Knut Winger

Autorisasjon (1986)

Knut Winger er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Knut Winger

Tok meg ikke seriøst

Jeg sliter sterkt psykisk. Fortalte situasjonen min, og han ba meg om å tenke positivt. Bytta lege med en gang.

Han er flink ellers, men ikke innen psykisk helse.

Empatisk og forståelsesfull

Jeg som skriver har levd noen år og har lang erfaring med andre fastleger. Min erfaring er at ingen fastleger husker hvilke medisiner du tar, hva du snakket om sist osv. Du må selv følge med det. Alle har dårlig tid, ingen liker at man prater mye mens de skriver. Jeg bestiller dobbelttime når jeg skal ha krevende henvisninger. Det har jeg gjort med alle fastleger. Selvfølgelig skal de ha betalt, men min forrige fastlege skulle ikke ha betaling og det ble kjemperart. Jeg foretrekker å betale, helt seriøst. Winger er den drøm å forholde seg til når jeg som skriver har i perioder vært mye syk. Han er veldig politisk korrekt og tar deg på alvor. Han gir ikke alltid forventet respons, men den responsen jeg får er alltid riktig når jeg dobbeltsjekker. Det beste med Winger er at han har lang arbeidserfaring, er kunnskapsrik og empatisk. Han trekker ofte riktige konklusjoner. Jeg opplever stor forskjell om jeg må til en annen lege som er mye yngre enn han. Omg - helst ikke. Winger blir ikke stresset så fort og han er ærlig på en fin måte. Andre leger som jeg har møtt blir stresset fort og er ærlig på en ufin måte. Der er forskjellen. Jeg valgte Winger fordi han hadde gode tilbakemeldinger på legelisten for flere år siden. Jeg har hatt Winger som fastlege over 5-6 år og er veldig fornøyd. Skal jeg skrifte fastlege må det være fordi at Magnat Legesenter har upraktisk beliggenhet for meg.

Anbefales ikke

Han gjør ikke jobben sin som lege godt nok, skriver dårlige henvisninger så man blir avvist, eller skriver feil så når man er han spesialist må jeg rette på det som står i henvisningen, han følger ikke med på hvilke undersøkelser som har blitt gjort, henviser gjerne istedenfor å gjøre jobben selv osv.
Man må være stille når han skriver på PC, eller googler.

Virker som han har for mye gjøre og klarer ikke å følge opp.
Kan sitte å snakke om alt mulig annet så man sitter der godt over tiden.

Dårlig lytter, uinteressert

Dårlig lytter. Eksempel: På en legetime spurte han tre ganger når jeg hadde begynt på en medisin, som han selv hadde foreskrevet og hadde i journalen. På samme time beskrev jeg noen ubehagelige symptomer. Jeg beskrev det to ganger og fikk kjeft fordi jeg ikke behøvde å si det om igjen.
Oppdaterer ikke journalen - jeg har flere ganger fortalt at jeg har sluttet med en medisin, likevel tror han at jeg går på den fortsatt når jeg kommer neste gang.
Avfeiende - dvs. får ikke sagt alt jeg hadde planlagt, føler meg som et hår i suppa og at jeg bruker opp tiden hans når jeg er der på time.
Prøvde meg på en e-konsultasjon. Ser av loggen at min henvendelse er journalført, men har ikke fått noe svar.
På plussiden:
Får time raskt når jeg trenger det.
Han har fungert bra som "skjemaleverandør" - når jeg selv vet hva jeg trenger.
Bra med kalenderfunksjon - kan plukke ledig time selv på nettet.

Lite empatisk

Jeg opplevde Dr. Winger som svært lite empatisk og verken forståelsesfull eller interessert i meg som pasient. Eneste han var ivrig etter var å ta betalt. Byttet fastlege samme dag.