Erik Ytteborg

Tlf: 22 96 09 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Erik Ytteborg er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Erik Ytteborg

Ansvarsfraskrivelse

Opplever ikke å bli behandlet med respekt eller tatt alvorlig.

Mangelfull oppfølging og liten interesse i å komme til bunns i problemet.

Ellers en nokså arrogant måte å tiltale pasienten på.

Kan ikke anbefale noen å velge denne legen.

Effektiv og imøtekommende

Han er hyggelig og lett å snakke med. Følger opp ønsker og behov - og kommer med gode råd. En erfaren og faglig dyktig lege. Jeg har hatt han som fastlege i 15 år - og er svært fornøyd med både han og hans medhjelpere.

Beste legen jeg har hatt!

Hatt Erik som fastlege i snart ett år, og han er den beste jeg har hatt!
Han er en god lytter, og flink til å finne løsninger!
Han hører på pasientene sine, og gir gode råd!
Skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt har gitt han en dårlig vurdering.
Får alltid fort time, og venter aldri mer enn 5 minutter før jeg får komme inn.

Alt i alt, Erik er en fantastisk lege, som vet hva han gjør og snakker om!
Anbefales

Bekymret

Vi hadde time kl 8.00 idag. Vi sto fast i kø og brukte 55 min på noe som vanligvis tar 10 min kjøretur.
Ringte fra kl 07.59 28 ganger for å si vi ble forsinket men ingen svarte.
Når vi kom frem ble vi avvist med at han hadde ikke tid til min sønn på 16 som sliter med store magesmerter. Vi spurte om å få levere urin prøve. Det fikk vi ikke.
Vi ble bedt om å gå.
Jeg har full forståelse for at det blir problemer når noen kommer forsendt men det kan skje alle. Vi prøvde og ringe fra kl 07.59 til 8.17 28 ganger men ingen svarte.
Vi bytter nå fastlege men er forskrekket over oppførselen til legen.

Hyggelig, men vanskelig å få hjelp

Jeg prøvde å få hjelp til henvisning til psykolog fordi jeg sliter psykisk. Han mente at det ville bli vanskelig fordi det er lang kø å få plass hos psykolog. Han lyttet til meg, men kom ikke med noen løsning. Han skrev ut mange titalls ark med numre til forskjellige psykologer han mente jeg måtte ringe selv..? Dette gav jo ikke helt mening. Jeg brukte lang tid på å bli modig nok til å dra til legen og be om psykologisk hjelp. Følte meg veldig satt tilbake.

Han lyttet til meg, og var veldig hyggelig og i godt humør, men jeg bytter fastlege fordi jeg følte at jeg ikke fikk den hjelpen jeg har behov for.

Lite forståelsesfull

Han lytter ikke oppriktig, og jeg får en følelse av at jeg må forte meg å få sagt det jeg vil fordi han signaliserer med kroppsspråk og tonefall at han egentlig bare vil ha meg ut og neste pasient inn. Det blir litt som et samlebånd.
Det skal sies at han jo selvfølgelig har hjulpet meg med ting, men det har vært mer praktiske ting, så på det menneskelige plan er han ikke så forståelsesfull, og det er vel det som er viktigst når man går til en lege?

Viser lite ydmykhet og forståelse, og tar meg ikke på alvor. Er veldig brå og hastig. Er en mann med godt humør, men han har som sagt alt for dårlig tid, og det virker ikke som han virkelig bryr seg.

Men ja, som andre har sagt her, utrolig hyggelige kontordamer!:)

Arrogant

Det er en god grunn til at Erik har 720 plasser tilgjengelig. Jeg opplevde han som arrogant og dømmende. Han var utålmodig og jeg følte meg til bry.
De andre legene på Borgen legesenter er veldig flinke, så kan anbefale alle de andre.

Dyktig, positiv og engasjert!

Lett å få time, enten samme dag eller neste dag. Også erstatter i ferietida.
Bruker den tida han trenger. Føler at man blir godt ivaretatt.
Kan absolutt anbefales!

Ikke engasjert

Jo jeg er enig i at Ytterborg er en hyggelig og vennlig lege. Men når spesialisten han henviste meg til fortalte at de ikke kunne gjøre mer for meg og jeg tok eget initiativ til å finne en alternativ løsning hørte han ikke på meg i det hele tatt. Det jeg sa ble feid bort fordi han mente jeg ikke ville bli noe klokere av å ta de testene jeg ønsket, men han tilbød fortsatt ingen alternativ løsning og sendte meg ut av kontoret med null svar på noe.

Vanskelig og passiv-aggressiv

Jeg ser at han har fått mange gode vurderinger, og det kan jeg nok godt forstå, men dette gjelder nok ikke i alle tilfeller.

Første timen var god, etter det så virket det som om han anså timene som mas og ville bare ha meg ut av kontoret. Følte meg ikke tatt på alvor og følte heller ikke at han gjorde noe innsats for å forstå. Mulig han har noe begrenset kunnskap om lidelsen.

Har byttet lege.

Desorientert og frustrert lege

Ikke anbefales. Søk en annen lege om du lider av sammensatte helseproblemer.

Fantastisk lege!

Ytterborg har hjulpet meg med utrolig mye, han er oppmerksom, lun og god. Han husker tidligere samtaler, og starter alltid konsultasjonen med et "Nå, hvordan går det?". Dette med et blikk som møter øynene dine og er oppriktig engasjert i jobben sin.
Han lytter til hva du sier, og har en forståelse for at du kjenner din egen kropp best.
Samtidig er han tillitsfull, varm og ærlig! Beste legen jeg har hatt, og nå bruker hele familien ham. Har anbefalt ham til flere venner, som har vært veldig fornøyd med ham.
Vil også nevne at Borgen Legesenter har verdens hyggeligste legesekretær/sykepleier/hun-som-fikser-alt.
Anbefales på det sterkeste!

Beste legen jeg noen gang har hatt.

Det er alltid lett å få time hos Erik Ytterborg. Han er hyggelig, effektiv og tar pasientene sine på alvor. Veldig fint at en som pasient også blir inkludert i behandlingsopplegget.

Jeg har ingenting å utsette på Dr.Ytterborg!

God fastlege!

Har gått til Ytteborg i mange, mange år og alltid like god oppfølging. Det er alltid lett å få rask time og legesekretæren, som har vært der i alle år, er så flink og hyggelig!
Ytteborg er en lege som jeg føler sér meg, og han tar seg god tid til hver enkelt pasient. Har jeg behov for noe ekstra så tar han seg tid til det. Han er en lege som jeg stoler på og føler meg trygg på. Han er kanskje litt av "den gamle skolen", men han tar pasientene sine på alvor.
Jeg har gått til en annen fastlege et par år i mitt liv og hun var et mareritt, så jeg har noe å sammenligne med!
-Fornøyd pasient-

God, tillitsvekkende lege som er tilstede

Får alltid time samme dag eller påfølgende om man ringer sent på dagen!

Lytter. Betryggende. Lun.

Opplever ham som tilbakeholden til overdreven/unødvendig medisinering eks penicillin for sykdom som vanligvis går naturlig relativt raskt over (noe som passer meg og min familie), men likevel med betryggende tone "kom tilbake rett over helgen om barnet ikke er bedre". Virker også restriktiv til "unødvendige" sykemeldinger, tilbyr disse på ingen måte i øst og vest. Dette er vi også fornøyd med, det føles tillitsvekkende om han som person

Hele familien, foreldre og barn går hit. Har brukt ham i mange år.

Alltid der når vi trenger ham

Ytteborg opplever jeg alltid har tid til oss og han er alltid der når vi trenger ham.

Svært fornøyd gjennom flere år

Ytteborg er alltid tilgjengelig på kort varsel. Tar seg god tid, lytter og følger opp. Flink til å skape ro og å avdramatisere

Rask og effektiv

Legen er dyktig, rask og effektiv.

Har god kontakt med legen.

Kald, utilgjengelig og dårlig oppfølging

Han vekker ikke tillit hos pasientene sine og kan virke noe arrogant på måten han henter ut informasjon. Det er lite oppfølging og han husker ikke samtaler man har hatt fra gang til gang, selv ved alvorlige emner over kortere perioder.

Gammeldags og lite lydhør

Ytteborg lytter lite til pasienten sin, og praktiserer gammeldags medisin. Han har dog en svært varm og hyggelig kontordame.