Dørte Koss-Harnes
Kvinne, 62 år
I dread every time I have to go to this dermatologist. She is always rude, makes me feel like I am bothering her when I am there, and always incredibly late. I have sat, waiting for her for over 30 minutes after my appointment was supposed to begin. I sat right in front of her door, anxiously waiting for another patient to come out so I knew I would be called in soon. When she finally did call me in, no patient had ever come out. So she was just sitting in her office, doing god knows what, for 30 mins after my appointment was supposed to start. For my appointments, I have to pretty much strip down to my underwear. She does nothing to cover up the curtains. She has a little folding screen you can stand behind, but if I were to stay behind that while getting undressed, I would have to throw my clothes on the ground and not on the chair. I have asked her multiple times if she could pulls the curtains shut, but she insists no one can see in. I have insisted otherwise as I know I can see in, since I walk by her office when going there and home. So she insists no one cares. I have asked my fastlege for a new referral to a different dermatologist, but so far, everyone has a very long waiting period. I am almost willing to risk getting skin cancer again just so I do not have to see this woman.
Lang ventetid for å få time, men det er greit nok.
Jeg kom 5 min forsinket til timen min pga ulykke på veien, ble nektet time og måtte betale 400kr.
Fikk tildelt ny time, og der måtte jeg vente 30 min i gangen.
For en elendig service og for en elendig lege.
Hadde en virkelig dårlig opplevelse hos henne. For det første var det lang ventetid (3 mnd). Jeg ankom litt forsinket og fikk høre av legen at det var uakseptabelt og at jeg egentlig ikke skulle få ha konsultasjon. Jeg krevde likevel at hun skulle se på meg og ta en vurdering, ettersom tre nye måneder var veldig lenge å vente. Hun såg så vidt på huden min før hun sa at det ikke var noe hun kunne gjøre. Sa ikke hadet når jeg gikk. Helt forferdelig - har aldri følt meg så lite ivaretatt hos en lege.
Jeg hadde med meg min sønn som hadde behov for å se på noen hudproblemer han har. Det dreide seg om mollusker og vortevirus på føttene. Vi ble godt mottatt ti minutter forsinket av en sykepleier som reddet oppholdet fra total katastrofe. Når omsider legen kom inn virket hun litt stresset og uinteressert i min sønn. Hun hilste ikke på han og virket temmelig arrogant. Jeg har møtt mange leger gjennom mitt 45 år gamle liv. Felles for brorparten er at de virker litt stresset, lite interessert i pasienten og en smule arrogante. Harnes ticked all the boxes på godt engelsk. Vi fikk fryst vekk vorten på tåen til min sønn. Dette så Harnes og for det får hun plusspoeng. Hun forsvant like fort som hun kom og vi brukte resten av tiden på å godsnakke med sykepleieren som var meget hyggelig og hjelpsom. Når vi omsider gikk ut så lå det ingen faktura fra Harnes selvom vi hadde brukt god tid på å kle på oss og snakke med sykepleieren. Jeg ble ikke fortalt at vi skulle belastes noe og gikk bort til skranken og fortalte hva vi hadde fått utført og om vi skulle betale noe. De var usikre men mente at det nok ikke ville bli en faktua på dette. Jeg tok farvel og gikk tilbake til bilen. 5.3 dumpet det ned en faktura på 148.- i posten fra Melin Collectors. 90,- i materiellkostnader og 58,- i fakturagebyr. Fakturaen var sendt med b-post så portoen var ikke avskrekkende for Melin. Jeg vil ikke velge og anbefale Harnes grunnet følgende;
Dårlig personkjemi og lite interesse
Hilste ikke på min sønn ( utilgivelig i mine øyne)
Treg behandling av faktura som medførte unødvendig sending av faktura med gebyr
Ventetid på å komme til avtalt tid
Generell arroganse fra legens side
Legen var tydelig forsinket i sitt program, og brukte bokstavelig talt 5 min på konsultasjonen min, samt noen minutter på å skrive på pc'en. Ingen samtale, anamnese, ingen forsøk på å være imøtekommende eller å "se meg" som pasient. Det var ingen rom for å spørre om ting, hun refererte kun til henvisningen hun hadde fått, og mente at om jeg lurte på noe annet, måtte jeg be om ny henvisning og komme på en ny time. I min mening, tar en flink lege seg tid til å høre på pasientene sine. Hun har offentlig avtale, og får betalt for hver pasient hun har innom og takstene hun tar i bruk. Når det koster 350 kr for 5 min hos en offentlig lege, så er det noe som ikke stemmer. Jeg følte at jeg hadde sløst både penger og energi på det legebesøket, og jeg kommer ikke til å komme tilbake.
Vis flere...
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.