Jan Helge Seglem Mortensen

Skottegaten 8 5011 Bergen
Tlf: 452 85 817 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jan Helge Seglem Mortensen er gynekolog i Bergen

Siste vurderinger av Jan Helge Seglem Mortensen

Trygg og dyktig gynekolog - anbefales!!

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Jeg hadde time hos Dr. Mortensen for å ta ut en spiral uten tilgjengelige tråder. Sendte mail via nettsiden fredag ettermiddag og fikk time allerede dagen etterpå.
Opplevelsen med å sette inn spiralen var mildt sagt traumatisk i mitt tilfelle, og det var blant annet på grunn av dette at jeg gruet meg noe forferdelig til å ta den ut.
Jeg er i etterkant sjeleglad for at jeg havnet hos Dr. Mortensen og ikke ventet på henvisning fra fastlegen. Hans varme personlighet og behagelige vesen gjorde inngrepet til en god opplevelse til tross for smertene. Han er en god lytter, svarte villig på alle spørsmål og jeg lærte mye underveis i timen. Han var også veldig opptatt av at det skulle være minst mulig ubehagelig for meg og tok seg god tid.
Det føles som en stor lettelse å ikke lenger ha skrekk for gynekologiske undersøkelser, og jeg anbefaler han på det sterkeste!
Ekstra pluss for kjempefine lokaler, med dempet belysning og behagelig temperatur i selve undersøkelsesrommet.

Trygg, kunnskapsrik og behagelig

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Jeg har gått til dr. Mortensen ved to anledninger. Blant annet har jeg gått til ham for celleprøve og tidlig ultralyd. Jeg føler meg svært godt ivaretatt av dr. Mortensen. Han er trygg, lyttende, informativ/kunnskapsrik og behagelig. Han er også empatisk og jeg har følt meg svært godt ivaretatt. Jeg anbefaler dr. Mortensen på det varmeste.

Flink og empatisk lege

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Utrolig behagelig, veldig flink og en god lytter. Fungerer som «psykolog» i tillegg til gynekolog gjennom ivf forsøk. Medmennesklig og bryr seg. Veldig god åpningstider og kort ventetid. Anbefales på det varmeste. Vel verdt pengene.

Fantastisk, flink mann!

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Denne legen er rolig, lytter og veldig flink. Veldig glad jeg oppsøkte privat gynekolog, framfor venteliste offentlig. Det er verdt hver krone. Han hjelpee og tar deg på alvor. Litt vanskelig å få kontakt ang oppfølgings spørsmål, men det er bare å være tålmodig :-) Timebestilling fungerer bra på nett.

Flink gynekolog, men manglende kommunikasjon!

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Jeg hadde en flott opplevelse hos gynekolog Jan Helge. Han er flink, rolig og kan faget sitt. Jeg tok en celleprøve ved besøket mitt hos han. Noen måneder senere fikk jeg brev i posten fra kreftregisteret om at det var funnet celleforandringer i prøven som jeg hadde tatt hos Jan Helge, og de etterlyste en oppfølgingsprøve som skulle vært tatt. Jeg fikk aldri beskjed av Jan Helge om at jeg måtte ta ny prøve.

Det er etter min mening ikke greit å glemme å gi pasientene sine beskjed om at de har celleforandringer og bør sjekke seg igjen!!! Da jeg konfronterte Jan Helge om dette på mail fikk jeg heller aldri svar!

Til tross for at dette er en flink lege, vil jeg ikke anbefale noen å gå til en lege som ikke følger opp pasienter med celleforandringer - dette er alvorlig!

Høflig,hyggelig, behagelig

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Ble godt mottattt og ble behandlet med verdighet. Følte meg trygg. Han var rolig og tok seg god tid til prat etter undersøkelsen.

den beste legen

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Dr Mortensen utrolig dyktig og flink lege.Det var ikke vanskelig å få time hos han.Altid roet meg under svangerskap når jeg var engstelig.Til slutt fikk 2 fineste barn.

Dårlig kommunikasjon på forkontoret

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Fikk aldri kommet meg til legen grunnet dårlig kommunikasjon i resepsjonen. Prøvde å gjøre om på en time, men fikk aldri svar. De oppgir at de ikke kan svare på all e-post og sender sms når man har fått time. Jeg fikk aldri sms, men en e-post med polsk avsender som gikk i spam mailen. Fant dermed aldri ut at jeg hadde time, men de fakturerer meg allikevel og var svært frekk i tonen. Mulig legen er bra, men dette ble en for dårlig opplevelse til at jeg ønsker å ta kontakt igjen.

Kjempeflink og veldig positiv!

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Jeg har vært hos Dr. Mortensen for overvåking mhp IUI og IVF, og denne legen får deg virkelig til å føle at han bryr seg og vil gjøre det beste for akkurat deg!

Han lytter og er åpen for forslag, men sier også i fra om noe er urealistisk/ikke bra. Du får en følelse av samarbeid, styrt av Dr. Mortensen's kapable og faste hånd :-)

Jeg har ikke vært hos en lege før der jeg føler meg så ivaretatt hos, som hos Dr. Mørtensen. I tillegg er han utrolig vennlig.
Anbefales på det sterkeste!

Veldig flink og behagelig lege

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Jeg begynte å gå til Mortensen for underlivssjekk etter anbefaling fra en venninne. Har tatt vanlig celleprøve og generell sjekk hos han, og han er veldig flink! Jeg blir vanligvis litt uggen og svimmel av å ta celleprøve, men ga beskjed til han om dette og da tok han hensyn og var veldig forsiktig og flink. Han var også veldig positiv og oppmuntrende i forhold til det å prøve å bli gravid etter en MA (missed abortion). Kan virkelig anbefale Mortensen, og kommer til å gå til han dersom jeg noen gang blir gravid igjen. Betaler heller litt ekstra for hans beroligende og positive vesen.
Det er av og til litt vanskelig å få svar på mail når man bestiller time, men jeg tror at dersom man allerede er pasient (og f.eks gravid) så vil ikke det være noe problem. Jeg har aldri hatt noen hastesaker så da går det helt fint å vente noen dager på svar.

Anbefales!

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Jeg var til Mortensen for ultralyd i uke 14. Jeg ville inn på time tidligere enn det som det offentlige tilbyr og etter litt søking på nett fant jeg Mortensen. Han ble valgt pga alle anbefalingene som andre brukere har skrevet. Mortensen er ikke bare utdannnet innen maskinen han opererer, men er lege slik at han vet hva han ser på. Mange av de andre som gjør privat ultralyd er ikke jordmor eller lege! Senteret han driver ligger sentralt i Bergen og han har timer i helg og på kveld (helg koster ikke mer). Under hele undersøkelsen fikk vi se babyen på en storskjerm og han tok masse bilder og videoer underveis. Disse fikk vi med oss da vi dro. Da vi senere var på offentlig ultralyd i uke 18 hadde ikke jordmor noe ekstra å komme med for alt (ikke hareskar, fin ryggrad etc) inkl termindato som Mortensen hadde satt stemte. Mitt råd er å bestille time i god tid for å få den datoen du vil. Koster 1200kr i desember 2015, noe som er en god pris. Jeg vil anbefale Mortensen på det sterkeste. Hyggelig, dyktig og kan det han driver med.

Fantastisk gynekolog og lege!!

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Vi hadde i flere år hatt problemer med å få barn, etter flere spontanaborter tok vi kontakt med Mortensen. Han lyttet og fikk undersøkt grundige hva problemet var. Etter kort tid ble jeg gravid, og vi sitter nå med en frisk og rask 1 åring. Gikk også hos han for kontroller igjennom svangerskapet, å kan ikke få rost han nok for oppfølgingen og arbeidet han gjorde! Kommer til å gå til han i neste svangerskap også! Bedre lege / gynekolog skal man lete lenge etter! Er litt ventetid hos han, men med litt planlegging er ikke det noe problem

God gynekolog

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Svært hyggelig og behagelig gynekolog som tydelig er faglig dyktig. Jeg skulle bli henvist videre til Haukeland pga stor cyste på ovarie og mistanke om endometeriose. Denne henvisninga kom aldri frem, selv om jeg purret flere ganger og han skulle se på det. Hadde i tillegg problem med å få kontakt med Dr. Mortensen både via tlf og mail, tok flere uker før jeg fikk svar. Måtte til slutt gå via fastlegen og ny ultralyd for å bli henvist, så dette ble desverre en dårlig erfaring for min del.

Byens beste gynekolog

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Som så mange andre gruet jeg meg veldig til gynekologtime, men dette viste seg å være helt forgjeves. Dr. Mortensen viste seg å være et varmt menneske, faglig veldig dyktig og selve undersøkelsen ble utrolig nok en ok opplevelse. Følte meg godt ivaretatt fra start til slutt, og fikk inntrykk av at dette var en lege som virkelig brydde seg om pasientene sine. Anbefales på det varmeste!

Bergens beste gynekolog

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Jeg har gått til dr. Mortensen i flere år og kan anbefale ham på det varmeste! Mange leger og gynekologer mangler kompetanse hva angår fødselsskader, men dr. Mortensen har langvarig erfaring innen både gynekologi og gastrokirurgi og er virkelig en bekkenbunnsekspert. I tillegg til å være faglig dyktig er han empatisk og omsorgsfull. Legekontoret holder åpent på ettermiddag/kveldstid flere dager i uken, og det er også mulig å få time i helgene om nødvendig.

Beste gynekolog jeg har hatt

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Gikk tidligere til en kvinnelig gynekolog på uten å få noe så helst hjelp. Bare prat.
Etter å ha lidd meg gjennom ÅR med endomteriose og store invalidiserende smerter. Tok jeg kontakt med Dr. Mortensen. Fikk time dagen etter heldigvis, og siden jeg var akutt dårlig kunne han konstantere problemet på ultralyd.... Det ble søkt operasjon og MR ble utført. Operasjon i løpet av 3 mndr. hos byen beste kirurg, og var bra helt fra 1 uken etter operasjonen. Annbefaler Mortensen på det sterkeste.

Fantastisk fornøyd

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Har gått til Mortensen siden 2008, gjennom to graviditeter og etter fødsler. Grundig, hyggelig, tar meg på alvor og hjelper med ting som fastlege har gjort feil.
Anbefaler Mortensen på det sterkeste.

Meget fornøyd

Klinikk: Sentrumslegene Skrevet

Etter å ha vært uforklarlig ufrivillig barnløs i 2år, tok jeg turen fra Tromsø til Bergen til Dr. Mortensen. Det var første gangen jeg følte å bli tatt på alvor, følte at han var interessert i å finne ut av hva som var vårt problem og han tok seg god tid til å snakke med meg. Han ordnet med vidre utredning og sykehusbytte for nytt IVF-forsøk, og jeg følte meg veldig trygg og ivaretatt hele veien. Jeg var hos Mortensen en gang, han fant "feilen", og 1 1/2 mnd fikk jeg bekrefta graviditet, og kunne avbestille nytt IVF-forsøk. Anbefaler Dr. Mortensen på det aller varmeste. Drar glatt til Bergen igjen om nødvendig.