Halvor Bakke Melbye

Halvor Bakke Melbye er gynekolog i Oppegård og Skedsmo

Siste vurderinger av Halvor Bakke Melbye

Trygg og oppdatert

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Gruet meg som jeg alltid gjør før en sånn time. Men det hadde jeg ingen grunn til. Jeg ble tatt godt imot og han var oppdatert på min "historie", så jeg ble avslappet av den grunn.
Han forklarte hva han gjorde underveis. Han ringte meg også uken etter m blodprøvesvar.Alt i alt var dette en positiv opplevelse hvor jeg følte meg i ivaretatt og trygg. En hyggelig fyr, syns jeg.

Hyggelig og trivelig sted

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Idag var jeg for første gang hos Lillestrømgynokolgene. Jeg ble positivt overrasket da jeg gruet meg noe pga bytte av gynokolog etter mange år på samme sted. Dette var noe jeg aldeles ikke hadde trengt å gjøre . Jeg ble godt mottatt av både damen i skranken og gynokololog Halvor Bakke Melbye var meget profesjonell og fortalte hele tiden hva han skulle gjøre . Alt i alt en god opplevelse og jeg anbefaler han på det sterkeste .

Føltes som et overgrep

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Hadde en ubehagelig opplevelse med unnvikende blødninger med mye redsel og usikkerhet rundt min egen situasjon. Skulle til Melbye på en hastende konsultasjon og hadde en forferdelig opplevelse i forbindelse med besøket. Jeg følte ikke jeg ble lyttet til, han hadde bestemt seg for diagnose på forhånd, og hva som hadde skjedd i etterkant av henvisningen fra min fastlege hadde han ingen interesse i.

Hele konsultasjonen føltes nesten som et overgrep. Han var utrolig hardhendt, lite forståelsesfull og hadde ingen empatiske evner for hvordan undersøkelsen føltes fra mitt perspektiv.

Anbefales på det svakeste!
Aldri hatt en værre opplevelse hos en gynekolog, og har tenkt mye på det i etterkant.

Positivt overrasket

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Var så dum at jeg leste her, mens jeg ventet på timen jeg hadde fått hos Halvor Bakke Melbye.

Dessverre ble tankene negative før timen, men!
Det var bortkastet.
Han virket noe sur, tror bare ikke han er en sprudlende fyr.
Men har brukte god tid, roet mer ned og forklarte alt han gjorde. Sørget for at jeg ikke lå "helt naken" mens han holdt på.
Tommel opp og beklager forhåndsdømming.
4/5 stjerner fordi han ser sur ut og kan virke skremmende av den grunn.

Kald og fraværende

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Dette var 2. gang jeg var hos denne legen, og jeg føler igjen at han er kald og fraværende. Jeg fikk lite forklaring, og heller ikke da jeg spurte om igjen fikk jeg noen bedre forklaring. Følte heller at han ble utålmodig for at jeg spurte igjen. Han sa heller ingenting under undersøkelsen før jeg spurte hva han gjorde. Det er godt mulig at han er en flink gynokolog, men han mangler dessverre evnen til at jeg følte meg trygg der.

Utrolig dyktig - anbefales!

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Kan anbefale Halvor Bakke Melbye på det varmeste. Han er dyktig, profesjonell og rolig. Tar seg tid.
Litt lang ventetid, men slikt må man regne med når det gjelder en populær lege.
Damene på kontoret er veldig hjelpsomme.
Eneste minuset er parkering. Skulle ønske kontoret hadde hatt et par gratis plasser.

Positiv opplevelse

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Hyggelig lege som forklarte godt og besvarte mine spørsmål. Brukte tid på å forklare meg hva som ble vist på ultralyd. En god opplevelse.

Rolig, effektiv og kan det han gjør

Klinikk: Gynekologene på Kolbotn Skrevet

Jeg har alltid hatt god erfaring med Dt.Melbye. kort ventetid, effektiv og han kan det han driver med.

Han er rolig og forklarer godt hva han Gjør og også før han Gjør det. Kun opplevd en smertefull undersøkelse men det var pga en tett livmorhals ( men denne opplevelsen har jeg også hatt hos andre, ikke bare hos han).

Han anbefalte en ny medsin mot endometriose min, dessverre hadde jeg dårlig effekt av den også. Men følte han var veldig oppdatert og lyttet til hva jeg har å si.

Dr. Melbye

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Denne legen kan absolutt anbefales. Han er meget profesjonell og akkurat så hyggelig han skal være i en slik situasjon. Jeg synes det kan være ubehagelig å gå til en mannlig gynekolog, men Dr. Melbye er absolutt en jeg "slapper" av hos om jeg kan ordlegge meg slik.
Han oppleves som interessert og behjelpelig.

Profesjonell, dyktig, effektiv

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Etter å ha lest her inne var jeg litt nervøs for timen jeg hadde fått hos denne legen, men opplevelsen min var helt fin! Han hilste høflig, gikk gjennom henvisningen min, forklare litt alternativer jeg hadde, og så var det opp i GYN-stolen. Han forklarte hva han gjorde, hvorfor, beskrev hva som var hva under undersøkelsen.

Han var svært profesjonell, effektiv, passe "kjølig" (jeg liker i alle fall ikke gynekologer som tuller og tøyser og er personlige mens jeg sitter med bena mine til værst uten truse), og hverken mer eller mindre hardhendt enn andre GU jeg har vært hos.

Jeg hadde også noen spørsmål utover henvisningen som han svarte kjapt og greit på. Kan anbefale denne legen!

En grusom opplevelse

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Første gang jeg var hos denne gynekologen og det blir også den siste. For meg ble dette en grusom opplevelse da jeg sist høst hadde en operasjon og de fjernet livmorhalstappen min. Så skulle jeg 6 måneder etter operasjonen til etterkontroll og da viser det seg at etter inngrepet så hadde jeg grodd helt sammen og det var ingen åpning opp til livmoren. Da får jeg beskjed om å ligge helt i ro og så skjærer han i meg og lager ny åpning og så vider han ut med et annet instrument og dette skjedde uten noen som helst for bedøvelse. Jeg skrek ut 2 ganger inne på kontoret hans i smerte og sa at det var forferdelig vond men han bare fortsatte. Blodet rant og han tørket flere ganger. Da jeg gikk ut fra kontoret hans så gikk jeg inn på toalettet utenfor og da rant det blod og jeg hadde blod helt bak til halebeinet som hadde rent dit. Han beklaget at det var slik som skjedde noen ganger at man grodde igjen og da var det eneste måten. Men hva med en bedøvelse før han begynner å skjære ?!?! Han virket lite med følende til hele episoden og jeg sitter igjen med masse vonde tanker og har det rett og slett ikke så greit nå. Pratet med resepsjonen i dag og de lovet meg at jeg ikke skulle inn til han flere ganger men prøve å finne en annen gynekolog til meg.
Jeg kan ikke på noen som helst måte anbefale denne gynekologen.

Dårligeste jeg har opplevd

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Legen var lite imøtekommende, småsur og uintressert i pasientens situasjon. Jeg følte meg nesten kastet ut av kontoret. Jeg ønsket å spøre noe, men fikk ikke det til. Han undersøkte meg i 2 min uten at jeg fikk en grundig undersøkelse, jeg har hatt en vasnkelig svangerskap og fødsel var sikelig vanskelig, og jeg fikk en dårlig oppfølging av denne lege. Anbefaler ikke den legen.

Kommer ikke tilbake til denne lege

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Hardhent, upersonlig, stresset, fikk ingen tillit og legen var en dårlig lytter.
Kommer ikke tilbake til denne legen fler ganger.

Flink og kunnskapsrik

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Profesjonell og tydelig faglig dyktig Gynokolog. Vi hadde utfordringer med både å bli gravide og selve svangerskapet underveis og vi fikk veldig bra hjelp av denne legen.
han var grundig og tok seg tid til å forklare og vi følte oss sett og hørt på våre bekymringer og spørsmål. Han har omfattende erfaringer, kom etterhvert frem at han har også vært overlege i flere år på Fødeavdeling så dette var veldig bra!
Også ett pluss med kort ventetid samt at prisen var lavere med refusjonen.

Jeg skal fortsette hos denne legen.

Negativ opplevelse

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Opplevde Dr. Melbye som totalt uinteressert, arrogant og på grensen til nedlatende og frekk. Følte han hadde liten tid, og spørsmål var overhode ikke noe han var interessert i. Lite imøtekommende da jeg forsøkte å forklare at jeg var nervøs før undersøkelsen. Så mer i papirene sine enn på meg. Anbefaler ikke denne gynekologen til noen!

Empatisk og forståelsesfull!

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Jeg var på ultralyd. Han tok seg god tid, forklarte hva han gjorde. Veldig empatisk og trøstende da det viste seg at ting ikke var som det skulle. God oppfølging resten av timen, og videre henvisning. Følte oss virkelig ivaretatt.

Hardhendt og uinteressert

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Samlebånd, upersonlig, uinteressert i pasientens situasjon, kald, småsur, dårlig tid og lite imøtekommende. Utviste ingen medmenneskelighet eller pasientforståelse, følte meg utilpass under hele timen. Hardhendt og gjorde kun det som måtte gjøres uten å ta seg tid å forklare mer enn strengt nødvendig. Dårlig følelse etter time.

Veldig missfornøyd

Klinikk: Lillestrømgynekologene AS Skrevet

Ventetiden er super. Tok kort tid fra jeg bestilte til jeg hadde time og kom inn på kontoret.
Men tror aldri jeg har gått ut fra ett legekontor og følt meg så "brukt" som når jeg var her desverre.
Han var hardhendt, lite interessert å blikk kontakt og å gi råd videre.