Profilbilde av gynekolog Terje Sørdal

Terje Sørdal

Profilbilde av gynekolog Terje Sørdal
Gynekolog

Om

Terje startet Medicus i Trondheim i 1997, og var i 2001 den første som fikk konsesjon til å starte privat fertilitetsklinikk utenfor Oslo.

Siden oppstarten av Medicus har Terje jobbet som gynekolog i Trondheim, og som medisinsk direktør ved klinikkene i Oslo, Stavanger og Trondheim. I tillegg jobber han med assistert befruktning ved alle Medicus sine klinikker, og har ansvaret for vevssentrene.

Terje føler seg også heldig som har fått være med på over 40 kliniske forskningsstudier, som har resultert i viktige bidrag innen medisinen.

Terje tar imot pasienter uten henvisning.

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1984)

Siste vurderinger av Terje Sørdal

Fantastisk

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Dr. sørdal har vært min gynekolog i mange år og jeg føler meg alltid ivaretatt når jeg er på undersøkelser. Han kan kanskje oppfattes som litt «kort» av de som ikke kjenner han, men han er en veldig trivelig og kunnskapsrik mann. Jeg får alltid svar på det jeg spør om og han forklarer på en enkel måte. Han forklarer alltid hva han gjør og har en framtoning som gjør meg trygg og rolig.

Ubehagelig og nedsettende.

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Skulle gjennomføre biopsi pga celledeling og HPV-virus. Jeg ga uttrykk for å være nervøs og redd, noe som ble avfeid uten noe forsøk på å vise forståelse eller forklare hva som skulle skje.
Han utførte prosedyren uten å gi beskjed i forkant av bruk av instrument, sprøytestikk osv. Fikk beskjed om å ikke bli hysterisk når jeg gråt fordi jeg var nervøs for hele undersøkelsen/biopsien og resultatet av dette. Fikk også flere nedsettende kommentarer underveis, og han snakket om meg i tredjeperson og ikke direkte til meg osv. Det ble en veldig ubehagelig opplevelse, og jeg kommer ikke til å dra tilbake hit.
Han oppfattes som arrogant, nedsettende og lite empatisk. Anbefales absolutt ikke!

Vennlig og fagmessig

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Terje Sørdal var legen min. Vennlig, profesjonell, god humor. Han gikk gjennom undersøkelsene og ba stadig om tilbakemelding. Flott lege.

Uinteressert, ubehagelig og uprofesjonell.

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Det viktigste for han var å bli fortest mulig ferdig med konsultasjon. Var der for å høre om nedfrysing av egg. Brukte mindre enn 20 min. Han er lite empatisk. Gir uprofesjonelle kommentarer slik at det endte i tårer.Meget skuffet og ubehagelig opplevelse.

Veldig dårlig inntrykk

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Etter å valgt Medicus med omhu og lenge forberedelser i forkant av min første g-u med celleprøve, ble møtet med legen alt annet enn det positive inntrykket jeg hadde av Medicus. Han virket lite interresert og empatisk, og tross en omstendig god henvisning ble jeg ikke ivaretatt og møtt med forståelse eller kompetanse.

Timen holdte på å bli avslutta før den var begynt, i det jeg prøvde å fortelle om traumene mine og hva som burde tas hensyn til underveis. Sykepleieren som først var med måtte og gå rett før undersøkelsen skulle begynne, og en ny kom inn, altså mye uro, og alt annet enn hva henvisingen sa om ro, tydelighet og tillit.

Til slutt var det den nye sykepleieren som måtte ta over kommunikasjonen å trygge situasjonen, i det legen selv kom med serdeles ufine kommentarer, å det som oppleves som direkte victimblaming. Det ble heller ikke gidd beskjed i forkant av at instrumentet og celleprøven ble tatt, og eneste tryggheten jeg hadde var en sykepleier som på avstand forsøkte kommunisere med meg.

Etter timen fikk jeg traumereaksjoner, som lett kunne vert ungådd om legen hadde lest henvisningen før timen og vert forberedt og kommunisert bedre.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er svært skuffet, og blir i framtiden å velge en annen lege. Selv om Medicus som klinikk virker veldig moderne og proff, kan jeg ikke si det samme om legen.