Leif Tomas Bergquist

Autorisasjon (2005)

Leif Tomas Bergquist er en av 56 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Leif Tomas Bergquist

Beroligende lege

Jeg har hatt ham som lege siden juli 2023 og er veldig fornøyd! Han er seriøs og er han i tvil, så gjør han det rette og henviser deg videre. Hadde et eksempel nå før jul hvor legevakta bare sendte meg hjem med kraftige magesmerter og dagen etter sendte Leif Thomas meg rett til sykehuset hvor jeg ble operert for Blindtarmbetennelse.
Føler meg trygg hos han og kan absolutt anbefale ham som fastlege!

Grei på det fysiske, veldig dårlig på psykisk helse.

Har hatt Bergquist i mange år, og jeg vil vel si han er OK når det gjelder fysiske plager (i allefall de jeg har hatt).

Psykisk helse kan han ikke. Du blir som oftest bare henvist til Lavterskel. Som regel er ikke det bra nok.
Han vil ikke høre, og han vil ikke endre sin mening om noe samme hva jeg sier til han. Hvis depresjon, angst, og visse andre lidelser hadde vært like synlige som et brukket bein hadde han antakeligvis ignorert det likevel. Hjelper ikke å si at du har depresjon eller noe lignende. Et eneste smil fra deg betyr jo tydeligvis at du ikke har depresjon i det heletatt, og at du har det fint.

Nekta også å hjelpe meg med en viktig sak selv når andre (f.eks. NAV) var involvert og spørte gang på gang hvorfor han ikke vil hjelpe meg.

Anbefaler virkelig ikke denne legen. Styr unna...

Dyktig og trygg

Hele familien bruker Dr.Bergquist. Har alltid blitt møtt på en god måte. Han er forståelsesfull, og sender deg videre til utredning, røntgen etc om han er usikker. Han fremsto litt sjenert i starten, men det gikk seg til. Mannen har humor og er rett og slett hyggelig.
Må også nevne at dyktighet og snarrådig reddet han livet på min sønn

Lugn og flink

Føler meg veldig trygg med Thomas. Han lytter, ler ikke av meg eller avfeier meg om jeg har googlet på egenhånd, og tar seg tid. Han er kanskje en smule introvert og stille, men har også humor, noe som er viktig for meg for å gjøre legebesøk litt lettere mindre stressende. Han gir det lille ekstra, og aldri før har jeg hatt en fastlege som er så samarbeidsvillig og lyttende. Aldri noe problem å få svar på spørsmål, henvisninger, fornye resepter etc.

Ventetiden er gjerne 10-15 minutter, og de er veldig hyggelige alle sammen

Veldig støttende og innsiktsfull

Jeg vil takke for en veldig støttende og innsiktsfull lege som har hjulpet gjennom en svært vanskelig tid.