Mikael Røijen

Gynekolog

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1993)

K5 Klinikken Telefonnummer69 10 30 0069 10 30 ...
Kalnesveien 5 1712 Grålum
Mikael Røijen er gynekolog i Sarpsborg

Siste vurderinger av Mikael Røijen

God hjelp og mye kunnskap

Klinikk: K5 Klinikken Skrevet

Jeg har etterhvert blitt en voksen dame og har i alle år fått høre "såpass må du tåle", "du får drikke litt mindre vann" og "alle damer har cyster". Derfor hadde jeg egentlig avfunnet meg med situasjonen. Men ny fastlege førte til ny gynekolog, og takk for det.
Allerede på første konsultasjon fikk jeg en forklaring på problemene mine, alt var ikke normalt.
Det ga seg ikke der, legen fulgte opp blodprøver, kom med forslag til trening og kosthold som kan gi bedring og var dyktig i kommunikasjon med fastlegen min.
Deretter ble jeg henvist til videre undersøkelser. Nå har jeg endelig en forklaring og en diagnose. Tusen takk for kunnskapsrike og engasjerte leger.

Skuffet

Klinikk: K5 Klinikken Skrevet

Etter å ha lest så mange positive tilbakemeldinger så ble besøket mitt på k5klinikken en nedtur. Ja, han er kunnskapsrik, men når jeg drar til gynekolog så er det for å få hjelp til underlivsplager, IKKE for å bli belært om vekta mi og hvilke dietter jeg bør følge. Viste seg at jeg hadde endometriose, noe jeg ikke fikk annen informasjon om enn å bytte p-piller, og ikke rakk jeg å spørre da han snakket i vei om sumobrytere og bmi. Gikk ut derfra med tusen spørsmål, dårligere selvtillit og fryktelig skuffet. Kommer ikke til å dra tilbake..

Slik jeg leser ditt innlegg er du en kvinne som kom til meg i troen om at du hadde en enkel problemstilling, og at du skulle få en enkel forklaring samt en rask og enkel løsning («quickfix»). Så oppdaget du under konsultasjonen at det ikke var så enkelt likevel, og at veien til å bli symptomfri og frisk krever en ikke ubetydelig egeninnsats av deg.

Endometriose og kroniske bekkensmerter er et svært omfattende og komplisert medisinsk område hvor også vi leger i de siste 50 årene har trodd at det fantes en «quickfix». Også vi har måttet lære at ting ikke alltid er så enkle som de tilsynelatende ser ut til å være, og også vi har vært forvirret og frustrert når vi har måttet oppdage at pasientene våre ikke ble bedre med de enkle tiltakene vi har kommet med.

Undersøkelsen du har fått gjort hos meg og de rådene du har fått av meg er helt i tråd med de anbefalingene som EEL (European Endometriosis Leage) kommer med.

Jeg håper at du forstår at jeg hele tiden vil ditt beste. Mitt ønske er at du blir smertefri og får et godt liv. For din del håper jeg at du tenker litt mer over det vi snakket om og prøver å følge de rådene jeg ga deg. Du vil etter hvert se at mye av det jeg informerte deg om vil være nyttig likevel.

Kommer du så til det punktet at du trenger noe mer hjelp og veiledning så er du alltid velkommen tilbake.

Besvart av Mikael Røijen

Utrolig dyktig

Klinikk: K5 Klinikken Skrevet

Jeg har vært hos han noen ganger nå, før og etter graviditet. Jeg har aldri likt å gå til gynekolog og spesielt ikke en mann, men dette var anbefalt etter min fastlege i Moss. Etter første møte med han, så ble jeg så positivt overraska, hvor snill han er, og hvor dyktig han er i faget sitt. Jeg følte meg ivaretatt, og virkelig sett. Anbefales på det sterkeste!

Skjønner alt

Klinikk: K5 Klinikken Skrevet

Beste lege av noe slag jeg har vært hos. Han så tvers gjennom meg og skjønte alle mine problemer nesten før jeg åpnet munnen. Følte hele tiden der inne at det var meg det handlet om og at jeg var det eneste som betydde noe der og da. Jeg følte aldri at han hadde dårlig tid, tvert imot. Han forstår at gynekologiske problemer ofte handler om så mye mer enn det man kanskje tror.

To minutter etter at jeg kom ut døra igjen fikk jeg et voldsomt følelsesanfall som ga en ekstrem drivkraft, slik at jeg skjønte at jeg måtte rydde opp i livet mitt og faktisk gjorde noe jeg har utsatt i fem år med en eneste gang. Dette var det Mikael som satte i gang ved å virkelig SE hele meg, og si mange ting jeg trengte å høre. Han burde hatt eget TV-program så hele verden kunne fått denne hjelpen. En helt fantastisk mann.

Fantastisk gynekolog

Klinikk: K5 Klinikken Skrevet

Jeg er superfornøyd med han. Faglig dyktighet og nøyaktighet. !!! Jeg er ganske redd for gynekologer og bekymrer meg for mye over alt, men jeg roer meg ned når jeg er hos han. Han er flink til å gi de riktige instruksjoner og forklaringer! Anbefales