Odd Erik Dolva

Autorisasjon (1986)

Lege Odd Erik Dolva Telefonnummer69 21 20 6069 21 20 ...
Dyrendalsveien 13C 1778 Halden
Odd Erik Dolva er en av 28 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Odd Erik Dolva

Gått lei

Dolva er en lege som har gått lei. Jeg har hatt ham som lege i snart 20 år, men har nå sett meg nødt til å bytte.

I problemstillinger som har kommet opp, har han ikke vist noe vilje til å henvise videre hvis han ikke har hatt noe klart svar. "Det er nok noe du bare må leve med" er ikke akkurat noe ok svar.
I de tilfellene hvor han har tatt tester for å forsøke å finne ut av hva som er galt, gjør han ikke noen oppfølging på resultatet. Og hvis svaret er negativt i forhold til hva man har hatt som teori, så er det ikke noe initiativ til å forsøke noe annet.

I tillegg har han en legesekretær som er negativ, lite servicevennlig og mener at henvendelser fra pasienter er et stort problem.

Tilgjengeligheten til kontoret er også vanskelig, da praksisen er redusert.

Blid og imøtekommende

Jeg møtte Dolva for første gang på legevakta, hvor jeg behøvde suturering etter en skade. Han var positiv, blid, presenterte seg på en alright måte, og han henvendte seg til meg på en god måte. Han var hyggelig og svarte nøye og profesjonelt på ting jeg lurte på, og hadde litt humor oppi "elendigheta", noe som passet meg ypperlig i den situasjonen. Han suturerte effektivt og bra, og jeg fikk rask og god hjelp. Han gav meg også noe gode råd jeg kan få behov for senere. Etter dette førsteinntrykket har jeg ikke noe negativt å si om han.

Dyktig lege

Fikk Dolva da jeg var 2 år med kraftig astma og var stadig syk, og han har alltid hjulpet meg og gjort meg frisk som en fisk. Er en god støtteperson, og vet absolutt hva han gjør.

Mistet gnisten helt.

Trivelig og sosialt blid, men legepraksisen kraftig redusert.

Har mistet gnisten som lege, virker sliten for tiden.
Virker ikke som han er der for pasienten lenger, kanskje mer morro å telle opp kassa når dagen er over virker det som.
Legen ser ikke sine egene begrensninger, dukker det opp problem som legen ikke har kvalefikasjon på så kommer man hjem med en bærepose piller. (Send pasienten videre når du selv er rådvill !!)

Etter mitt syn så trenger mannen:
Ferie, LYTTE på pasienten, mindre pasienter på listen og sist men ikke minst...Send pasienten videre når du selv er rådvill !!

Jeg har byttet lege...O MY GOD, jeg har kommet til en oppdatert lege :)

En topp lege.

Har hatt Dolva i mange år, og har bare positive ting å si...
Han lytter, har tid til deg og sender deg vidre.
Jeg har flyttet og hadde det ikke vært så langt til Halden, hadde jeg beholdt han...