Rebekka Johnsen Wangensteen

Bogstadveien 72 0366 Oslo
Rebekka Johnsen Wangensteen er en av 544 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rebekka Johnsen Wangensteen

Alle tiders lege

Jeg har hatt Rebekka som fastlege i flere år, og glad over at hun nå er tilbake etter et år med etterutdanning. Hun er sympatisk, effektiv, grundig og en god lytter. Jeg synes flere tidligere vurderinger er urettferdige fordi vurderingen av Rebekka blandes sammen med negativt inntrykk av damene i resepsjonen. Dette burde ikke slå tilbake på legen. Heldigvis er det nå mulig å bestille online, håper det løser problemet enkelte har hatt med sentralbordet. Bedre fastlege enn Rebekka skal man lete lenge etter!

Ikke til stedet

Damene ved resepsjonen var ganske ok.
Men:
Det tar ganske mye tid å få time.
Har hatt vanskeligheter med resepsjonen når jeg ville fornye en resept. De sa at jeg ikke fikk den medisinen før og det var feil.
Jeg har hatt Rebekka som fast lege i ett år. Jeg har aldri sett henne. Vikaren var middels men ikke så sikker på seg selv.
Det er svært skuffende når man velger en erfaren fast lege også den forsvinner og blir erstattet med en vikar.

Umulig å få time

Det er vanskelig å gi en karakter til selve legen ettersom det er umulig å få time ved Majorstukrysset legegruppe. Resepsjonisten er uvennlig og lite imøtekommende. Legger til og med på telefonen.

Mulig Rebekka er en flink lege, men Majorstukrysset legegruppe anbefales ikke.

Kompetent

Jeg har gått til Rebekka i flere år og er veldig fornøyd. Hun er erfaren, trygg og løsningsorientert. Det er noen som skriver at hun ikke er så medfølende, men dette har ikke jeg opplevd. Muligens kan hun oppleves noe streng, ettersom hun er effektiv og noe direkte. Hun er spesialist i psykologi.

Jeg er enig i at en av eldre damene i resepsjonen oppleves lite imøtekommende og sur.

Værste legekontoret jeg har vært på

Her er det faktisk ikke legen som er værst, men de uhyggelige kontordamene du først møter. De er aldri hyggelige og smiler ikke, og det er ikke eget rom der man går inn og melder fra, så hele venterommet hører hva man snakker om. Dette kan bli veldig ukomfortabelt da de stiller mye spørsmål om hvorfor du skal ha time. Rebekka er en OK lege, men heller ikke veldig imøtekommende da hun alltid virker veldig skeptisk uansett hva det er. Jeg har sett kontordamene være frekke mot de før meg i køen, og hvis man ringer og avtaler noe med de er det stor sannsynlighet at de ikke gjør som de sier. Det er forresten heller ikke lov til å spørre om mer enn 1 ting per legebesøk. Og Rebekka er det nå kun på fredager, så hun har en nesten like skeptisk vikar enn så lenge.