Jenny Linn Torgersen

Jenny Linn Torgersen er psykolog i Stavanger

Siste vurderinger av Jenny Linn Torgersen

Taklet ikke tilbakemeldinger

Klinikk: Dialog Psykologsenter AS Skrevet

Hun hadde noe som tiltalte meg med blant annet å være rolig, fokusert, åpen og ærlig. Hun virket imidlertid å ha problemer med å ta tilbakemeldinger, ble usikker, og var rask til å svare med samme mynt og være konfronterende. Dette er det motsatte av hva jeg forbinder med å være relasjonell og empatisk. Jeg stiller spørsmål med hvordan det skal være mulig å tilpasse behandlingen individuelt hvis det ikke skal gå an å uttrykke behov og ønsker. Når alt kom til alt viste hun heller ikke særlig vilje til å respektere personlige grenser, eller evne til å justere seg. Traumesensitiv tilnærming og forståelse for høysensitivitet virket ikke å være hennes kompetanse. Hun viste ikke interesse for å gå bak og forstå reaksjoner på henne som terapeut og metodene hun brukte, eller å tilpasse dem. På den måten viste hun det motsatte av det hun reklamerer for - nemlig trygghet, forståelse og individuell tilpasning.
Når psykologer og psykiatere opphøyer seg til autoriteter og opptrer kritiske og til dels kalde, gjør de terapi til en gren for spesielt interesserte. Det er ille at såkalte spesialister ikke viser respekt for at folk er forskjellige. Det er et tvilsomt menneskesyn. De har et ansvar for å tilpasse seg menneskene de treffer, ikke bare omvendt. Det er dette som er det store etiske dilemmaet - at de i praksis nekter å gi mennesker en forsvarlig behandling.

Dyktig og trygg

Klinikk: Dialog Psykologsenter AS Skrevet

Jenny Linn har hjulpet og lært meg mye. En trygg person å komme til når livet utfordrer, en psykolog du kan stole på som er empatisk, profesjonell og som viser vei. Har følt meg respektert, lyttet til og tatt på alvor.