Anette Berg

Kirkeveien 64 A 0364 Oslo
Tlf: 22 69 16 01 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anette Berg er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Anette Berg

En gynekolog uten empati for sine pasienter. Anbefales IKKE!

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Jeg ble henvist til gynekolog pga. problemer med urinering, kløe, svie sprekkdannelser (sår) ved kjønnslepper, og generell ubehag i vagina. For det første forstod Berg ikke hvorfor jeg var blitt sendt til gynekolog. Berg antok også jeg hadde herpes før hun engang hadde tatt prøver eller undersøkt meg. For det andre varte den gynekologiske undersøkelsen kun et par minutter før jeg ble bedt om å kle på seg. Det ble ikke tatt en grundig undersøkelse av pasients indre og ytre vagina med forklarende informasjon. Det ble kun tatt en Herpes prøve, og jeg følte hun ikke ønsket å bruke tid på meg. Som helsepersonell kan man bare ikke anta eller tro en pasient har en sykdom, spesielt når det handler om alvorlige sykdommer som kan føre til store emosjonelle ubehag. Jeg var nervøs en uke før jeg fikk svar på mine prøver, som ikke en gang ga samsvar med det gynekolog hadde kommet frem til. Prøven var negativ. Gynekolog viste også inkompetanse da pasient selv foreslo hva årsaken kunne være. Berg sa det ikke var mulig å få sår/sprekkdannelser av vestibulitt, en sykdom som jeg fikk påvist av utenlandsk gynekolog i fjor. Da jeg fortalte om min tilfredshet med behandling i utlandet og med disse legene og gynekologene, ble følgende utsagt sagt av Berg: ”Da får du flytte tilbake til X da vet du.” Da jeg selv gikk igjennom min journal i X, leste igjennom alle mottatte vedlegg av tidligere gynekolog igjen, samt leste seg grundig opp på sykdommen, så er fakta at det er mulig med sprekkdannelser og smerter pga. vestibulitt. Som gynekolog bør denne sykdommen tas alvorlig, og jeg ble møtt med en inkompetent og lite empatisk holdning. Fraråder denne gynekologen på det sterkeste, og anbefaler alle misfornøyde pasienter å sende inn en formell klage til Fylkesmannen. Jeg begynte å gråte etter et besøk på Oslogynekologene hvor hun jobber, og kommer aldri til å sette min ben hos henne igjen.

Verste legen jeg har vært borti!!

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Hun er ikke særlig empatisk. Det virker ikke ut som hun fokuserte så mye på pasientkontakt/kommunikasjon under studiene i alle fall. Det er når jeg møter leger som henne at jeg mister litt av troa når det kommer til helsevesenet.

Jeg fikk vite at jeg har PCOS, men fikk ikke vite særlig om tilstanden eller hva jeg bør gjøre. Det virket ut som hun hadde dårlig tid og ønsket neste pasient inn raskest mulig.

Fikk en annen gynekolog. Kunne ikke ha vært mer fornøyd.

Styr unna!!

I would not recommend this doctor

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Dr. Berg is a nice woman, but despite many appointments in the course of one year, she has not been able to help / support with an ongoing disease. No explanations were provided, no suggestions and no support. During the exams, the fault was often given by Dr. Berg to daily stress, despite the analysis always showing positive results. After a year of struggles and very hard repercussions on personal life, both mentally and physically, I asked for an appointment at another gynaecologist, whom after the first visit has been able to place together the "puzzle pieces", found a diagnosis and a cure. As a patient, I would not recommend Dr. Berg.

Svært skuffende

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Jeg opplevde Anette Berg som svært usympatisk og lite medmenneskelig. Hun satte seg ikke inn i min historie, stilte ingen spørsmål, og hun påpekte at vi kun hadde 15 minutter til rådighet. Følte lite støtte rundt mine medisinske problemer, og kjente meg både skremt, stresset og lei meg etter møtet. Kommer definitivt ikke tilbake.

Aldri igjen

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Ren og hyggelig klinikk, men skal aldri sette mine føtter her igjen. Bensinstasjoner flest har bedre kundeservice. 2 timer ventetid i telefonen og kalde svar, beskjed om å "bite tennene sammen", legen sa rett ut at jeg kunne "dra et annet sted". Hadde hastehenvisning etter akutt sykdom så det var ikke et alternativ. Mangel på medmenneskelighet, generelt en unødvendig traumatiserende opplevelse som hadde vært mye bedre om man ble mottatt på en hyggelig måte. Vondt å gjennomføre en sånn undersøkelse hos personell du overhodet ikke føler deg komfortabel hos.

Er i ettertid fremdeles helt ute av meg etter dette besøket og kommer til å ha problemer med å stole på helsepersonell igjen. Anbefales IKKE.

Ikke et hyggelig besøk

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Var hos gynekolog Berg ved to anledninger etter en spontanabbort i høst. Hun informerte veldig lite i forkant av og under undersøkelsene, og var middels hyggelig under begge time.
Påpekte også ved flere anledninger hvor opptatt hun er og hvor vanskelig det er å få time hos henne. Dette som en respons på at jeg ikke visste om jeg kunne ta timen hun tilbød siden jeg jobber turnus.

Anbefaler ikke gynekolog Berg med bakgrunn i service eller profesjonalitet, men opplever at hun er faglig flink og henviste meg videre til sykehus.

God og grundig gynekolog

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Har gått hos Anette berg i 7 år. Jeg begynte hos henne etter brystkreftbehandling. Hun er alltid grungig, og hun skjønner problematikken med brystkreft og hormoner. Behagelig å være hos henne. Hun har også sendt meg hyggelig nrev i posten om at alt var fint.

Ble ikke tatt på alvor

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Opplevde at Dr. Berg verken tok meg eller problemet mitt med infertilitet på alvor.

Angrer på at jeg slo meg til ro med et lite tilfredsstillende besøk og hennes dårlige råd. Dessverre brukte jeg nesten et år på å finne en ny gynekolog, og da var oddsene enda dårligere pga min alder.

Hyggelig, flink gyn - hvis hun har en god dag...

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Dr. Berg kan være hyggelig, empatisk og profesjonell.
Jeg var hos henne for å ta ut spiralen(noe jeg gruet meg veldig til, da jeg såklart hadde hørt skrekkhistoriene). Hun tok denne ut, uten at dette gjorde noe som helst vondt. Hun pleier også årlig å ta celleprøve av meg uten at dette er særlig merkbart(har dårlig erfaring fra dette med annen gyn).
Det som derimot var synd, var at det denne gangen kun ble tid til å fjerne spiralen, ikke ta noen tester. Dette glemte jeg selv også, da jeg fortsatt var litt der hvor jeg gruet meg til å ta ut spiralen-modus.
En annen gynekolog fant 1,5 mnd senere en litt stor cyste ved undersøkelse. Litt rart at ikke Dr. Berg så denne da hun undersøkte(?)
Har også veldig lang ventetid...:(

Tragisk!

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Behandlingen jeg fikk kan godt sammenlignes med samlebånd i kassen på Rema 1000, men kassa damen på Rema butikken min er betydelig hyggeligere og mer profesjonell enn doktor Berg.

Proffesjonell og hyggelig

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Opplevde å bli godt ivaretatt, fine lokaler og imøtekommende og profesjonell gyn. Fint for meg som var nervøs og ønsket god service!

Beste og mest profesjonelle jeg har vært hos!

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Anette er utrolig profesjonell, hun er uten tvivl den flinkeste jeg har vært hos noengang. Anbefaler henne til alle på det varmeste!

Helt fantastisk!

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Dr. Berg er rolig,rask og forklarende. Stor tillit. Kan anbefales på det varmeste hvis hun har noen ledige timer!

Bare positivt

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Hun er en kjempeflink gynokolog!
Hun er god til å prate og lytte.
Undersøkelsen gjorde ikke vondt i det hele tatt:-)
Jeg kan anbefale henne på det varmeste!

Fantastisk :-)

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

veldig profesjonell. Lytter på det du har og si, gir deg gode råd og forslag til hva man kan gjøre hvis det er noe som må gjøres. Forklarer hv henne ser/gjør,
Anbefales :-)

En vond opplevelse.

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Undersøkelsen gjorde vondt og fikk meg til å blø. Da jeg påpekte at jeg blødde, sa hun surt at hun hadde brukt de minste instrumentene hun hadde. Jeg fikk ingen forklaring på hvorfor undersøkelsen var smertefull eller hvorfor hun måtte bruke små instrumenter. Jeg vil ikke anbefale denne gynekologen til noen.

Bra opplevelse

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Imøtekommende, lyttende og hensynsfull. Effektiv, men også ivaretakende. Grei ventetid. Alt i alt mer enn man kan forvente ved time hos gynekolog.

Veldig fornøyd

Klinikk: Gynekologene i Nedre Vollgate 4 (offentlig) Skrevet

Hun var profesjonell, flink og hyggelig. Jeg har ikke vært hos gynekolog før i denne sammenheng, men kan anbefale henne til gravide kvinner.

Dyktig, høflig og hensynsfull

Klinikk: Gynekologene i Nedre Vollgate 4 (offentlig) Skrevet

Jeg har vært der 3-4 ganger i forbindelse med celleprøver, og er veldig fornøyd. En rolig og høflig dame, som stiller deg spørsmål, lytter til hva du har å si, og er flink teknisk sett. Jeg har vært hos 3 gynekologer i Oslo, og dette er min beste opplevelse hittil.

Dyktig og sympatisk.

Klinikk: Gynekologene i Nedre Vollgate 4 (offentlig) Skrevet

Hyggelig gynekolog som tok seg tid til å høre på hva jeg hadde å si. Hun var hensynsfull under undersøkelsen og prøvetaking, det er det ikke alle som er!
Jeg vil fortsette å bruke henne framover.