Dorte Koss-Harnes

DERMA Harnes, Oslo Hudlegesenter, Spesialistsenteret Pilestredet Park, Volvat Oslo - Nationaltheateret
Kvinne, 54 år

Spesialisering

Hud og veneriske sykdommer

Autorisert

1993

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert.

Praksis

DERMA Harnes
S H Lundsvei 7 0287 Oslo
Vis kart
Oslo Hudlegesenter
Wergelandsveien 1 0167 Oslo
Tlf: 22 03 21 00 Vis kart
Spesialistsenteret Pilestredet Park
Pilestredet Park 12A 0176 Oslo
Tlf: 22 99 27 00 Vis kart
Volvat Oslo - Nationaltheateret
Stortingsgata 30 0161 Oslo
Tlf: 23 68 25 00 Vis kart
Dorte Koss-Harnes er hudlege i Oslo

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
7 vurderinger
Tilgjengelighet
7 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
6 vurderinger
Service
5 vurderinger

Siste vurderinger av Dorte Koss-Harnes

Null respekt for andres tid

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Lang ventetid for å få time, men det er greit nok.

Jeg kom 5 min forsinket til timen min pga ulykke på veien, ble nektet time og måtte betale 400kr.
Fikk tildelt ny time, og der måtte jeg vente 30 min i gangen.

For en elendig service og for en elendig lege.

Hverken hyggelig eller hjelpsom

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hadde en virkelig dårlig opplevelse hos henne. For det første var det lang ventetid (3 mnd). Jeg ankom litt forsinket og fikk høre av legen at det var uakseptabelt og at jeg egentlig ikke skulle få ha konsultasjon. Jeg krevde likevel at hun skulle se på meg og ta en vurdering, ettersom tre nye måneder var veldig lenge å vente. Hun såg så vidt på huden min før hun sa at det ikke var noe hun kunne gjøre. Sa ikke hadet når jeg gikk. Helt forferdelig - har aldri følt meg så lite ivaretatt hos en lege.

Uinteressert og klassisk arrogant lege

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg hadde med meg min sønn som hadde behov for å se på noen hudproblemer han har. Det dreide seg om mollusker og vortevirus på føttene. Vi ble godt mottatt ti minutter forsinket av en sykepleier som reddet oppholdet fra total katastrofe. Når omsider legen kom inn virket hun litt stresset og uinteressert i min sønn. Hun hilste ikke på han og virket temmelig arrogant. Jeg har møtt mange leger gjennom mitt 45 år gamle liv. Felles for brorparten er at de virker litt stresset, lite interessert i pasienten og en smule arrogante. Harnes ticked all the boxes på godt engelsk. Vi fikk fryst vekk vorten på tåen til min sønn. Dette så Harnes og for det får hun plusspoeng. Hun forsvant like fort som hun kom og vi brukte resten av tiden på å godsnakke med sykepleieren som var meget hyggelig og hjelpsom. Når vi omsider gikk ut så lå det ingen faktura fra Harnes selvom vi hadde brukt god tid på å kle på oss og snakke med sykepleieren. Jeg ble ikke fortalt at vi skulle belastes noe og gikk bort til skranken og fortalte hva vi hadde fått utført og om vi skulle betale noe. De var usikre men mente at det nok ikke ville bli en faktua på dette. Jeg tok farvel og gikk tilbake til bilen. 5.3 dumpet det ned en faktura på 148.- i posten fra Melin Collectors. 90,- i materiellkostnader og 58,- i fakturagebyr. Fakturaen var sendt med b-post så portoen var ikke avskrekkende for Melin. Jeg vil ikke velge og anbefale Harnes grunnet følgende;

Dårlig personkjemi og lite interesse
Hilste ikke på min sønn ( utilgivelig i mine øyne)
Treg behandling av faktura som medførte unødvendig sending av faktura med gebyr
Ventetid på å komme til avtalt tid
Generell arroganse fra legens side

Usympatisk, lite fleksibel.

Klinikk: Spesialistsenteret Pilestredet Park Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Legen var tydelig forsinket i sitt program, og brukte bokstavelig talt 5 min på konsultasjonen min, samt noen minutter på å skrive på pc'en. Ingen samtale, anamnese, ingen forsøk på å være imøtekommende eller å "se meg" som pasient. Det var ingen rom for å spørre om ting, hun refererte kun til henvisningen hun hadde fått, og mente at om jeg lurte på noe annet, måtte jeg be om ny henvisning og komme på en ny time. I min mening, tar en flink lege seg tid til å høre på pasientene sine. Hun har offentlig avtale, og får betalt for hver pasient hun har innom og takstene hun tar i bruk. Når det koster 350 kr for 5 min hos en offentlig lege, så er det noe som ikke stemmer. Jeg følte at jeg hadde sløst både penger og energi på det legebesøket, og jeg kommer ikke til å komme tilbake.

Usympatisk lege!

Klinikk: DERMA Harnes Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg opplevde Koss-Harnes som veldig lite vennlig og imøtekommende og som ekstremt opptatt av å dytte behandlinger og dyre kremer på meg som pasient. Det føltes veldig ubehagelig - hun hørte ikke på mine meninger og var veldig overkjørende! Det var ellers kort ventetid og det var positivt samt hyggelig andre ansatte.