Bjarte Stubhaug

Frihamnsenteret

Psykiatri

Autorisasjon (1983)

Frihamnsenteret Telefonnummer53 77 14 0053 77 14 ...
Frihamnsenteret 5594 Skånevik
Bjarte Stubhaug er psykiater i Etne

Siste vurderinger av Bjarte Stubhaug

Jeg har stor tillit til Stubhaug som behandler

Klinikk: Frihamnsenteret Skrevet

Jeg leser mange delte meninger her, og kan forstå at noen anser Stubhaug sin metode som hard- det er litt som å rive av et plaster. Personlig hadde jeg stort utbytte av oppholdet på Fitjar og kan anbefale han på det varmeste. En dyktig behandler som har mye fornuftig å si. Men det krever at man som pasient er villig til å legge inn en betydelig innsats selv, og være åpen for den type behandling som han tilbyr. Hvis man forventer å få en "pille" for å bli frisk, eller kun sympati for egen sykdom så forstår jeg at noen kan bli skuffet. Med dette mener jeg ikke å si at jeg ikke opplevde Stubhaug som sympatisk- i motsetning til enkelte her opplevde jeg han som både svært faglig dyktig og sympatisk i forhold til de utfordringene vi hver og en representerte. Men med fokus på mestring heller enn å synke ned i egen sykdom. Jeg vil på det sterkeste anbefale Stubhaug sitt program, men kun til de som selv er motivert i å endre gamle mønstre og ta ansvar for egen helse. Grunnen til at jeg har trukket vekk en stjerne er at jeg savnet noe mer oppfølging i tiden etter oppholdet, hvor dette skulle implementeres i hverdagen.

Arrogant og uten evne til å lytte

Klinikk: Frihamnsenteret Skrevet

Opplevde han som arrogant og uten evne til å lytte. Satt der i 2 timer og hørte på at han snakket om seg selv og sine produkter som man kan kjøpe. Blir irritert og sint hvis man er uenig i uttalelsene hans. Ufattelig at det offentlige bruker denne legen som kun har sine egne sanheter som behandlingsgrunnlag

Arrogant og kverulerende

Klinikk: Frihamnsenteret Skrevet

En psykiater bør vel hjelpe et menneske å bygge seg opp, ikke være med på å trykke det ned, slik denne mannen driver med. Han blir sur og kranglete om man ikke kjøper 100% av alt han mener og sier. Han krangler på små, irrelevante uttalelser, og virker å ha bestemt seg for hva pasienten mener og tror uansett hva vedkommende sier. Useriøst, og jeg vil tro svært ødeleggende for en person som er langt nede. Det hjelper ikke at han er sjarmerende som person. På tide å pensjonere seg.

Arrogant, nedlatende, selvoptatt

Klinikk: Frihamnsenteret Skrevet

Opplevde legen som en arrogant og nedlatende. Fikk et inntrykk av at han er typen som løfter sitt eget ego, ved å trykke andre ned. Gjekk derifra både nedbrutt og forbannet. Utrolig at det offentlige kan holde liv i praksisen til denne mannen. Min anbefaling er å ligge unna viss du kan.

Ikke i takt med forskning

Klinikk: Frihamnsenteret Skrevet

Ikke åpen for ny info, han står fast med sine teorier som både er utdaterte og basert på egne meninger, IKKE på forskning. Mener bl.a at man kan bli frisk fra ME ved å bruke mindfullness og stå opp til samme tid hver dag.
Elendig på kommunikasjon, og tåler ikke å bli motsagt. Vrir om på det man sier, ha sa flere ganger «du sa at .....», når jeg har sagt noe helt annet, og han tålte svært dårlig at jeg sa ifra når han fant på ting jeg ikke hadde sagt.
Han svarer heller ikke på mail han sier at han skal svare på ifb med behandlingen (man får bl.a i oppgave å skrive en mail om hvordan ting går etter noen mnd, men denne hverken svarer han på eller tar med i epikrisen han senere sender til fastlegen).