Odd Erik Dolva

Dyrendalsveien 13C 1778 Halden
Tlf: 69 21 20 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Odd Erik Dolva er en av 27 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Odd Erik Dolva

Fastlegen med kunnskap og pasient forståelse .

Min sønn og jeg har brukt Dr. Dolva, som fastlege i ca 5-6 år og vi er veldig fornøyde med konsultasjoner og svarene vi får. God oppfølging , det samme gjelder ved kontakt på telefon eller fremmøte.
Mvh
T. Wahlstrøm

Dyktig og hjelpsom !

I og med, at jeg har brukt samme Lege i over 20 år -sier det seg selv. Ikke minst imøtekommenhet, nå man kontakter Legekontoret.

Tilgjengelig, profesjonell og hyggelig lege

Min erfaring etter å ha hatt dr. Dolva hele livet, er at han er utrolig dyktig! Han tar deg som pasient på alvor, og lytter til dine problemstillinger. Han opptrer både profesjonelt og hyggelig, man føler seg utrolig imøtekommende. Dersom det er haste/ akutt tilfeller opplever jeg at dr. Dolva tar deg raskt inn! Ellers så er han jo en veldig populær lege i Halden, så en vanlig konsultasjonstime er det nok litt ventetid på.

Tryggheten min

Veldig sympatisk, lyttende. Forklarer, spør og har øyekontakt. Opplever ham som svært kunnskapsrik, grundig og samvittighetsfull. Bra mann!

Grei nok

som fastlege grei nok men bærer preg av 1800 kunder på lista si og dessverre treg /unlatende med henvisninger men en god lytter.Sekretæren bak luka vil jeg helst ikke uttale meg om da det oser negativitet og spør og graver hva som feiler deg noe som er legen sin oppgave, men det sier jo litt hvorfor så mange ønsker han som fastlege med 0 ledige plasser.

Den beste legen i Halden

Jeg har hatt Dolva i over 20 år. Han er dyktig i faget, og jeg har alltid fått timer raskt. Det er ofte jeg må ha blitt behandlet for noe mer alvorlig enn influensa, og da har han alltid truffet riktig på medisiner og har god oppfølging etter timene. Opplever at han heller vil hjelpe deg å bli frisk, enn å bare skrive ut noen piller og gå videre til neste pasient. Raskt svar på blodprøver og bilder. Det har vært tilfeller hvor jeg måtte inn til han akutt, og det har aldri vært noe problem. Jeg ser flere irriterer seg over kontordamen- hvorfor skal det trekke ned på legen? Er jo han du skal prate med, ikke furta bak vinduet?

Konklusjon: Veldig bra, ikke rart at han aldri har ledige plasser ;)

En god fastlege

Lett å få time. Føler at jeg blir behandlet seriøst. Trygt med en lege som har fulgt meg gjennom mange år, faktisk fra før vi fikk fastlegeordningen.

Ikke fornøyd, styr unna.

Legesekretæren er sur og kantete.

Legen tar ikke pasienten på alvor, sender svært sjelden videre og er pilledoktor nr.1
Legen virker sliten og oppgitt, 1800 pasienter krever vel sitt.

Har byttet lege, kan ikke bli værre.
Skjerpings Dolva, eller gi deg som lege...Er mennesker du har med å gjøre.

Lege som tar deg på alvår

Har hatt Dolva i flere år og kun vært hos legen når jeg faktisk har vært syk. De gangene det har vært nødvendig er prøver blitt tatt å jeg har fått raskt svar tilbake.

Kan på det sterkeste anbefale denne legen

Ser det er mange kommentarer på sekretæren, men det er legen jeg er der for å besøke de gangene jeg er der.

BRA LEGE,

Vi har Dolva hele fam og er veldig fornøyde .Sender videre til behandling . Raskt svar på prøver.Kommer raskt inn ved akutte tilfeller. Bra lege

Ok når det gjelder forkjølelse ol..

Han er en helt grei lege når det gjelder forkjølelse ol. men kommer du med andre ting, som er mer vanskelige å finne ut er han ikke ok. Han bruker ikke mye tid på deg, er de få prøvene han har tatt bra, mener han at han ikke kan hjelpe deg, du får gå til noen andre. For min del har dette resultert i volvat så lenge for hjelp, inntil jeg fikk byttet. Du får fort time hos han, men lang ventetid på venterom. Telefonvakta hans er sur og grinete. Ønsker du en lege som ser deg, og ønsker å hjelpe deg, IKKE VELG HAN!!

Skuffet ofte

Lege sekretæren er ikke hyggelig hele tatt, oppfører seg som lege, og bestemmer det meste, høres veldig nebbete ut . Hun kommenterer på det meste.Jeg har hatt Dolva over 20 år, men jeg ser at både svekket behandling , og lite hensyn fører til at jeg må bytte fastlegen min.

Skuffet

Lite imøtekommende sekretær. Dolva skulle være vikar for min faste lege, og jeg trengte en legetime. Jeg ble møtt med avvisende holdning og det føltes som jeg var til bry med min henvendelse. Vil holde meg unna dette legekontoret.

Gått lei

Dolva er en lege som har gått lei. Jeg har hatt ham som lege i snart 20 år, men har nå sett meg nødt til å bytte.

I problemstillinger som har kommet opp, har han ikke vist noe vilje til å henvise videre hvis han ikke har hatt noe klart svar. "Det er nok noe du bare må leve med" er ikke akkurat noe ok svar.
I de tilfellene hvor han har tatt tester for å forsøke å finne ut av hva som er galt, gjør han ikke noen oppfølging på resultatet. Og hvis svaret er negativt i forhold til hva man har hatt som teori, så er det ikke noe initiativ til å forsøke noe annet.

I tillegg har han en legesekretær som er negativ, lite servicevennlig og mener at henvendelser fra pasienter er et stort problem.

Tilgjengeligheten til kontoret er også vanskelig, da praksisen er redusert.

Blid og imøtekommende

Jeg møtte Dolva for første gang på legevakta, hvor jeg behøvde suturering etter en skade. Han var positiv, blid, presenterte seg på en alright måte, og han henvendte seg til meg på en god måte. Han var hyggelig og svarte nøye og profesjonelt på ting jeg lurte på, og hadde litt humor oppi "elendigheta", noe som passet meg ypperlig i den situasjonen. Han suturerte effektivt og bra, og jeg fikk rask og god hjelp. Han gav meg også noe gode råd jeg kan få behov for senere. Etter dette førsteinntrykket har jeg ikke noe negativt å si om han.

Dyktig lege

Fikk Dolva da jeg var 2 år med kraftig astma og var stadig syk, og han har alltid hjulpet meg og gjort meg frisk som en fisk. Er en god støtteperson, og vet absolutt hva han gjør.

Mistet gnisten helt.

Trivelig og sosialt blid, men legepraksisen kraftig redusert.

Har mistet gnisten som lege, virker sliten for tiden.
Virker ikke som han er der for pasienten lenger, kanskje mer morro å telle opp kassa når dagen er over virker det som.
Legen ser ikke sine egene begrensninger, dukker det opp problem som legen ikke har kvalefikasjon på så kommer man hjem med en bærepose piller. (Send pasienten videre når du selv er rådvill !!)

Etter mitt syn så trenger mannen:
Ferie, LYTTE på pasienten, mindre pasienter på listen og sist men ikke minst...Send pasienten videre når du selv er rådvill !!

Jeg har byttet lege...O MY GOD, jeg har kommet til en oppdatert lege :)

En topp lege.

Har hatt Dolva i mange år, og har bare positive ting å si...
Han lytter, har tid til deg og sender deg vidre.
Jeg har flyttet og hadde det ikke vært så langt til Halden, hadde jeg beholdt han...

En fin fyr.

Kompetent, engasjert. Lyttende.

Kort ventetid, gjelder det barna, får jeg stort sett time samme dag.

Anbefales. :)

Veldig fornøyd!

Seriøs, effektiv, og holder tiden - utrolig positivt overrasket :-)