Anette Berg

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1991)

Anette Berg er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Anette Berg

Ikke tro på alt dere leser

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Som en skriver litt under her, mye dårlige omtaler av Dr. Berg. Jeg hadde lest alle disse før jeg var der i dag, og var ærlig talt ganske nervøs pga disse omtalene. Dette var imidlertid en lege jeg hadde blitt tildelt, og fordi det var lenge siden sist celleprøve ville jeg ikke bytte.

Inntrykket mitt var heldigvis stikk motsatt av omtalene - hun var hyggelig, smilende, god til å holde småsnakk gående i en situasjon hvor jeg ofte blir virkelig ukomfortabel (har til og med svimet av tidligere). Hadde en fin opplevelse, og tror absolutt at andre bør gi henne en sjanse (og en ærlig anmeldelse etterpå - også når den er god).

Profesjonell og hyggelig

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Jeg er meget fornøyd med Anette Berg. Hun tok ut min hormonspiral,tok celleprøve,og ultralyd.Undersøkelsen var utført raskt,og smertefritt.

Hyggelig og professionell

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Dr. Berg har mange dårlige omtaler her. Sånn er det ofte med vurderingssider som dette. De fleste som tar seg tid til å skrive, er pasienter som har opplevet noe dårlig. Jeg brukte legelisten innen jeg skulle til Dr. Berg og jeg må innrømme at jeg var vetteskremt på grunn av omdømmet hennes her. Men jeg hadde liten mulighet for å endre behandler og starte ventetiden forfra. Jeg mødte til timen, og jeg bli mottatt av en svært profesjonell og veldig hyggelig lege. Dr. Berg var både lyttende og svært empatisk. Behandlingen jeg fikk for mine plager har hjulpet meg masse. Jeg har ingenting dårlig å si om henne. Jeg vil anbefale henne til alle.

Dyktig lege

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Jeg har gått til Berg gjennom to svangerskap som har hatt noen komplikasjoner. Hun har gitt meg god oppfølging og henvist til sykehus når det var nødvendig. Hun har også gitt meg sykemelding en gang da dette var påkrevet. Fremstår som profesjonell uten for mye føleri, noe som passer meg bra. Men dette kan sikkert oppleves «kaldt»av enkelte.
Det tar tid å få time og lang ventetid på telefon. Ha henvisning fra lege klar før du kontakter dette legekontoret.

Traumatiserende

Klinikk: Oslogynekologene Skrevet

Jeg skulle på min første gynekolog-sjekk, i tillegg skulle jeg sette inn en hormon spiral. Fikk ingen forvarsel på at dette kom til å gjøre vondt, og dermed fikk jeg heller ikke utskrevet smertestillende medikamenter før behandling. En veldig kort samtale ble gjennomført, det virket som om hun hadde utrolig dårlig tid, og for en 19 åring som er på sin første sjekk hos gynekolog var dette veldig stressende. Ingen tilitt eller trygghet ble bygget opp. Under innsettelse av hormonspiralen besvimte jeg av smerter og da jeg våknet sa hun sint og strengt til meg at jeg for all del måtte klare å holde meg rolig fordi jeg kunne falle ut av stolen, hun gav meg ingen medlidenhet for det som nettopp hadde skjedd. Virkelig traumatiserende opplevelse som har ført til at jeg ikke har tillit til gynekologer og ikke tør å be om ny celleprøve-sjekk i frykt for å bli skjelt ut, ydmyket eller oppleve smerter.