Astri Vigen

Astri Vigen er barnelege i Oslo

Siste vurderinger av Astri Vigen

Kunnskapsrik og vennlig lege

Klinikk: Nydalen Barnelegesenter Skrevet

Astri Vigen har pasienten i fokus. Hun fremstår som en profesjonell og svært kunnskapsrik lege. Hun bruker ikke tiden på snikksnakk, men var fortsatt hyggelig og vennlig.

Vi følte at vi var i de beste hender hos henne, og kan anbefale henne til andre.

Faglig dyktig men....

Klinikk: Nydalen Barnelegesenter Skrevet

Astri Vigen er uten tvil faglig dyktig. Har vært der tre ganger og behandlingen våre barn har fått er gode medisinsk sett. Men for vår del var det ekstremt dårlig kjemi, både med foreldre og barn. Hun virker humørsyk og har en tildels nedlatende holdning. Som barnelege må man ha god kjemi med barnet og være tolmodig, slik var det ikke.

I tillegg er egenandelen på medisinsk utstyr, som man også må betale for barn under 16 år, 215 % høyere enn andre steder.

Vi byttet til en annen barnelege og er kjempefornøyd med henne.

Aldri igjen.

Klinikk: Nydalen Barnelegesenter Skrevet

Arrogant, kald og nedlatende lege som har veldig liten forståelse for barn annet enn det kliniske. Hun var direkte utrivelig både mot oss foreldre og barnet vårt. Hun stilte spørsmål som om vi er dumme og forklarte oss minimalt, og som om vi gjør alt feil.

Da vi satt på venterommet, kunne vi klart og tydelig høre hvordan hun kjeftet på sekretæren, og hva hun kjeftet om.

Det var en veldig lite trivelig time, vi kommer aldri til å dra tilbake dit og vi kommer aldri i verden til å anbefale henne som barnelege til noen andre noen gang.

Sur dame med dårlig tilnærming til barnet

Klinikk: Nydalen Barnelegesenter Skrevet

Nå har vi vært et par ganger hos Dr.Vigen. Etter første besøk dro jeg derfra gråtende fordi jeg opplevde henne som kald, lite interessert i barnet mitt og vi ble kritisert for det ene og det andre.
Ba umiddelbart om en ny henvisning fra fastlegen. Dessverre, grunnet lengre ventetid hos andre leger, dro vi tilbake til Vigen et par ganger med samme problem. Og de samme erfaringene har vi gjort oss _hver_ eneste gang; hun kjefter fordi vi ikke holder barnet «riktig» eller hardt nok når hun skal sjekke barnet, hun kommuniserer overhode ikke med barnet i form av språk, mimikk eller med leker - noe som gjør barnet utrygt under hele sjekken. Hun er sur i dialogen med oss foreldre, hun er alt for kritisk og en dårlig veileder. Jeg får inntrykk av at denne dama hater jobben sin...

Ellers er hun ene unge i resepsjonen den som gjør at vi holder humøret oppe når vi er hos Vigen; hun er superhyggelig i mottakelsen og ved avskjed - hun snakker med barna på deres nivå, hun forklarer og er bare genuint opptatt av barn og oss som foreldre.

sur, gretten....

Klinikk: Nydalen Barnelegesenter Skrevet

Ett besøk holdte for oss, vi møtte en kald lege som snakket med en nedlatende tone til. Det er forferdelig at så mange opplever besøk hos hun slikt.