2 måneder kun på å få send ut henvisningen fra fastlegen (spesielt når man har et akutt behov).

For meg var dette 4 uker ventetid for ingenting. Jeg spurte også om det gikk an å sette opp flere timer, slik at jeg ikke må bruke mange måneder på å komme gjennom listen av helseproblemer jeg har, men det var ikke mulig.

Anbefales ikke for folk som har flere helseproblemer og er avhengig av tilgjengelig hjelp og oppfølging.

Dyktig lege

Jeg har et veldig positivt inntrykk av Rebekka. Hun virker dyktig og gir god oppfølging. Det er tydelig at noen av de andre ikke så positive tilbakemeldingene ikke har noe med henne som lege å gjøre, men med sentralbordet. Synd at dette gir utslag i vurderingen av henne.

Tydelig og effektiv lege

Jeg har hatt Rebekka Wangensteen som fastlege i flere år og jeg er svært fornøyd. Hun går rett på sak, noe jeg liker og følger nøye opp etter legebesøk om nødvendig. Hun har alltid full oversikt over min sykehistorikk, og er effektiv. Hun kan av og til ha dårlig tid, men slik er det for de fleste dyktige fastleger i Oslo. Det at hun er effektiv gjør at jeg alltid kommer inn på den tiden jeg har bestilt.

Effektiv og veldig hyggelig

Jeg ble overført til Rebekka da min gamle fastlege gikk av med pensjon. Hadde time 1. juli og fikke et alle tiders inntrykk av henne. Veldig hyggelig, full av sunn fornuft og effektiv.

Flink og tydelig lege!

Rebekka har vært min lege i flere år, hun har fulgt meg gjennom svangerskap der jeg hadde mye plager og er nå også fastlege til mitt barn. Hun er grundig og tar pasienten på alvor. Hun jobber effektivt, er direkte og tydelig i sin kommunikasjon og er nok ikke en lege man kan bruke som samtalepartner. Hun er alltid presis men dessverre ikke alltid lett å få time hos.

Dyktig lege

Både jeg og min datter (6 år) har Rebekka som fastlege, og jeg oppfatter henne som en faglig dyktig lege. Hun er hyggelig og imøtekommende og selv om hun er veldig effektiv får en følelsen av at hun er grundig og bryr seg. Anbefalles.

Helt fantastisk

Rebekka har fulgt meg opp lenge og selvom jeg er tilnærmet frisk kaller hun meg inn til kontroller og sørger for at jeg er ved bra helse.
Den beste legen du kan få.

Upersonlig lege som ikke lytter - sjeldent tilstede

De gangene jeg har måttet gå til legen har jeg enten fått en annen lege eller så har jeg fått 10 minutter med Rebekka. Jeg tror ikke hun en gang vet at jeg er en pasient av henne.
Hun var flink, men det var ingen kjemi og jeg skulle fort ut den døra.
Resepsjonisten er noe av det mest usjarmerende menneske jeg har møtt. Hun er utrolig sur og negativ.

Han ene vikarlegen jeg fikk var utrolig flink og snill. Han lyttet og var interessert.

Har nå byttet lege og legekontor, og det er en deilig følelse.

Personalproblemer og Nedlatende Lege

Har vært ved dette legekontoret tre ganger og det var dessverre nok. Av de tre gangene har jeg bare ved en anledning fått time hos min egen fastlege!!

Rebekka virker å ha alltid dårlig tid og har en nedlatende holdning. Jeg har strengt talt hatt bedre opplevelser med de to andre legene jeg har vært hos.

Men det som virkelig trekker ned er det øvrige personalet. Ved forrige besøk fikk jeg null informasjon om jeg skulle vente på resultat, ta blodprøve eller om jeg kunne gå. Følte meg utrolig dum når jeg stod der forvirret og lurte på hva jeg egentlig skulle gjøre. Jeg stilte spørsmål om jeg skulle ta blodprøve og om når resultatet ev. ville komme inn. Jeg ble møtt med utrolig kortfattede svar, sukk og fikk en generell følelse av at de bare var irritert på meg. Jeg følte meg som plage de ville bli kvitt fortest mulig.

Jeg er glad jeg nå skal bytte lege! Jeg håper jeg aldri trenger å sette føttene mine der igjen.

Kompetent, men ubehagelig

Det første problemet er at damen i resepsjonen er utrolig uhøflig og uvennlig. Når du så kommer inn begynner legen nesten umiddelbart å snakke om hvor dårlig tid hun har. Jeg synes hun er meget ubehagelig og nedlatende, og gruer meg til hvert besøk. Hun er min sønns fastlege.

Grundig og menneskelig lege!

Min mor som er 79 år har i praksis ikke vært hos lege før hun begynte hos Dr Wangesteen. Min mor blir alltid møtt på beste måte, både av legen og av personalet ellers. Hun føler seg godt i varetatt på alle måter, får alltid time når hun trenger og følges opp på beste måte, også når Rebekka har hatt ferie. Jeg har vært med ved flere konsultasjoner, og kan bekrefte det gode inntrykket.

Hun tar pasienten seriøst.

Jeg er blitt fulgt opp på en enestående måte, og hun har kjempet som en løve for meg.
Men hun er ikke den legen som først bruker reseptblokken, hun skriver IKKE ut tunge medisiner som første løsning. Er her muligens litt vel skeptisk.

Lege med dårlig tid!

Dette er en lege som desverre ikke tar seg tid til å lytte, hun avbryter og tar ikke pasienten seriøst. Hver gang jeg har vært inne hos henne, så har hun nærmest jaget meg ut før jeg har kommet inn. Tidsbruk er under 5 minutter. Man skal helst ikke snakke om flere ting som er forståelig, men å ikke kunne få snakke ut fult og helt om en sak er uproft. Man betaler trossalt for å komme inn å snakke om det den "ene" saken dreier seg om! Hun spør ikke spørsmål, eller noe særlig om tidligere historikk iforhold til sykdom. Vurderer kjapt og ikke nøye. Desverre meget misfornøyd med denne legen og er på randen til å bytte lege.

En svært kompetent lege!

Denne legen er unik. Hun viser stor faglig dyktighet, og er lyttende og direkte. Etter å ha byttet fastlege, var valget på Rebekka vår lykke. Hun følger opp og fikk henvist raskt, noe som viste seg å være livreddende.
Hyggelig legekontor, der de tilsette viser god kompetanse.
Tusen takk, - verdens beste fastlege!

Ikke en lege for slitne kvinner med stoffskifteproblemer

Vanskelig kommunikasjon, preget av en litt for mye jeg-vet-best holdning.
Snakker kun ut fra sin medisinske virkelighet uten å lytte. Skeptisk til alt. behandling foreskrevet av annen lege, uten å sette seg inn hva det var eller pas. (min) situasjon og tilstand. Lite forståelse overfor kvinneproblematikk.

Proff og hyggelig

Rebekka er den beste legen jeg har hatt i Oslo. Første møtet tok hun seg god tid til å bli kjent med meg, og hva jeg driver med, og hva som feilet meg.

Man skal vite at hun, som mange andre flinke fastleger, har liten tid. Derfor er det kjempeviktig at du bestiller dobbeltime hvis det skulle være mer enn en ting du vil ta opp. Dette gjelder på ALLE legekontor, ikke bare for Majorstukrysset.

Kontorlokalet er litt slitt og gammelt, og uten wifi. Det syns jeg er litt dårlig i 2014. Det er også utrolig merkelig og gammeldags at det ikke går an å bestille time på internett eller via sms.

Effektiv

Wangensteen er hyggelig og effektiv. Men av og til kan det virke som om hun vil ha deg fortest mulig ut av kontoret igjen. Jeg setter egentlig pris på effektiviteten, men ønsker du deg en lege som også skal fungere som en psykolog bør du vurdere å finne deg en annen. Jeg tror hun også er spesialist i allmennmedisin, og det er et stort pluss for min del. Jeg er fornøyd. Men lokalene er ganske gamle, det hadde gjort seg med en oppussing.