Irina Valasach Gåserud

Prinsens gate 2 1530 Moss
Irina Valasach Gåserud er en av 37 fastleger i Moss

Siste vurderinger av Irina Valasach Gåserud

Min Heltinne !

Når man blir alvorlig syk trenger man en god lege ved sin side . Jeg ble alvorlig syk i 2010 og hun har stått støtt ved min side hele veien . Funnet løsninger , henvist , støttet og lyttet . Jeg kan med hånden på hjerte si at min vei hadde vært mye tyngre uten Dr. Gåserud . Kontordamene er også helt fantastiske , aldri noe problem . Blitt noe ventetid etter at listene har fylt seg opp med pasienter , men sånn er det nok bare .

En lege som tar deg på alvor!

Irina Gåserud er en fantastisk flink lege. Det siste året har jeg vært svært syk, og hun har henvist meg i alle retninger uten å nøle, slik at jeg har fått en diagnose raskere enn det som er vanlig for den diagnosen jeg har. Hun er forståelsesfull og følger deg godt opp. Dersom du trenger å snakke med legen over telefon eller har spørsmål, så ringer hun deg så fort hun har ledig tid. Hun er den beste legen jeg har hatt og jeg kan varmt anbefale henne til andre!

Beste legen

Har hatt henne som fastlege i mange år. Måtte dessverre bytte til en annen lege da jeg flyttet fra Moss.

Hun tar tid til pasientene. Dette kan medføre noe venting og forsinkelser, men du vet alltid at hun bruker tid på deg og! Jeg fikk alltid noe svar og hjelp, hun prøver å finne beste løsninger til problemer man kommer med. Har god dialog med pasienten. Er oppmerksom på hva man sier. Forklarer alt underveis!

Hun bryr seg. Aldri følt at jeg kommer og plager henne, noe som skjer hos noen andre leger.

Hun er flink til andre ting som ikke alle fastleger gjør, bl.a. ta celleprøve, skjære bort føflekker osv.

Kan virkelig anbefale henne.

Ikke fornøyd

Det var mye misforståelser og jeg følte hun ikke trodde på meg da jeg kom med mine problemer. Eneste positive var hun ene damen i skranken :)

Fantastisk lege!

Hun er den beste lege jeg noen gang har møt! Full av omsorgs og forståelser. Fantastisk oppfølging . Lyter hva du sier ikke bare ser på data. Hele tiden har god tid å høre på deg, snakker med deg og forklare alt hva du spørre. Det er trist at jeg flyttet fra Moss, og må bytte lege. Anbefale på det sterkeste!

Veldig flink og omtenksom

Jeg byttet til Dr Gåserud i sommer da jeg flyttet tilbake til Moss. Hun er svært dyktig; ser på deg når du snakker og hun er flink til å lytte. Jeg opplever henne som svært omtenksom. Hun virker aldri stresset, selv med fult venterom og de dagene hun har daglegevakt.

Jeg opplever ingen språkproblemer. Hun er svært dyktig i norsk, og jeg kjenner henne derfor ikke igjen i tidligere kommentarer her.

Veldig dårlig inntrykk

Skiftet til denne legen som nyinflytter til byen, men velger å bytte fastlege med en gang. Irina var lite i møtekommende, veldig knapp med ord og gjorde meg usikker i forhold til hva jeg kunne/kunne ikke spørre om. Hun virket irritert og lei, og ga minimalt med informasjon da jeg spurte om ting jeg ikke vet hvordan fungerer da jeg aldri har bodd i Moss før. En lege bør man være trygg på, det ble jeg ikke av denne legen. Anbefaler ikke at noen velger henne som fastlege, med mindre de foretrekker en litt irritert, ordknapp lege med lite empati.

En god fastlege å ha!

Jeg er meget førnøyd med dr. Gåserud som jeg har hatt som fastlege i snart 2 år - hun er faglig dyktig, effektiv på en positiv måte og dannet. Ingen språkproblemer. Hyggelig og oppegående kontorbetjening og kjekt å kunne ta blodprøver på samme sted. En god fastlege å ha!

Språkproblemer

Irina virket både hyggelig og lyttende på første legetime. Men så, neste legetime, viste det seg at hun hadde gått glipp av hele poenget med at jeg var der. Det jeg hadde fortalt ble gjengitt helt feil. Like etter ble tilbud om behandling avslått. Jeg skjønte ingenting. Legetimen etter der igjen, tok jeg med noen som hadde faglig kompetanse innenfor min diagnose. Denne legetimen bar preg av enda mer misforståelser, og motsigelser. Jeg ga opp, og ordnet ny fastlege. Da jeg hentet ut journalen, ble jeg overrasket. Journalen inneholder flere feil som er av betyding for hvilken behandling jeg trenger. Irina er nok en god person, men iblant er god språkforståelse viktig for å kunne gi pasienten tilstrekkelig hjelp.

Flink lege

Jeg har hatt henne som lege en del år nå, hun er veldig hyggelig, lytter og forstår. Jeg har ikke følt at jeg har noen språkproblemer med henne. Jeg får alltid time raskt og kontordamene er hyggelige og serviceinnstillte.
Kan ikke huske at jeg har sittet å ventet mer enn et kvarter over tiden på timen min, da har iryna også kommet ut til meg på venterommet selv og beklaget.
Jeg kan annbefale henne.

Proff og omsorgfull

Hun er virkelig villig til å hjelpe, tar tid for å lytte og forstå problemet, også for å forklare hva hun mener... forteller om legemidler osv. Jeg er fornøyd med henne og har anbefalt henne til flere av mine venner :)

Fantastisk lege !!

Hun er den mest omsorgs og forståelses fulle jeg har møtt ! Fantastisk oppfølging . Virkelig en hjelpene hånd når helsen svikter . Aldri vanskelig å få tak i og nydlige kontor damer . Lytter , sitter ikke å ser på dataen ) Får rikelig informasjon om sykdommen . Tar hånd om familien og jobber tett med spesiallister ( rikshospitalet ) En lege jeg er overlykkelig for at jeg har , når jeg først har en alvorlig diagnose .

Mistet min tillit

Denne legen mistet min tillit for 3 år siden, hun nektet å skrive sykemelding og ville sende meg på jobb med nakkesmerter, svelge problemer samt lammelse i venstre del av ansiktet (Bells lammelse)

Tar en på alvor

Veldig fornøyd med Irina, Ingen språkproblemer. Føler at hun er den første fastlegen som virkelig tar seg tid! Helt uenig med forrige vurdering!!

Hva skal man si?

Hadde henne en liten stund som fastlege, men språkproblemer gjorde at jeg byttet til en ny. Grunnen til at jeg byttet, var at jeg rakk aldri å ta opp med legen mine behov fordi legen til stadighet så på klokka og om jeg var ferdig med mitt eller ikke, var det rett ut etter 15 min.
Språket er det største problemet, siden jeg snakker østlansdialekt og hun som lege er i fra Polen forstod hun ikke omtrent hva jeg sa til henne så mesteparten av tiden gikk med til å forklare legen med skje hvorfor jeg var der.
Jeg er av den oppfatning, at en lege SKAL kunne håndtere norsk 100% både muntlig og skriftlig.
Helsa til en pasient skal bli forstått av legen, og så lenge jeg følte meg til bry der, så ble det nok for meg.
Følte rett og slett at jeg ikke fikk igjennom ting jeg trengte å ta tak i.