Borgen Legesenter

Theodor Dahls vei 1 0370 Oslo
Tlf: 22 96 09 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Borgen Legesenter

Bästa läkaren jag har haft hittills

Lege: Berit Brustad Skrevet

Jag har haft Berit som min fastlege sedan 2011 och kunde inte varit mer nöjd. Ibland är det lite väntetid innan på legekontoret, men det är det absolut värt :) Det som utmärker Berit är att hon alltid tar mig på allvar och att hon förklarar allting så att jag verkligen förstår. Dessutom är hon mycket professionell och förstående.

En omtenksom og nøyaktig lege du kan stole på

Lege: Berit Brustad Skrevet

Berit er ikke bare en fantastisk lege, men en fantastisk person også.
Hun er nøye og går gjennom alle muligheter når du forteller om symptomene dine.
Hennes nøyaktighet avdekket kreft hos begge mine foreldre i tidligere stadier. Min mor ble helt frisk og min far har hatt siste behandling nå og vi er optimistiske for full remisjon.
Du er heldig om du får Berit som lege!

Beste legen jeg har hatt!

Lege: Erik Ytteborg Skrevet

Hatt Erik som fastlege i snart ett år, og han er den beste jeg har hatt!
Han er en god lytter, og flink til å finne løsninger!
Han hører på pasientene sine, og gir gode råd!
Skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt har gitt han en dårlig vurdering.
Får alltid fort time, og venter aldri mer enn 5 minutter før jeg får komme inn.

Alt i alt, Erik er en fantastisk lege, som vet hva han gjør og snakker om!
Anbefales

Min favorittlege

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Jeg er svært fornøyd med legen min Kristin Bjerke. Hun er også fastlege for de to barna mine. Jeg opplever Kristin som faglig dyktig og troverdig, hun tar meg alltid på alvor og hun følger opp historikken min på et utmerket måte. Hun sender videre ved behov og er veldig støttende og forståelsesfull. Hun er grundig og gir seg ikke.

Hun er ofte litt forsinket, men jeg synes det er et godt tegn at jeg må vente på legen. Det tyder på en lege som tar seg tid til pasienten når det er behov.

Kristin var fastlegen min først på et annet legesenter, og da hun byttet legekontor fulgte jeg etter. Jeg hadde funnet en lege jeg følte tillit til og som jeg ikke ønsket å miste.

Uinteressert og arrogant lege.

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Pga. flytting var jeg nødt til å bytte fastlege.Har aldri møtt en så nedlatende og usympatisk lege i mitt liv. Hun burde sitte lengst inne på et lab for seg selv. Aldri igjen!
Hun er sikkert faglig dyktig, men må lære seg å lytte og være litt nysgjerrig ovenfor sine pasienter. Det er vel ikke riktig at en pasient skal føle seg til bry hos sin lege?

Jeg vil derimot rose de som sitter i resepsjonen. Veldig imøtekommende og hyggelige:)

Følelsen av å være til bry

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Det er vanskelig å få time, hos Dr. Bjerke og når man da får time er Dr. Bjerke alltid forsinket. Når en for komme inn, for man følelsen av å være til bry.
Eg opplever Dr. Bjerke som uinteressert og lite empatisk.

Dr. Bjerke er flink på å fører journalen.
Og helsepersonalet er hyggelige og profesjonelle.

En lege jeg stoler helt på

Hun er faglig dyktig.
Hun gir et inntrykk av ro og god kontakt på en litt tilbakelent måte, beroligende.
Hun er lydhør for flere problemstillinger.
Jeg opplever ikke noe problem med videre henvisninger.
Jeg vil også fremheve kort ventetid i telefonen, og meget hyggelige sekretærer!
Eneste problem: få og trange parkeringsplasser.

Travel, stresset og alt for mye å gjøre??

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Dr. Bjerke oppleves dessverre av meg som pasient som lite imøtekommende, stresset, uinteressert, dømmende og rett og slett ganske skremmende å gå til. Det er vanskelig å få time, og hun er alltid forsinket. Og hun har det ekstremt travelt den knappe tiden en får komme inn. Hun fører derimot journalen nøye og er helt sikkert dyktig i sitt felt, men oppleves som kald, lite empatisk, uforberedte og travel. Dessverre føles det som om jeg skal vite hva som feiler meg før jeg kommer... Oppsøker jeg lege er det fordi jeg ikke vet hva som er galt, og hvordan jeg skal gå frem. I stede opplever jeg å være til bry, evt ikke interessant nok?

Nedlatende lege med høy kompetanse.

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Lege med ganske høy kompetanse. Dessverre lite medmenneskelighet og empati. Hun oppfattes nedlatende og stresset og jeg sitter sjeldent igjen med en god følelse etter et legebesøk. Kjempepluss er de fantastiske hyggelige og dyktige helsesekretærene.

Veldig flink lege

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Har hatt Kristin som fastlege i mange år. Hun er dyktig og flink, og tar seg tid til å grundig undersøke det som måtte være. Alltid imøtekommende og profesjonell.

Akkurat slik en god lege skal være

Lege: Berit Brustad Skrevet

Berit er en flott lege, hun tar deg alvorlig, lytter og prøver alltid å hjelpe deg som pasient best mulig. Hun er hyggelig, lett å prate til og veldig imøtekommende. Jeg har hatt en lege før Berit som ikke tok noe av det jeg sa alvorlig og alltid avfeide meg - Berit tar hensyn til deg og forklarer alltid grunnene og tankegangen hennes slik at det blir en god forståelse mellom partene. Virkelig den beste legen jeg har vært hos. Kan varmt anbefale henne til alle :)

Styr unna

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Har sammensatte problemer og har ikke blitt tatt på alvor. Jeg måtte selv tvinge frem ulike henvisninger og måtte finne ut hva som var galt på egenhånd. Har nå byttet fastlege til en som har henvist meg og det viser seg at det var veldig nødvendig.. Hun er også krass i kommentarene, stresset og ser ikke på deg, men heller inn i dataskjermen. Ingen empati eller innlevelse å hente. Så anbefaler ikke denne fastlegen. Det er også lang ventetid.

Bekymret

Lege: Erik Ytteborg Skrevet

Vi hadde time kl 8.00 idag. Vi sto fast i kø og brukte 55 min på noe som vanligvis tar 10 min kjøretur.
Ringte fra kl 07.59 28 ganger for å si vi ble forsinket men ingen svarte.
Når vi kom frem ble vi avvist med at han hadde ikke tid til min sønn på 16 som sliter med store magesmerter. Vi spurte om å få levere urin prøve. Det fikk vi ikke.
Vi ble bedt om å gå.
Jeg har full forståelse for at det blir problemer når noen kommer forsendt men det kan skje alle. Vi prøvde og ringe fra kl 07.59 til 8.17 28 ganger men ingen svarte.
Vi bytter nå fastlege men er forskrekket over oppførselen til legen.

Hyggelig, men vanskelig å få hjelp

Lege: Erik Ytteborg Skrevet

Jeg prøvde å få hjelp til henvisning til psykolog fordi jeg sliter psykisk. Han mente at det ville bli vanskelig fordi det er lang kø å få plass hos psykolog. Han lyttet til meg, men kom ikke med noen løsning. Han skrev ut mange titalls ark med numre til forskjellige psykologer han mente jeg måtte ringe selv..? Dette gav jo ikke helt mening. Jeg brukte lang tid på å bli modig nok til å dra til legen og be om psykologisk hjelp. Følte meg veldig satt tilbake.

Han lyttet til meg, og var veldig hyggelig og i godt humør, men jeg bytter fastlege fordi jeg følte at jeg ikke fikk den hjelpen jeg har behov for.

Veldig bra lege.

Lege: Berit Brustad Skrevet

Berit Brustad er en dyktig, profesjonell og erfaren lege. Tror ikke at hun har en så god hukommelse at hun husker alt om deg. Derfor går hun gjennom journalen din før du kommer inn til time hos henne.
Hun er forberedt på deg når du kommer inn.
Først etter at du er gått, bruker hun tid på å skrive inn i journalen. Hun er flink til å forklare. Hun har teft, er flink til å forklare og hun har humor.
Hun ringer deg etter kontortid hvis det er noe hun vil gi beskjed om. Jeg føler meg trygg med henne som fastlege.

Kanskje fordi hun i tillegg til å bruke god tid på deg når du er inne, bruker en del tid før og etter til journallesing og skriving, sprekker ofte tidsskjemaet. Det kan av og til bli lang ventetid før du kommer inn.

Lite forståelsesfull

Lege: Erik Ytteborg Skrevet

Han lytter ikke oppriktig, og jeg får en følelse av at jeg må forte meg å få sagt det jeg vil fordi han signaliserer med kroppsspråk og tonefall at han egentlig bare vil ha meg ut og neste pasient inn. Det blir litt som et samlebånd.
Det skal sies at han jo selvfølgelig har hjulpet meg med ting, men det har vært mer praktiske ting, så på det menneskelige plan er han ikke så forståelsesfull, og det er vel det som er viktigst når man går til en lege?

Viser lite ydmykhet og forståelse, og tar meg ikke på alvor. Er veldig brå og hastig. Er en mann med godt humør, men han har som sagt alt for dårlig tid, og det virker ikke som han virkelig bryr seg.

Men ja, som andre har sagt her, utrolig hyggelige kontordamer!:)

Arrogant

Lege: Erik Ytteborg Skrevet

Det er en god grunn til at Erik har 720 plasser tilgjengelig. Jeg opplevde han som arrogant og dømmende. Han var utålmodig og jeg følte meg til bry.
De andre legene på Borgen legesenter er veldig flinke, så kan anbefale alle de andre.

Fantastisk

Lege: Berit Brustad Skrevet

Berit er ett medmenneske som tar deg på alvor. Hun er trygg, empatisk, forståelsesfull og ikke minst dyktig. Man kan av og til vente litt på legekontoret, men det er jo fordi hun alltid tar seg god tid til pasientene sine. Hun er også rolig og flink med barn. Man kan føle seg veldig heldig om man får Berit som fastlege.

Dyktig, positiv og engasjert!

Lege: Erik Ytteborg Skrevet

Lett å få time, enten samme dag eller neste dag. Også erstatter i ferietida.
Bruker den tida han trenger. Føler at man blir godt ivaretatt.
Kan absolutt anbefales!

Langt under middels

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Dr. Bjerke er en ressurssterk person, men bruker mye tid på å fokusere på hva hun ikke kan bistå med, og hva som ikke er hennes bord, fremfor å lete etter muligheter og gode løsninger sammen med – og for – sine pasienter. Hun opptrer korrekt, men kjølig, og oppleves ikke som imøtekommende. Dette er en lege som nok passer for de enklere medisinske tilfeller, da det later til at hun dårlig håndterer å få sin faglige kompetanse brynet på tyngre medisinske kasus. Hun er ingen lagspiller, og må overtales til henvisninger og søknader som krever mer arbeid enn en enkel røntgenrekvisisjon. Dr. Bjerke er aldri redd for å fortelle deg at timen er over selv om du ikke er ferdig, selv om også hun svært ofte forsinket til timen, i den grad at det kan være en idé å betale for en halv time ekstra parkering ved hver time.
Hun avbryter, men gir i rettferdighetens navn inntrykk av å være pliktoppfyllende til å føre journaler.

Alt i alt en lege jeg håper aldri å møte på igjen. Jeg tar vil velførte journal og går.