Pia Margrethe Fagerhol

Autorisasjon (1996)

Løvenstadtunet Legesenter Telefonnummer64 80 28 7064 80 28 ...
Løvenstadveien 16 2006 Løvenstad
Pia Margrethe Fagerhol er en av 15 fastleger i Rælingen

Siste vurderinger av Pia Margrethe Fagerhol

Empatisk og forståelsesfull

Dr.Fagerhol har vært min og min families fastlege i mer enn 10 år. Hun er lyttende, spørrende, empatisk, forståelsesfull og meget flink til å sette seg inn i ulike situasjoner.
Hun har en egen evne til å ikke stresse og man føler seg alltid utrolig godt ivaretatt hos henne.
Tar alle problemer på alvor og bruker god tid på å sette seg inn i problematikken.
Opplever også at hun i aller høyeste grad er tilgjengelig.
Anbefaler min fastlege til alle, hun kan virkelig faget sitt.

anbefales ikke

Har hatt denne legen i mer enn 10 år. Prøvde å få den hjelpen jeg trengte. Begynte bra til tider i starten, men etterhvert forsto jeg hennes manglende forståelse innen psykologi. Siste innlegg leste jeg hvor fornøyd vedkommende var for å få forståelse for kroniske sykdommer, men etter det stopper det mer eller mindre opp når det gjelder hennes kompetanseområde. Hun gir nok hjelp innen hennes interessefelt. Jeg opplevde henne som arrogant og svært uhøflig til tider. Hun fikk sinneubrudd hvis jeg snakket for mye. Telte ned minuttene for å signalisere at nå er tiden jeg har igjen snart oppbrukt. Jeg ble like frustrert etter hver time. Nå har jeg endelig fått ny lege. Forstår ikke hvorfor jeg ventet så lenge. Den siste timen hadde jeg med meg min terapeut fra kommunen der jeg forklarte min opplevelse i legetimene. Hun ga oss en klar melding om at hun ikke tålte kritikk. Ingenting var hennes feil. Problemet var meg. Ba meg finne en annen lege. Så snipp snapp snute så var den legen ute.

Useriøst

Etter å ha hatt hun som fastlege en stund byttet jeg. Jeg har opplevd at hun ikke tar yngre personer seriøst, og er ikke interessert i å høre på hva du har å si. Hun skrev ting i min journal som ikke stemte og som vi aldri hadde pratet om. Hun gjør som hun vil, og etter min mening eier hun ingen respekt for ungdom. Ikke sånn det skal være.

Flott lege!

De beskrivelsene som er gitt av henne, kan ikke jeg kjenne meg igjen i, både jeg å barnet mitt er kroniske syke, vi har fått den oppfølging/behandling/ henvisning man trenger uten å måtte spørre selv, anbefaler dr Fagerhol på det sterkeste, ville aldri ha byttet henne ut

Føler meg ikke trygg

Har hørt ulike variasjoner av meninger om fagerhol i flere år, men har selv valgt å bruke henne fram til nå, da egne opplevelser har vært både og. Hun er en ok lege når en ikke feiler noe spesielt. Ikke flink til gyn us, betaler heller hos spesialist etter å ha blitt undersøkt hos fagerhol flere ganger. På helsekort for gravide skrev hun opp verdier på undersøkelser hun ikke foretok, en uke før termin. Framstår som faglig usikker på mange områder, spesielt i situasjoner der hun ikke kan henvise pasienten videre, men også på helt enkle prosedyrer som blodtrykksmåling. Kan være hyggelig, men kan også framstå som arrogant. Enkelte sekretærer er hyggelige, andre er direkte ufine. Overhørt baksnakking av pasienter ved flere anledninger. Jeg er selv medisinsk utdannet, uten fagerhols viten, og forventningene mine til helsepersonells kunnskap og profesjonalitet er en medvirkende årsak til at jeg nå bytter fastlege.