Knut Winger

Autorisasjon (1986)

Knut Winger er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Knut Winger

Kjempe fornøyd!

Vet ikke hvordan de andre føler om legen, men har aldri følt at jeg har fått dårlig pasientbehandling. Bruker god tid på å sette en diagnose, ved usikkerhet ikke sjenert for å henvise deg til spesialist. Munter og blid. God oppfølgning og skriver utdypende journaler. Får time på dagen eller innen 1-2dager.
Noe minus: uhyggelig resepsjonist, lang telefonkø og noe overtid på venterommet.

Lyttende lege som tenker langsiktig

Bryr seg og tenker helhet. Her konkurrerer man ikke med dataskjermen - denne legen har oppmerksomheten der den skal være så lenge det er pasienten som snakker. Han bevarer roen selv om tålmodigheten hans blir utfordret. Man kan bestille time på nettet og da slipper man unna telefonkøen.

Løsningsorientert og handlingsdyktig

Gir deg alltid en 100% totalvurdering av din helse. Ja vedkommende henviser deg til spesialister ofte, men dette er for å sikre at pasienten får svar og mest mulig korrekt pasientbehandling. Har hatt 4 fastleger tidligere, og ingen har tatt så godt vare på min ve og vel som Winge.

Han journalfører grundig og spør alltid om dine tidligere plager er i borte eller forsatt tilstedeværende før konsultasjonstimen er over.

Ett minus er at han er alltid forsinket, og man kan belage seg med å vente 15-30min ekstra. Likevel rettferdiggjøres dette i mine øyne ved at han bruker god tid på hver pasient, og er ikke en byråkrat som kaster deg ut av legekontoret når dine 15 er overskrider.

Som følge av god oppfølging og pasientbehandling, er jeg sjelden syk og syk over et lengre tidsrom.

Totalt uinteressert i deg som pasient

Hadde Winger som fastlege for noen år siden. Han virket mest interessert i å skrive i journalen enn å snakke med pasienten, og gjorde seg opp en mening om diagnosen før han gjorde undersøkelser.

ikke bra oppfølging

legen diagnoserer smertene til pasienten uten tilstrekkelig undersøkelse til tross for at smertene ikke forsvinner med medisinene han skriver og pasienten kommer flere ganger etterpå uten å bli sendt til videre undersøkelser av spesialister. Det er svært vanskelig å bli sendt videre til en spesialist gjennom denne legen. litt trykk på magen eller bryst er nok hos denne legen for å diagnosere.