Rebekka Johnsen Wangensteen

Majorstukrysset legegruppe
Bogstadveien 72 0366 Oslo
Rebekka Johnsen Wangensteen er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rebekka Johnsen Wangensteen

Sikkert flink, men har for liten tid per pasient

Rebekka Johnsen Wangsteen virker trygg på det hun gjør, og det skal man sette pris på. Det man kanskje ikke setter like stor pris på er den korte tiden som vies til deg som pasient.

Allerede da jeg ringte for å bestille time hadde jeg en dårlig opplevelse. Resepsjonisten virket oppgitt over at jeg ringte og lite villig til å hjelpe meg. Som om jeg forstyrret henne i arbeidet sitt. Hun spurte hva det gjaldt, og jeg fortalte at det ikke bare var én ting, men flere. Da fikk jeg streng beskjed om at Dr. Wangsteen helst ikke ville prate om mer enn én ting. Jeg tenkte i mitt stille sinn at det umulig kunne være sånn at en fastlege nektet å ta seg tid til å prate med sin pasient.

Da jeg kom fikk jeg dessverre bekreftet det resepsjonisten hadde fortalt meg, så man kan vel ikke si at jeg ikke ble advart. Jeg fortalte Dr. Wangsteen at det var flere grunner til at jeg var hos henne den dagen. Hun sa at det vanligvis ikke var tid til mer enn et problem. Jeg måtte altså prioritere mine helseplager selv. Etter å ha tatt opp det jeg anså for viktigs, fikk jeg en sterk følelse av at Dr. Wangsteen var ferdig med meg for dagen.

Som nevnt over tviler jeg ikke på at Dr. Wangsteen er en kompetent lege. Hun virker dyktig, og svarer når man stiller spørsmål. Selv om det er vanskelig å få et inntrykk av dette når man kun er inne i noe som føles som sekunder. Jeg ventet kanskje i noen minutter før det var min tur. I ettertid kunne jeg gjerne ventet en stund til, når jeg vet hvor lite tid som er satt av til hver enkelt. Det har jeg ikke sansen for. Om det store eller små grunner til at man går til legen, synes jeg at man skal slippe å føle at man trenger seg på.

Jeg er ikke av de som synes det er enkelt å gå til legen. Å bli møtt av en lite trivelig resepsjonist og en lege som ikke har tid til meg gjør det ikke lettere å ringe neste gang.

Kompetent, effektiv, vennlig

Oppfatter henne som vennlig, kompetent og effektiv. Hun var også veldig imøtekommende mht å avtale oppfølgningstimer.

Et skilt ved inngangen kunne gjøre det enklere å finne kontoret.

Lokalene er litt slitne, men rene.

Ubehagelig og usympatisk

Jeg byttet fastlege etter mitt første besøk hos Rebekka Wangensten. Hun er ubehagelig og usympatisk og jeg gikk fra besøket hos henne med en vond følelse. Hun er alt en fastlege ikke skal være.Jeg anbefaler ikke Rebekka Wangensten.

Litt for effektiv

Jeg hadde Rebekka som min fastlege, men byttet lege etter første besøk. Å finne riktig fastlege handler mye om kjemi og trygghet, noe jeg dessverre ikke fant hos henne.
Jeg besøkte henne for å ta celleprøve før første gang. Hun virket veldig stresset, og fikk meg til å føle meg veldig utrygg på situasjonen. Med en gang hun var ferdig med prøven ba hun meg om å kle på meg og komme på kontoret. Hun åpnet døren til rommet vi var på og gikk over til kontoret sitt mens jeg fortsatt var avkledd.
Dette føltes ikke greit, men tenkte hun sikkert hadde veldig dårlig tid. Videre inne på kontoret fulgte hun opp med å skrive ut en resept til meg på en blodtrykksmedisin uten å teste blodtrykket, selv om dette var mitt første besøk hos henne.
Jeg ser at andre berømmer henne for å være nøye med tiden, men jeg vil anbefale henne å ikke være så effektiv at pasientens tillit opphører.
Jeg har aldri byttet fastlege på annet grunnlag enn flytting før, men i dette tilfellet følte jeg ikke for å komme tilbake.

Flink

Rebekka er en dyktig og god lege. Hun lytter til deg og vil det beste for deg. Hun har forståelse, solid kunnskap, men stiller samtidig kritiske spørsmål. Hun har sendt meg videre til spesialister da jeg har hatt behov for det. Alt i alt veldig fornøyd. Eneste minuset er legekontoret. Det er veldig stygt innredet og den eldre damen i resepsjonen er så frekk at man ønsker å ikke ringe dit eller betale for å unngå henne.