Profilbilde av plastikkirurg Bjørn E. Rosenberg

Bjørn E. Rosenberg

Profilbilde av plastikkirurg Bjørn E. Rosenberg
Plastikkirurg

Om

Dr Bjørn Rosenberg er spesialist i plastikkirurgi og har i 10 år vært overlege ved Privathospitalet Fana Medisinske Senter. Han er svært godt renommert som kosmetisk kirurg og har over mange år vært leder av Norsk forening for estetisk plastikkirurgi (NFEP) og vært medlem av Spesialitetstkomiteen i plastikkirurgi.

Dr Rosenberg var ferdig utdannet lege fra Universitetet i Bergen i 2000 og han har vært spesialist i plastikkirurgi siden 2007. Han er bosatt i Bergen, og har tidligere arbeidet som overlege ved plastikkirurgisk avdeling ved Ullevål Universitetssykehus og Haukeland Universitetssykehus. Dr Rosenberg var i en lengre periode sjef for Brannskadeavsnittet ved Haukeland Universitetssykehus.

Dr. Rosenberg har en særlig interesse for estetikk og funksjonelle plager og hans filosofi er å søke etter det naturlige og "uopererte" resultatet. Han er også svært erfaren når det gjelder nese / ansikts kirurgi, Han er medlem av Den norske legeforening, Norsk plastikkirurgisk forening og Nordisk Plastikkirurgisk forening.

Plastikkirurgi

Autorisasjon (2000)

PSH Avanti Hospital Telefonnummer52 70 05 5052 70 05 ...
Nygårdsvegen 6 5515 Haugesund
Hud og Laserklinikken AS Telefonnummer70 07 76 7770 07 76 ...
Webjørn Svendsensgate 8 6150 Ørsta
Bjørn E. Rosenberg er plastikkirurg i Ørsta, Bergen og Haugesund

Siste vurderinger av Bjørn E. Rosenberg

Den beste!

Klinikk: Privathospitalet Fana Medisinske Senter Skrevet

Estetiker til fingerspissene. Denne plastikkirurgen forstod hva jeg ønsket med en gang og utførte jobben mye penere enn hva jeg trodde var mulig! Tusen takk!
Oppfølgingen etterpå var profesjonell og forståelsesfull.

3 ÅPNE NESEOPERASJONER, DEFORMERING, INFEKSJONER OG KOLLAPS

Klinikk: Privathospitalet Fana Medisinske Senter Skrevet

Jeg hadde min første kosmetiske neseoperasjon med Bjørn Rosenberg 1.Desember 2020. Valget falt på denne kirurgen fordi jeg skulle ha en innvendig operasjon for å bedre pusten hos en øre-nese-hals spesialist på samme klinikk (gjennom det offentlige). Jeg tenkte at når jeg likevel skulle operere nesa, kunne jeg like så godt fjerne den lille humpen på neseryggen min, tenkte dette ville være en enkel sak for en erfaren kirurg.
I utgangspunktet ønsket jeg også å løfte nesetippen litt, men Rosenberg snakket meg bort i fra dette da han mente det ikke ville bli pent. Jeg stolte på hans dømmekraft.
Jeg leste på klinikkens hjemmeside at deres mål alltid var å skape en liten forbedring av utgangspunktet, men at resultatet skulle bli naturlig og man skulle fremdeles ligne på seg selv. Ingen skulle kunne se at man hadde operert.
Dette var akkurat det jeg ønsket, en helt minimal finjustering av en nese som i utgangspunktet var ganske pen.
Etter operasjonen ble livet mitt snudd på hodet. Resultatet var katastrofalt. Jeg fikk pustebesvær gjennom nesen og hele nesa hang ned så jeg lignet Bleke fra serien om svampebob. Jeg kjente overhodet ikke igjen mitt eget speilbilde, hele nesa var kollapset og deformert (spesifikt pollybeak deformity). Resultatet stemte på ingen måte overens med det vi hadde avtalt på forhånd. Hele nesen min var totalforandret. Hadde jeg kunnet dele bilder her skulle jeg gladelig gjort det. Kirurgen var ikke tilstedet når gipsen ble fjernet. Etter dette slet jeg ekstremt med selvbildet og ble ordentlig deprimert.

Når jeg omsider var inne på kontroll og utrykte bekymringene mine, så kunne han se hva jeg mente. Hans forklaring var at av og til så går ting galt uten at det finnes en spesiell grunn til det, men at disse problemene skulle han klare å fikse. Igjen stolte jeg på hans dømmekraft. Jeg ble satt opp til ny operasjon 6 måneder etter den første. Jeg spurte om jeg ble nødt til å betale noe ekstra selv om det var gått så galt, han svarte at i enkelte tilfeller kunne de dekke det og at dette fikk vi komme tilbake til senere.

Tema om betaling ble ikke tatt opp igjen fra deres side. Operasjonen ble gjennomført, men informasjonen i forkant og i etterkant var dårlig. Jeg ble også sendt hjem med en veneflon fremdeles i armen.

Også denne operasjonen var totalt mislykket. Innen 1 måned var nesetippen min fullstendig kollapset igjen, og jeg hadde fremdeles pustebesvær gjennom nesen. Etter 3 måneder begynte jeg å undersøke andre kirurger for å fikse opp i problemene, og i forbindelse med dette ba jeg Fana medisinske om å få tilgang til operasjonsnotatene mine. Disse ble sendt til meg i posten, og vedlagt var det en regning adressert til meg for operasjon nr.2 (Den ble altså sendt 3 måneder etter operasjonen), jeg hadde forøvrig også betalt for operasjon nr.1. Jeg kontaktet selvfølgelig klinikken og forklarte at dette var helt uaktuelt da vi ikke hadde avtalt noe om betaling, og dessuten var heller ikke problemene mine blitt rettet opp i, jeg ville ikke betale for en jobb som ikke var blitt utført riktig.
Til dette svarte Rosenberg at det var for sent å endre på regningen, og at hvis jeg ikke betalte den ville den gå videre til inkasso… men jeg skulle «selvfølgelig» få tredje operasjon gratis.
Etter dette var jeg veldig fortvilet og helt tom for penger. Det var ekstremt tøft å leve med et ugjenkjennelig speilbilde. Hele utrykket i ansiktet mitt var forandret, og jeg så konstant sur ut.
Jeg følte at mitt eneste alternativ var å dra tilbake for tredje gang. Jeg begynte å tvile på meg selv, og tenkte at det kanskje var min feil at resultatet ble som det ble, kanskje jeg hadde kommunisert ønskene mine for dårlig (dette var selvfølgelig ikke tilfellet). Jeg tok med en haug med bilder og tegninger for å vise nøyaktig hva jeg var ute etter, det skulle ikke være rom for missforståelser mellom oss. Igjen så han hva jeg mente, og kunne ikke skjønne hva som hadde gått galt, men han skulle fikse det. Ble satt opp til ny operasjon 6 måneder etter den andre.

Allerede da jeg lå på oppvåkningen kunne jeg se at det hadde gått fullstendig galt igjen. Innen en halvtime etter operasjonen fikk jeg se meg selv i mobilkameraet og så umiddelbart at neseborene mine var fullstendig skjeve.
Når gipsen ble tatt av på dag syv (av en sykepleier) hadde jeg et dypt sår nedover langs hele neseryggen. Hun mente gipsen hadde gravd seg inn i nesa. Jeg skjønte med en gang at dette ikke kom til å gro pent og spurte hva jeg kunne gjøre for at det skulle bli best mulig. Da fikk jeg beskjed om at det var ingenting jeg kunne gjøre.
Endte opp med å få infeksjon både inni nesa og utenpå, fikk høy feber og dårlig allmenntilstand. Til slutt måtte jeg akutt på legevakt og fikk antibiotika der. Såret på neseryggen grodde til å bli et veldig stygt og sjenerende keloid arr (et arr som stikker ut). Nesen min var fremdeles kollapset, og toppen av kransekaken var at den i tillegg ble ordentlig skjev og asymmetrisk etter siste operasjon.

Jeg kontaktet klinikken ang. det stygge arret og fikk beskjed om å komme tilbake for en laserbehandling. Det var som vanlig mye forsinkelser og ikke mye tid igjen av timen min når jeg fikk slippe inn. Da var valget mitt å gjennomføre laserbehandlingen uten bedøvelse (fordi de ikke hadde tid til å la den virke), eller komme tilbake en annen dag, det var ikke aktuelt da jeg har flere timers reisevei. Dette var mildt sagt ekstremt smertefullt og burde absolutt aldri gjøres uten bedøvelse.

Arret ble heller ikke noe bedre av denne behandlingen. Kontaktet derfor klinikken igjen etter noen måneder og da ville de utføre en laseroperasjon hvor arret skulle skjæres vekk med en slags kniv. Etter dette ble det litt bedre men langt ifra akseptabelt. Arret er fremdeles utstikkende og langt ifra akseptabelt.

Etter alt som hadde skjedd ville jeg selvfølgelig aldri la noen på denne klinikken røre meg igjen. Likevel satt jeg fremdeles igjen med store problemer som måtte fikses. Dro derfor til en ekspert på revisjoner i utlandet, hvor problemene ble utbedret. Til tross for dette var skadene inni og utenpå nesen min så store at det aldri vil bli helt bra igjen. Revisjons-spesialisten kunne fortelle meg at det var ikke noe brusk igjen i hele nesen min, absolutt ingen støtte. Han måtte derfor ta deler av øret mitt for å bygge opp igjen nesa. I tillegg var skilleveggen helt skjev mot venstre og stengte for luftpassasjen.

Jeg sitter igjen med en stor knekk på psyken, en nese som aldri vil se ut som «min» igjen, og et stort forbrukslån som var nødvendig for å rette opp i skadene jeg ble påført. Klinikken tar ikke noe ansvar for det som har skjedd med meg.

Vil fraråde absolutt alle å gå til denne kirurgen og generelt denne klinikken.

Ivaretatt og trygg

Klinikk: Privathospitalet Fana Medisinske Senter Skrevet

Føler meg godt ivaretatt av Dr. Rosenberg. Han forklarte godt og detaljert i forkant, og jeg følte meg godt ivaretatt.
Resultatet ble veldig, veldig bra.

Veldig fornøyd

Klinikk: Privathospitalet Fana Medisinske Senter Skrevet

Jeg valgte dr Bjørn Rosenberg til min bukplastikk for noen år siden og er veldig fornøyd med oppfølgingen før/etter og ikke minst resultatet. Jeg har også nylig vært på konsultasjon hos han for en annen operasjon som jeg vurderer, han tok seg god tid til å svare på alle mine spørsmål og ga meg nyttig informasjon. Jeg følte meg trygg hele veien og er ikke i tvil om hvem jeg velger hvis jeg skal gjøre flere inngrep.

Det er en god atmosfære på klinikken og alle som jobber der er profesjonelle og imøtekommende.

Fått livet tilbake

Klinikk: Privathospitalet Fana Medisinske Senter Skrevet

Etter å ha plagdes i mange år med smerter ved trening, fremoverbøying og bare det å ha på seg bukse, ble jeg anbefalt dr. Rosenberg og motet meg opp til å operere. Etter fødsel med et stort barn, hadde magemusklene delt seg, og trening hjalp ikke for å få dem på plass. Hadde mye smerter innvendig og hud lå stadig og gnisset. Etter at dr Rosenberg sydde magemusklene på plass og fjernet mye hud har jeg fått selvtilliten tilbake, og smertene har opphørt fullstendig. Nå er det ikke vondt å ha på seg bukse, trene eller bøye seg fremover! Arrene er omtrent ikke synlige og til og med gynekologen min lurte på hvem som hadde gjort en så fin jobb! Er utrolig fornøyd!