Mikael Nicolaidis

Mikael Nicolaidis er gynekolog i Tønsberg

Siste vurderinger av Mikael Nicolaidis

Midt på 3

Klinikk: KvinneDoktor og Jordmora AS Skrevet

Jeg har egentlig opplevd han som litt nedlatende. Sånn som å si det jeg snakker om er feil for å så å gjenta akkurat det jeg holdt på å si. Samt jeg likte ikke ordlyden i mailen jeg fikk som svar på et simpelt spørsmål. I og med at jeg ikke har vært hos han via noe offentlig avtale eller slikt så forventer jeg faktisk mer av en lege. Jeg kommer mest sannsynligvis ikke til å dra dit igjen.

Dårlig oppfølgning

Klinikk: KvinneDoktor og Jordmora AS Skrevet

Var i utgangspunktet fornøyd med besøket mitt hos Dr. Nicolaidis hvor jeg tydelig ba om en full sjekk av alt mulig grunnet plagsomme symptomer. Jeg nevnte også spesifikke prøver jeg ønsket å ta sett i sammenheng med disse symptomene. Undersøkelsen gikk fort og Dr. Nicolaidis fremsto profesjonell. Jeg ble lovet å få prøvesvarene tilsendt så fort de var klare, men fikk aldri prøvesvarene tilsendt til tross for gjentatte forsøk. Til slutt fikk jeg beskjed om at «alt var fint», men uten å få spesifisert hvilke prøver som var blitt tatt (selv om jeg spurte om dette gjentatte ganger). Flere måneder senere fikk jeg gjennom sykehuset vite at veldig få prøver faktisk var tatt og at ett av prøvesvarene ikke var bra. Endte opp med at jeg måtte bestille ny time hos en annen gynekolog og hadde plager i unødvendig lang tid grunnet slurvete praksis hos denne gynekologen. Kommer ikke til å dra tilbake

Hei. Vi beklager at du opplevde oss slik. Normalt får alle svar på Mail ved normale prøvesvar. Dersom det er avvik i prøvesvar ringes pasienten til. Det er vår prosedyre, men her må det ha skjedd en glipp dessverre.

Besvart av Mikael Nicolaidis

Trygg og faglig flink.

Klinikk: KvinneDoktor og Jordmora AS Skrevet

Fantastisk flink gynekolog som virkelig vet hva han driver med. Tett oppfølging- her føler jeg meg trygg! Anbefales på det sterkeste!

Svært dyktig

Klinikk: KvinneDoktor og Jordmora AS Skrevet

Har fulgt begge mine svangerskap hos dr. Nicolaidis og ville aldri overlatt de til noen annen. Han er utrolig imøtekommende, trygg og kunnskapsrik. Han er svært dyktig på ultralyd og tar seg tid til å forklare nøye. Jeg var aldri i tvil om at barna i magen var i de beste hender. Måtte mot slutten av det ene svangerskapet til vurdering på sykehuset etter henvisning fra Nicolaidis, men møtte der en langt mer uerfaren lege. Heldigvis hjalp Nicolaidis meg med å ordne opp slik at fødselen ble en trygg opplevelse. Dette er virkelig valuta for pengene og anbefales på det varmeste!

Irriterende opplevelse

Klinikk: KvinneDoktor og Jordmora AS Skrevet

Legen brukte 8 uker på å få tilbake prøvesvar, noe som han sa skulle ta 3 uker. Jeg kom innom for å spørre han hvorfor det tar langtid, han ba meg om å sende mail i stedet for å dukke opp på klinikken. Jeg sendte mail og det svarte han ikke på.

Jeg ønsket å få min journalutskrift da jeg har blitt henvist til en ny gynekolog, men en enkel sak som dette tok 2 uker. Jeg måtte ringe to ganger for å mase og møt opp på døra for å endelig få det.

Beklager dårlig opplevelse. Noen ganger må vi selv etterlyse prøver som ikke kommer. De kan være sendt til feil legekontor feks, da vet vi ikke dette før pasienten ringer om prøvene.

Systemet er slik at prøver blir besvart fra sykehus og de synes i journalsystemet til vår lege som prøve mottatt. Er en prøve sendt feil og ikke videresendes riktig blir den dessverre borte for den legen. Det er nettopp derfor vi kvalitetssikrer dette med å si at pasienten skal ringe om de ikke har hørt noe.
Det er svært få leger som gjør da det medfører stor ekstrajobb. De fleste sier at "du hører fra oss om det er noe galt med prøven. Hører du ikke noe er det normalt."

Vi har opplevd at prøver har blitt sendt feil mange ganger, dette er vår måte å kvalitetssikre prøvesvar på. Men, det kan føre til ventetid som i ditt tilfelle, måtte vi antakelig etterlyse prøven.
Ellers går det normalt 3-5 uker avhengig av helligdager/ ferietid ved laboratorier og om det er spesialprøver som sendes til Oslo.

Det er tross alt bedre at pasienten må etterlyse prøven og vi sjekke opp i det enn at man antar at alt er i orden om man ikke hører noe.

Besvart av Mikael Nicolaidis