Helena Enger

Helena Enger er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Helena Enger

Ikke vondt med Gynefix

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Må bare skrive en anmeldelse her på at jeg ikke kjente noe smerte da jeg fikk satt inn Gynefix. Har heller ingen barn.

Rolig, dyktig og sensitiv for pasientens uttrykk

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Jeg valgte å gå til Helena Enger for å fjerne p-stav og sette inn Gynefix spiral. Tok også celleprøve samtidig. Hadde gjort litt research på nett og fant ut at dette var beste sted å gå til for å få satt inn Gynefix spiral da Helena hadde fått såpass god omtale her, til tross for at det koster mye penger å gjøre det privat.

Helena Enger er en rolig og empatisk dame som hele tiden forklarer hva hun gjør og som er sensitiv for pasientens uttrykk og behov. Hun tar seg god tid til pasienten, forklarer og informerer, og du får gode svar på spørsmål.

Fjerning av p-stav var et ubehagelig inngrep ettersom hun måtte "herje" en del med huden (som hun sa selv) for å få ut staven. Men hun forklarte hele tiden hva hun gjorde og var svært sensitiv for mine smerteuttrykk, og beklagde seg stadig for at det ikke var godt for meg. Hun satte også ekstra bedøvelse. At staven var vanskelig å få ut var ikke hennes feil (den satt litt for høyt i huden slik at den hadde vokst seg inn i vevet), og hun fikk det til ved bare å lage et lite snitt som ikke gir store arret.

Innsetting av Gynefix spiral tror jeg må være det mest smertefulle jeg har vært med på. Jeg har ikke fått barn, og da er dette inngrepet ekstra smertefullt. Men Helena forklarte også her hele tiden hva hun gjorde, og hun ordnet slik at jeg fikk ha en pleier ved siden av meg som kunne holde meg i hånden. Før innsettingen av selve spiralen spurte hun om jeg ville avbryte, men jeg sa at jeg ville fortsette tross store smerter, og hun skal ha en varm takk for at hun fortsatte og gjennomførte inngrepet selv om kroppen min gjorde stor motstand. Både henne og pleieren skal også ha en varm takk for at jeg følte meg så godt ivaretatt til tross for at jeg ikke følte meg som en særlig hyggelig person i smertene jeg hadde. Jeg fikk også sitte på et skjermet rom en stund etter inngrepet for å slappe av, hente meg inn igjen og la smertene gå over. Pleieren satt der litt og pratet med meg, og jeg fikk etterpå en alarm slik at jeg kunne ringe dersom det var noe. Hun hentet også juice og en banan til meg.

Både jeg og Helena hadde glemt at jeg hadde bedt om å få ta celleprøve, men jeg fikk komme inn igjen etter neste pasient for å gjøre dette.

Omstendighetene tatt i betraktning var dette en hyggelig opplevelse til tross for et svært smertefullt inngrep (innsetting av Gynefix). Jeg vil tro dette inngrepet kan være svært traumatisk dersom det ikke blir gjennomført med stor empati og omtanke for smertene pasienten opplever, men med den behandlingen jeg fikk av Helena og pleieren opplever jeg det ikke som traumatisk nå i ettertid. Nå dagen etter har jeg ikke vondt lenger i det hele tatt. Jeg er svært takknemlig for den gode behandlingen jeg fikk av Helena og pleieren. Selv om jeg ikke ennå har sett hvordan Gynefix fungerer for meg, opplever jeg at dette virkelig var verdt hver eneste krone!

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Som mange andre, gruet jeg meg ekstremt til å ta celleprøve. Helena tok meg godt imot, ga meg all informasjon jeg trengte og forklarte alle steg og alle instrumenter hun skulle benytte seg av. Jeg følte meg trygg og komfortabel, og jeg følte meg til og med glad når jeg gikk ut av kontoret hennes. Det er sjeldent man gjør etter en gynekologisk undersøkelse. Kommer absolutt tilbake!

Kunnskapsrik

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Trygg, dyktig og kunnskapsrik. Ekspert. Hun vet hva hun driver med. Har full tillit til henne. Meget behagelig

Faglig sterk og oppriktig interessert

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Ser deg, tar deg på alvor og møter deg på det du bærer frem. Lytter og tar seg nødvendig tid. Respektfull.