Svein Arne Trengereid

Svein Arne Trengereid er psykolog i Bergen

1 vurdering
1 vurdering

Siste vurderinger av Svein Arne Trengereid

Utsettelser, utsettelser, og enda mer utsettelser.

Klinikk: Svein Arne Trengereid Skrevet

Jeg har hatt 6 timer med Trengereid, 7 med en time jeg skulle hatt onsdag 14.12. Ut av disse 6 timene jeg har hatt, har 4 blitt flyttet. Jeg fikk, hver gang, melding dagen før, og fikk beskjed om at timen "måtte" bli flyttet.
Mellom den andre og tredje timen min hos Trengereid, gikk det til sammen 10 uker.

Den forrige timen jeg hadde, varte i knappe 25 minutter, KUN fordi jeg hadde sagt at jeg ikke føler meg like deprimert som jeg gjorde tidligere. Han tok ikke opp ting jeg hadde nevnt tidligere som han ønsket jeg skulle gå mer i dybden om.

Etter timene mine med Trengereid, har jeg sittet igjen med en følelse av at jeg ikke har gått i dybden på problemene mine. Jeg har ikke følt jeg har kunnet åpne meg og fortalt han om ting jeg opplevde før som fremdeles tærer på psyken min. Dette kommer, selvfølgelig, av at flesteparten av timene mine har blitt flyttet. Og med problemer med å åpne seg fra før av, hjalp ikke disse utsettelsene.

Jeg sa selv i fra til han at jeg ikke kan gå lenger enn max 2 uker mellom hver time, 3 uker om det absolutt ikke passer. Likevel har jeg gått langt over dette.

Jeg har sett meg nødt til å avslutte behandlingen hos Trengereid grunnet dette. Jeg skulle gjerne ha avsluttet behandlingen mye tidligere, men har ikke turt før nå. Når jeg ga beskjed om at alle disse utsettelsene har gjort at jeg ikke kan fortsette behandlingen hos han, var svaret jeg fikk, var kun et "Ok".

Jeg vil ikke anbefale Trengereid om du trenger tett oppfølging. Du finner garantert bedre psykologer å bruke penger på.

Lite villig til å gi behandling

Klinikk: Svein Arne Trengereid Skrevet

Jeg ble "omfordelt" til Trengereid etter et alvorlig brudd på pasientrettigheter og dårlig behandling av andre behandlere. Trengereid mente at den opplevelsen var som et traume å regne og ville derfor ikke behandle meg videre før saken fra det offentlige var over, heller ikke for problemstillingen jeg opprinnelig gikk til de forrige behandlerene for, før bruddet. Jeg måtte vente til traumet/saken var over OG det hadde gått en tid.

Han virker lite interessert i annet en kognitiv terapi og i problemstillinger som ikke er "standard"

Jeg vil ikke anbefale Trengereid på bakgrunn av mine erfaringer, spesielt ikke om du står i en krise. Det eneste jeg fikk var en kartlegging over flere timer og beskjed om at jeg kunne komme tilbake 6 mnd etter at det offentlige var ferdig med sine tilsynssaker.

Uprofesjonell og lite kvalifisert

Klinikk: Svein Arne Trengereid Skrevet

Denne psykologen møtte meg med lite forståelse og lite interesse for å forstå. Ved første konsultasjon satte han seg langt unna, ved pulten sin, bak en PC, for (som han sa selv) å slippe å skrive 2 ganger. Dette istedet for å søke å bygge tillit. I tillegg lyttet han ikke skikkelig og jeg måtte gjenta noen ting både to og tre ganger og det var da fortsatt noen helt elementære ting han ikke forsto. Dette er en psykolog jeg vil advare mot, og spesielt for dem som opplever at de er i en sårbar situasjon. Han er sikkert helt ok som person, men som psykolog har han ikke peiling.