Anette Berg

Oslogynekologene
Kirkeveien 64 A 0364 Oslo
Anette Berg er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Anette Berg

En gynekolog uten empati for sine pasienter. Anbefales IKKE!

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Jeg ble henvist til gynekolog pga. problemer med urinering, kløe, svie sprekkdannelser (sår) ved kjønnslepper, og generell ubehag i vagina. For det første forstod Berg ikke hvorfor jeg var blitt sendt til gynekolog. Berg antok også jeg hadde herpes før hun engang hadde tatt prøver eller undersøkt meg. For det andre varte den gynekologiske undersøkelsen kun et par minutter før jeg ble bedt om å kle på seg. Det ble ikke tatt en grundig undersøkelse av pasients indre og ytre vagina med forklarende informasjon. Det ble kun tatt en Herpes prøve, og jeg følte hun ikke ønsket å bruke tid på meg. Som helsepersonell kan man bare ikke anta eller tro en pasient har en sykdom, spesielt når det handler om alvorlige sykdommer som kan føre til store emosjonelle ubehag. Jeg var nervøs en uke før jeg fikk svar på mine prøver, som ikke en gang ga samsvar med det gynekolog hadde kommet frem til. Prøven var negativ. Gynekolog viste også inkompetanse da pasient selv foreslo hva årsaken kunne være. Berg sa det ikke var mulig å få sår/sprekkdannelser av vestibulitt, en sykdom som jeg fikk påvist av utenlandsk gynekolog i fjor. Da jeg fortalte om min tilfredshet med behandling i utlandet og med disse legene og gynekologene, ble følgende utsagt sagt av Berg: ”Da får du flytte tilbake til X da vet du.” Da jeg selv gikk igjennom min journal i X, leste igjennom alle mottatte vedlegg av tidligere gynekolog igjen, samt leste seg grundig opp på sykdommen, så er fakta at det er mulig med sprekkdannelser og smerter pga. vestibulitt. Som gynekolog bør denne sykdommen tas alvorlig, og jeg ble møtt med en inkompetent og lite empatisk holdning. Fraråder denne gynekologen på det sterkeste, og anbefaler alle misfornøyde pasienter å sende inn en formell klage til Fylkesmannen. Jeg begynte å gråte etter et besøk på Oslogynekologene hvor hun jobber, og kommer aldri til å sette min ben hos henne igjen.

Verste legen jeg har vært borti!!

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Hun er ikke særlig empatisk. Det virker ikke ut som hun fokuserte så mye på pasientkontakt/kommunikasjon under studiene i alle fall. Det er når jeg møter leger som henne at jeg mister litt av troa når det kommer til helsevesenet.

Jeg fikk vite at jeg har PCOS, men fikk ikke vite særlig om tilstanden eller hva jeg bør gjøre. Det virket ut som hun hadde dårlig tid og ønsket neste pasient inn raskest mulig.

Fikk en annen gynekolog. Kunne ikke ha vært mer fornøyd.

Styr unna!!

I would not recommend this doctor

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Dr. Berg is a nice woman, but despite many appointments in the course of one year, she has not been able to help / support with an ongoing disease. No explanations were provided, no suggestions and no support. During the exams, the fault was often given by Dr. Berg to daily stress, despite the analysis always showing positive results. After a year of struggles and very hard repercussions on personal life, both mentally and physically, I asked for an appointment at another gynaecologist, whom after the first visit has been able to place together the "puzzle pieces", found a diagnosis and a cure. As a patient, I would not recommend Dr. Berg.

Svært skuffende

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Jeg opplevde Anette Berg som svært usympatisk og lite medmenneskelig. Hun satte seg ikke inn i min historie, stilte ingen spørsmål, og hun påpekte at vi kun hadde 15 minutter til rådighet. Følte lite støtte rundt mine medisinske problemer, og kjente meg både skremt, stresset og lei meg etter møtet. Kommer definitivt ikke tilbake.

Aldri igjen

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Ren og hyggelig klinikk, men skal aldri sette mine føtter her igjen. Bensinstasjoner flest har bedre kundeservice. 2 timer ventetid i telefonen og kalde svar, beskjed om å "bite tennene sammen", legen sa rett ut at jeg kunne "dra et annet sted". Hadde hastehenvisning etter akutt sykdom så det var ikke et alternativ. Mangel på medmenneskelighet, generelt en unødvendig traumatiserende opplevelse som hadde vært mye bedre om man ble mottatt på en hyggelig måte. Vondt å gjennomføre en sånn undersøkelse hos personell du overhodet ikke føler deg komfortabel hos.

Er i ettertid fremdeles helt ute av meg etter dette besøket og kommer til å ha problemer med å stole på helsepersonell igjen. Anbefales IKKE.