Zbigniew Stanislaw Gorski

Autorisasjon (1989)

Zbigniew Stanislaw Gorski er en av 84 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Zbigniew Stanislaw Gorski

Særdeles dyktig, nøye og flink i sitt arbeide.

Gorski, er flink til og ta tak i de ting en ønsker .
Han er veldig dyktig og profesjonell.
Min familie og jeg er kjempefornøyd med måten han utfører sitt yrke på .
Det er flere med meg som har det samme inntrykke av ham.
Kan på det varmeste anbefale han til andre.

Stresset

Han var mye bedre i starten, og tok tak i ting. Men etterhvert fikk jeg dårligere tid til å forklare problemer. Til slutt følte jeg at jeg nesten måtte begynne å fortelle hva som var galt på vei inn døra. Jeg hadde føkelsen av at hovedmålet hans var å få meg raskest mulig ut av døra. Han er til tider veldig arrogant og ser ned på meg og mine plager. Skrive ut resept og få meg ut av kontoret. Det er synd at han er sånn, for jeg tror han egentlig er en god lege.

Tar seg for lite tid

Jeg byttet fastlege i fjor etter å ha hatt Gorski i mange år. Han brukte faktisk så lite tid på meg at jeg følte meg uønsket og hadde en "unnskyld at jeg er her" holdning. Det er ikke et forhold jeg synes er greit å ha til legen sin. Jeg fikk heller aldri tid til å fortelle hva som var galt, da han hadde forstått problemet og satt diagnosen før jeg var ferdig å fortelle. Litt kjapt i svingene, med andre ord. Men for all del - han er flink, men han har på ingen som helst måte kapasitet til alle pasientene han har. På toppen av dette er han alltid forsinket. Selv tidlig på dagen, da ingenting skulle tilsi at han skulle vært forsinket.

Den beste legen i Fredrikstad

Gorski er uten tvil den beste legen i Fredrikstad, det sier seg selv at han må prioritere sin tid, det er ikke uten grunn han er den mest besøkte legen i byen.
Jeg har hatt Gorski som fastlege siden han var på Volvat og kan ikke få fullrost han nok.
Hva han har gjort for meg og mange andre kan man nesten ikke sett ord på, jeg føler meg 100% trygg på dr. Gorski.

Til alle dere som klager på ventetiden, er dere syke har dere vel ikke spesielt travet. Personlig slapper jeg godt av med denne ventetiden .

Tiden går så alt for fort på dette venteværelset.

Til slutt så bør dere vite at også legen kan ha en dårlig dag.

Anbefales ikke

Jeg opplever Gorski på samme måte som mange andre her. Vi er en familie på 4 som har nøyaktig den samme opplevelsen.

Jeg tror egentlig han er kjempedyktig, men han tar seg ikke tilstrekkelig tid til pasienten. Starten på et legebesøk hos Gorski starter negativt. 30 - 45 min å vente er helt uhørt! Jeg skulle likt å vite hvor lang tid han setter av til hver pasient. Det er ihvertfall ikke mer enn 5 min.

Også jeg har opplevd at jeg ikke kan ta opp 2 problemer. Da må jeg bestille ny time! Helt uakseptabelt!

Han stiller diagnosen altfor fort. Jeg er ikke en mann av veldig mange ord, men jeg rekker aldri å fortelle ferdig om symptomer o.s.v. før diagnosen er stilt og resepten skrives ut. En annen på disse sidene har beskrevet dette veldig treffende: "prøve og feile"-metoden. Jeg er hjertens enig!

Gorski er ikke lett tilgjengelig. Det går stort sett greit å komme gjennom til kontoret, men jeg forventer å bli møtt på en mye hyggeligere måte. Skranken er forøvrig altfor tett innpå venterommet (som ofte er overfylt!). Dersom du må fortelle hva som feiler deg der, høres det av alle som sitter på venterommet. Glassveggen skaper en "kald" og unødvengig distanse til meg som pasient og kunde.

Positive opplevelser med Gorski er at han - uten at jeg visst noe om det - ba om PSA-verdiene de gangene jeg var der og det ble tatt blodprøve. Det viste seg at det var grunn til nærmere sjekk og jeg ble henvist til urolog. Intet galt, men om noe hadde vært galt, hadde det i det minste blitt oppdaget på et tidlig tidspunkt.

Han er flink til å henvise til spesialist der han er usikker.

Min konklusjon er likevel at jeg vurderer å bytte fastlege.