Bente Maria Eri

Autorisasjon (1990)

Bente Maria Eri er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Bente Maria Eri

Flott lege

Kjempeflink, vennlig og oppegående, tar seg tid og husker meg og min historikk. Har hatt Eri som lege en god stund nå, og jeg har bare positiv erfaring.

Veldig flink

Jeg har hatt Bente som lege så lenge jeg kan huske, og jeg er veldig fornøyd. Selvfølgelig er det noe leger faktisk ikke kan finne ut av, og sånn er det, men hun har alltid gitt meg klare beskrivelser og grunner. Man merker at hun har mye kompetanse, og jeg føler alltid at jeg får den hjelpen jeg trenger. Av og til kan hun være litt kort i svarene sine, noe hun kan bli flinkere til, men det tror jeg både er positivt og negativt. Tror hun som lege prøver å være presis og grei å ha med å gjøre. Jeg er i hvert fall storfornøyd.

Greit nok

Sier lite under undersøkelsene. Virker ikke som hun har oversikt over hvorfor jeg har vært der tidligere og følger ikke opp medisinske problemer jeg har tatt opp ved tidligere besøk. Men tilgjengelig og tar de prøvene man ber om. Har en holdning til mange problemer og plager at "sånn er det, det må man leve med" istedetfor å søke etter medisinske løsninger på plagene.
Grei nok som fastlege som barna. Men usikker på hvor faglig oppdatert hun er.
Jeg vurderer på bytte lege da jeg savner å ha en lege som spør "er det ellers noe du ønsker å ta opp?"

Den beste legen jeg har hatt

Tok seg god tid til meg, følte at hun faktisk brydde seg om det jeg sa til henne. Husket meg fra gang til gang. Flink til å snakke om ting som er vanskelig og flaut. Flink og med mye kunnskap, følte jeg kunne stole på henne. Følte at jeg be tatt på alvor.

Ble ikke tatt på alvor

Ble ikke bli tatt på alvor i flere år for en del problemer. Etter en kraftig nedtur skrev hun bare ut antidepp tabletter istedenfor å søke om spesialist hjelp fordi "det nytter ikke å henvise deg, for du kommer ikke inn alikevel grunnet stort press" Men utover det var brukte hun god tid på pasienten og lyttet.. selvom hun da altså ikke gjorde noe i denne saken. Etter dette fant jeg ut at jeg måtte bytte fastlege for å få den hjelpen trengte, kom til ny lege og ble henvist og fikk den hjelpen jeg hadde behov for. Syns det er betenkelig at legen ikke er villig til å prøve en gang å søke om spesialist hjelp til en pasient...