Profilbilde av gynekolog Terje Sørdal

Terje Sørdal

Profilbilde av gynekolog Terje Sørdal
Gynekolog

Om

Terje startet Medicus i Trondheim i 1997, og var i 2001 den første som fikk konsesjon til å starte privat fertilitetsklinikk utenfor Oslo.

Siden oppstarten av Medicus har Terje jobbet som gynekolog i Trondheim, og som medisinsk direktør ved klinikkene i Oslo, Stavanger og Trondheim. I tillegg jobber han med assistert befruktning ved alle Medicus sine klinikker, og har ansvaret for vevssentrene.

Terje føler seg også heldig som har fått være med på over 40 kliniske forskningsstudier, som har resultert i viktige bidrag innen medisinen.

Terje tar imot pasienter uten henvisning.

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1984)

Siste vurderinger av Terje Sørdal

Hyggelig, trygg/sikker, imøtekommende, effektiv, lyttende

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Timen startet presis, hyggelig mottakelse fra alle jeg hadde med å gjøre, effektiv undersøkelse, prøvetaking gikk raskt og smertefritt, hyggelig og god samtale med lege og sykepleier.

Mitt møte med Terje Sørdal

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Har vært pasient hos Terje Sørdal i 25år. Er i dag snart 47år, så jeg var relativt ung når jeg hadde mitt første besøk på klinikken.
Som ung jente er møte med gynekolog noe de aller fleste gruer seg til.
Jeg opplevde møte med Terje Sørdal som meget profesjonelt, noe som gjorde at jeg ble trygg i møte med gynekologen.
Har i ettertid hatt en del helseutfordringer som har resultert i mange flere møter med gynekolog.
Jeg har i alle disse møtene følt meg veldig ivaretatt av Terje Sørdal og hans medarbeidere.
Er sukker på om min helsetilstand hadde vært det den er i dag hvis det ikke hadde vært for Terje Sørdal.
Jeg er takknemlig.

Ingen god opplevelse

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

En kald og lite imøtekommende mann med kortfattede svar. Hadde flere spørsmål og mens jeg fortalte og spurte, sitter han og ser rett inn i PC-skjermen og noterer litt. Virker som at han ikke registrerer at jeg snakker og får heller ikke svar på alt og dårlig svar når han først snakker. Dårlig opplevelse for en ung jente som har sine første timer hos gynekolog, for å sette inn spiral.

Streng og ubehagelig

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Jeg har før vært veldig fornøyd med Medicus, men denne legen hadde jeg en ubehagelig time med.

Jeg skulle fjerne spiralen, noe jeg grudde meg veldig til, da jeg opplevde mye smerte med å sette den inn. Dette spurte han ingenting om. Etter at han beordret meg til benken/stolen tok han, istedenfor å be meg om å komme litt lengre fram slik alle andre gjør, et godt tak rundt hoftene mine og dro meg fram uten et ord. For andre kan dette oppleves som normalt, men dette var en traumatisk opplevelse for meg. Spiralen ble fjernet uten særlig veiledning av hva som skjedde, og var vondt. Jeg opplevde at han generelt var voldsom i behandlingen, og at instrumenter som vanligvis ikke gjør vondt gjorde vondt. Etter timen så han kun på skjermen og jeg visste ikke om jeg skulle sette meg eller stå.

Legen har en væremåte som er streng og kontant, det skulle ikke forundre meg om han har vært i militæret for det var slik det føltes. Jeg satt igjen med en følelse av å være usikker, nedverdiget, uviktig og hauset med.

Ekspertise på høyeste nivå

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Etter flere mislykkede prøverørsforsøk ved annen klinikk fikk vi anbefalt Sørdal og Medicus. Vi ble begge sjekket skikkelig på nytt og vi fikk nytt behandlingsopplegg.

Terje tok oss på alvor. Noen ganger virker han kanskje litt kort, men han har glimt i øye og dessuten liker vi å ikke å bli dillet og dallet med. Topp service hele veien fra alle som jobber der og gravid på første forsøk!