Leif Tomas Bergquist

Autorisasjon (2005)

Leif Tomas Bergquist er en av 58 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Leif Tomas Bergquist

Alltid lett å få time

Får stort sett time samme dag. Skjelden lang ventetid. Legen er alltid blid , har tid til å lytte. Må kanskje selv foreslå videre utredning, men det er jo meg selv som må fortelle om symptomer og kjenner min egen kropp. Sender meg videre dersom han ønsker spesialist skal se på saken. Er stort sett meget fornøyd med min lege og hans ansatte på kontoret. Flott service også. Legen er lett å snakke med, noe jeg synes er meget viktig.

Misfornøyd

En følelse av å ikke bli hørt og tatt på alvor. "Bare vente å se så satser vi på at det går bra". Var vanskelig å bli sendt videre og føler jeg fikk et hypokonder-stempel (2 konsultasjoner på 3 år). Har nå byttet lege og der ble det raskt fortgang i utredning.

Man får raskt time og heller ikke lang ventetid på venterommet. Fint med timeavtaler på SMS.

Har forstått og utøver en fastleges oppgaver på beste måte

Høy kompetanse, og god kontroll på meg som pasient. Meget høyt service nivå på legesekretærer og personale.

Ikke fornøyd

Jeg har nå valgt å bytte lege. Bakgrunnen for dette er at denne legen har gitt meg følelsen av å være hypokonder de gangene jeg har vært der (tre ganger i løpet av fire år...).

Det nye bestillingsystemet for timer er nok fint for noen, men jeg opplevde det vanskelig da jeg har en jobb som gjør meg avhengig av å få en timebestilling på forhånd, noe som ikke var enkelt med det nye systemet. Har også opplevd ventetid (minst 30 min) hver gang jeg har vært her.

Min lege SER pasienten, og tar seg tid i motsetning til andre leger jeg har hatt.

Jeg ser overhode ingen grunn til å skifte lege. Min lege har satt seg inn i min situasjon, som er kronisk.