Leif Tomas Bergquist

Tlf: 69 10 46 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Leif Tomas Bergquist er en av 48 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Leif Tomas Bergquist

Useriøs og nedlatende

Ble ikke tatt seriøst i det hele tatt, og begynte å le når jeg fortalte om et pinlig symptom jeg hadde. Mest verdiløse legetimen jeg har hatt noen gang. Holder meg til Dahle.

Veldig faglig sterk!

Etter mange år med en dårlig lege, så fikk jeg Lege Bergquist i 2010, og han har hjulpet meg tibake til livet. Han "så" meg, og vi fikk etterhvert en fin dialog! Han er sympatisk og snill, og han lot meg også komme med andre forslag, hvis jeg ikke var enig! En annen sterk side med denne legen, er at at alltid undersøker, før han skriver ut nye medikamenter, om de kan fåes på blå resept!
Jeg vil takke deg så mye for alt du har gjort for meg!!
Det er også flinke og hyggelige damer i resepsjonen, og man kan bestille time på internett, og da vurderer de dette, og du får raskt svar av personalet på din mobil, via sms! Det er meget positivt!
Takk til dere også for flott hjelp!

Nedlatende, dømmende og uprofesjonell!

''Dr.'' Bergquist, må være bortimot, den værste legen jeg hat hatt. Jeg kan ikke forestille meg hva som foregår oppe i hodet hans, men hvordan han dømmer enkelte pasienter (inkludert meg), er en skam, og utrolig uprofesjonellt! Jeg har kommet til han med veldig ukomfertable symptomer, ved følge av medisiner han har skrevet ut til meg. Jeg vet jeg ikke er en lege, men når jeg foreslår andre liknende medikamenter, får jeg et ''blankt nei''. Medikamentene jeg foreslo, var av veldig lik type, og jeg har prøvd disse før, og de hjalp mot hva jeg tok de for, (hvilket er meget viktige medikamenter,) i tilegg til at bivirkningene var fraværende. Som sagt, jeg en ikke en lege selv, men jeg vet att dette er medikamenter i samme klasse, som har hjulpet før. Dagen jeg kom til han med disse plagene, må ha vært den værste (fastlege-)konsultasjonen jeg har hatt hos denne mannen. Han gjorde det veldig klart at siden jeg er tidligere rusmisbruker, var det jeg fortalte han løgn (eller piss, som han selv uttalte seg om mine plager). Jeg følte att hvis disse symptomene vedvarte, kunne de gi, alvolige konsekveser for meg selv. Jeg kunnne rett og slett ikke fortsette med en ''lege'', hvor tilliten var totalt forsvunnet.
Jeg har senere møtt denne ''Doktoren'' på legevakten, (angående psykiske problemer,) hvor han insisterte på att allt var i orden, og sende meg ut døren, værre en jeg var, og full av angst. Dette endte i katastrofe! De var til og med frekke nok til å sende regning, for en tjeneste han ikke hadde utført! (Det er selvfølgelig min egen mening.)
Servicen fra resepsjonistene er ''okei'', men når man har ett slikt yrke, ville det jo vært naturlig å møte noen imøtekommende (et smil ville heller ikke skadet) , men intrykket mitt av disse damene, er at de er ''alltid grinete''. Man føler seg meget lite velkommen, og mottagelsen virker bitter!
Jeg vil også notere att om du er en travel person, er dette IKKE det riktige legekontoret for deg, etter min mening (om det er det for noen)... Vanligvis for å komme in til Tomas Bergquist bør du sette av over en time til venting... Er du heldig, kommer du inn etter 30-45 minutter. Værste tilfellet jeg har hatt angående ventetid, var da jeg venntet rundt 2 og en halv time, for så å nærmest bli kastet ut.
Jeg anbefaler på det sterkeste å finne en annen lege!

Tusen takk for tre år med masse hjelp.

Tusen takk for all tiden du har tatt deg! Takk for besøkene på sykehuset når jeg har trengt det og fleksibiliteten din i forhold til å være lege som møter pasient med god forståelse.

Takk for at du er kort og konsis, og at du gjør jobben din så bra!
Jeg er utrolig fornøyd med hvordan jeg har blitt møtt, sett og hørt uten at jeg har følt meg dum i ettertid.

Tusen takk, Tomas for all hjelpen de siste tre årene. Det skulle vært flere leger som deg! :-)

Hilsen en strålende fornøyd jente som har trengt somatisk og psykiatrisk hjelp.

En utrolig flott resepsjon er det også med imøtekommende damer som ikke bare kan jobben sin, men du får en god dose medmenneskelighet i samme slengen.

Kudos!

Lite initiativ og informasjon

Har hatt ham som fastlege i 8 år, savner informasjon, opplysning og svar på direkte spørsmål, selv når jeg spør rett ut, får jeg bare "ulne" svar og føler jeg selv må komme med idéer for evt videre utredning. Han er hyggelig, og jeg føler han kan det rent medisinske, men jeg føler meg ikke trygg og ivaretatt, føler meg mer som en hypokonder når jeg er der, at han ikke tar ting på alvor og lytter til hva jeg har å si. Hvis du liker å stille din egen diagnose, er dette legen for deg. Jeg har byttet :-) PS Kontorpersonalet er helt fantastiske :-)

tilgjengelig, oppdatert, hjelpsom og følger alltid godt med

hjelpsom og gjør det lille ekstra for de som har problemer utenom det vanlige
hatt mine barn der og han klarer alltid å ordne opp
rolig og litt stille mann som lytter

Passer ikke å snakke til barn

Sønnen vår på 9 år kom inn med mulig brudd i beinet, og han var redd og hadde veldig vondt. Legen snakket ikke til han, men over hodet hans, fortalte ikke hva han skulle gjøre, beroliget han ikke, men virket irritert på han fordi han gråt og dette senset sønnen vår. Vi ble sendt videre til røntgen og sønnen vår sa at den legen var skummel og jeg skjønte ikke hva han pratet om :(

Lang ventetid og lett for å ville se det ann...

Som oftest når jeg har hatt time hos denne legen, så har jeg måttet vente i rundt en time på å komme inn... I tillegg så opplevde jeg at han ikke tok mine diagnoser på alvor. Han var ikke så flink til å engasjere seg, ville for det meste "se det ann"... Har byttet til en annen fastlege nå, som jeg er super fornøyd med

Positivt: Når du ringer om morgenen, så får du time samme dag. Kontor/resepsjonspersonalet er supre mennesker! :D

leif tomas bergqvist

En lege som har kort vente tid. Og hjelper deg med dine problemer. Jeg har Vært syk lenge. Og tomas sendte meg fort til sykehus til vurdering. Personalet er også vei koselige og Gjør så godt de kan. På kontoret.

hjelpsom,ikke flink med å gi informasjon

han er blid,stille og hjelpsom,problemet er at du må google først på symptomene og kanskje behandlig før du gå til ham.han gir ikke mye informasjon men er alltid hjelpsom

Mye ventetid men flink til å lytte

Tidvis slitsomt å måtte vente opp mot en time etter man egentlig skulle hatt time før han er ledig, men ellers hjelpsom og effektiv. Kunne vært noe bedre på informasjon.

Alltid lett å få time

Får stort sett time samme dag. Skjelden lang ventetid. Legen er alltid blid , har tid til å lytte. Må kanskje selv foreslå videre utredning, men det er jo meg selv som må fortelle om symptomer og kjenner min egen kropp. Sender meg videre dersom han ønsker spesialist skal se på saken. Er stort sett meget fornøyd med min lege og hans ansatte på kontoret. Flott service også. Legen er lett å snakke med, noe jeg synes er meget viktig.

Misfornøyd

En følelse av å ikke bli hørt og tatt på alvor. "Bare vente å se så satser vi på at det går bra". Var vanskelig å bli sendt videre og føler jeg fikk et hypokonder-stempel (2 konsultasjoner på 3 år). Har nå byttet lege og der ble det raskt fortgang i utredning.

Man får raskt time og heller ikke lang ventetid på venterommet. Fint med timeavtaler på SMS.

Har forstått og utøver en fastleges oppgaver på beste måte

Høy kompetanse, og god kontroll på meg som pasient. Meget høyt service nivå på legesekretærer og personale.

Ikke fornøyd

Jeg har nå valgt å bytte lege. Bakgrunnen for dette er at denne legen har gitt meg følelsen av å være hypokonder de gangene jeg har vært der (tre ganger i løpet av fire år...).

Det nye bestillingsystemet for timer er nok fint for noen, men jeg opplevde det vanskelig da jeg har en jobb som gjør meg avhengig av å få en timebestilling på forhånd, noe som ikke var enkelt med det nye systemet. Har også opplevd ventetid (minst 30 min) hver gang jeg har vært her.

Min lege SER pasienten, og tar seg tid i motsetning til andre leger jeg har hatt.

Jeg ser overhode ingen grunn til å skifte lege. Min lege har satt seg inn i min situasjon, som er kronisk.

Flink , Hyggelig , Lett å prate med.

En flink lege som alltid tar seg god tid til å lytte , som bruker tid på å finne riktig behandling og eventuelle medikamenter. En lege man har tillit til.
Man må sjelden vente lenge på venterommet når man har time, og de andre som jobber på legekontoret er også veldig servicevennlige og hyggelige.
Man kan enkelt bestille time via nett eller sms , og med det nye systemet får man time på dagen, noe som er flott.