Borgen Legesenter

Theodor Dahls vei 1 0370 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Borgen Legesenter

Veldig skuffet

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Gleder meg til å bytte til henne men ble skuffet og angrer at jeg gjorde det. Vikaren har null kontroll på pasientene. Og de samarbeider dårlig sammen. Lille jente vår hadde hostet i noen uker. Vikaren sa at vi bli kontaktet av noen som kan sjekke det. Og det skjedde aldri. Vi fikk dårlig info på når vi blir kontaktet. Vikar og selve Kristin sier 2 forskjellige ting. Der bare viser at de bryr seg ikke om pasientene sine. Hva om det var noe alvorlig!!! Etter det føler jeg meg ukomfortabelt å dra ril henne for at jeg har blitt redd at det ikke blir tatt på alvor.

Gir meg føkelsen av å være i gode hender.

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Legen min, har fulgt meg gjennom livskriser og jeg har hatt noen vondter i min tid hos henne.
Hun sparker meg litt bak og forteller meg at hun tror på meg. Samtidig har hun har gitt meg oppfølgingssamtaler på slutten av dagen dvs mulig ekstra tid fra hennes fritid.
Hun har deltatt på møte med NAV der hun imponerende har oppsumert min situasjon til byråkrater.
Hun har henvist meg til spesialister etter selv å ha gjort undersøkelser. Hun har tenkt kreativt når spesialistene er vanskelig tilgjengelig. Vi har sammen drøftet behov og konkludert med ikke behov for henvisning. Hun er bittelitt stram noen ganger. Jeg ser over tid at det er for å være ryddig, hun ser meg.
Slike fastleger vil Norge ha.
Jeg kan ikke huske hverken at det har vært vanskelig å få time eller urimelig ventetid.
Dessverre har de delvis byttet ut supersøte og flinke kontordamer.

Hyggelig, men lite proaktiv

Lege: Erik Ytteborg Skrevet

Jeg har hatt Erik som fastlege i et par år. Han er hyggelig, sjenerøs med henvisningene, rask med reseptene og flink til å svare på digitale meldinger. Når det er sagt, opplever jeg at han overlater for mye til meg som pasient. Jeg må selv etterspørre prøvesvar og foreslå løsninger på problemer, og jeg har opplevd at jeg ikke fikk nødvendig informasjon de gangene jeg ikke har gjort dette. Det kan virke som at Erik føler seg ferdig med en sak så fort blodprøven er tatt eller henvisningen er sendt, og han virker mindre interessert i å komme til bunns i problemer.

Utålmodig legen uten empati

Lege: Kristin Nordey Bjerke Skrevet

Jeg har vært hos henne to ganger. Den første gangen hadde hun nesten ikke øyekontakt med meg, veldig lite interessert i meg som pasient. Den andre gang var jeg der med min treårige sønn, han gråt fordi han var redd, og hun mistet tålmodigheten og avsluttet konsultasjonen uten å gjøre noe.

Elendig lege!

Lege: Erik Ytteborg Skrevet

Jeg har vært hos Ytterborg 3-4 ganger. Jeg opplever han som svært arrogant, lite interessert i å lytte og med et ønske om å prosessere deg så fort som mulig. Folk beskriver han som en lege av "den gamle skolen", noe som stemmer i aller høyste grad. Han har f.eks null innsikt i problemer som utmattelse og kobling mellom fysiske og psykiske plager.

Jeg ble også her forleden regelrett utskjelt fordi jeg ba om å få ta en covid 19 antistoff blodprøve( test for å se om du har hatt koronavirus) etter at jeg hadde vært forkjølet i over 3 uker.

Sånn skal man ikke behandle pasienter!

Dette er en Pluss-tjeneste.