Jafar Mousavi

Gastroenterologisk kirurg og generell kirurg

• Gastroenterologisk kirurgi
  • Generell kirurgi

Autorisasjon (1998)

Medi3 Oslo Telefonnummer22 60 40 6022 60 40 ...
Pilestredet Park 7 0176 Oslo

Siste vurderinger av Jafar Mousavi

Kompetent, kunnskapsrik, vennlig.

Klinikk: Medi3 Oslo Skrevet

Jeg har nylig hatt min første erfaring med gastroskopi. Gastroskopi har rykte på seg for å være en traumatisk opplevelse. Den tilsendte informasjonen, som for øvrig var fyldig, antydet mulighet for ubehag, inklusive brekninger og risiko for blødninger. Imidlertid førte dr. Jafar Mousavi skopet så nennsomt gjennom svelget og spiserøret at noen brekningsrefleks ikke ble utløst. Han fortalte hele tiden om hva han så under prosessen, og betydningen av det. Hele undersøkelsen ble gjennomført i en hyggelig og avslappet atmosfære av en kunnskapsrik, kompetent og informativ spesialist. Den assisterende legen bidro også til dette.

Kunnskapsrik, betryggende og dyktig

Klinikk: Medi3 Oslo Skrevet

Tok gastroskopi for to dager siden. Dette er mitt fjerde, men første gang hos Medi 3. Valgte denne klinikken på grunn av kort ventetid. Jeg hadde på forhånd "bestilt" beroligende og undersøkelser i forhold til Linitis Plastica (forferdelig fæl type magekreft) og Helicobacter Pylori.

Legen kom ut for å hente meg (og følge) til venteværelse, men vi måtte vente på klargjøring av utstyr. Jeg benyttet av meg mulighet å snakke med ham om bruk av beroligende. Han forklarte godt om fordeler og ulemper med dette, og samtalen gjorde meg såpass trygg at jeg valgte å ta uten beroligende til slutt. Mange skriver her om ham at han ikke kan lytte og virker arrogant, men jeg opplevde at han brydde seg om mine engstelser (han brukte skopet for barn).
Jeg er av asiatisk opprinnelse, og han forklarte også godt om forhold mellom kosthold og magesymptomer, osv, som var svært nyttig for meg.
I forhold til andre leger jeg har hatt før og i følge pårørende som var med meg, virket han veldig sympatisk, omsorgsfull og informativ.
Så jeg vet ikke hva skjedde med folk som opplevde ham veldig negativ, men jeg tenker at jeg vil ta gastro (og evt. koloskopi) hos ham neste gang også.

Veldig dårlig opplevelse

Klinikk: Medi3 Oslo Skrevet

Hadde en veldig dårlig opplevelse hos Jafar Mousavi 05.10.23 (gastroskopi). Opplevde han som svært lite lyttende og lite empatisk. Dessuten opplevde jeg å bli avbrutt hver gang jeg åpnet munnen min, og han kom med mange påstander om meg som overhodet ikke stemte. Opplevde på ingen måte å bli forstått og lyttet til, og gikk ut gråtende fra legekontoret. Kommer ikke tilbake hit og vil anbefale andre som skal ta gastroskopi å oppsøke andre leger.

Effektiv og kunnskapsrik

Klinikk: Medi3 Oslo Skrevet

Fikk utført gastroskopi hos Jafar i dag og gruet meg en del i forkant (mye grunnet anmeldelsene på denne side).

Det var det ingen grunn til! Jafar fremstod kunnskapsrik, trygg og effektiv. Undersøkelsen ble utført svært hurtig, noe jeg tillegger hans lange erfaring i gamet.

Fikk god informasjon i etterkant av undersøkelsen om diagnose og tiltak. Hvis jeg mot formodning noen gang må ta en gastroskopi igjen, drar jeg gjerne til Jafar på Medi3

Ekstremt dårlig kommunikasjon og pasientarbeid

Klinikk: Medi3 Oslo Skrevet

Hadde time til gastroskopi hos Mir Jafar Mousavi mandag 25.09.2023. Jeg ble henvist til Medi3 Oslo, fordi sykehuset jeg var henvist til hadde lang ventetid. For en stund tilbake sjekket jeg hjemmesiden til Medi3 Oslo, hvor jeg så at ventetiden deres på gastroskopi er 1 uke. Dette har jeg ingen problem med å forstå nå i ettertid av gjennomført gastroskopi.

Jeg har en god stund vært plaget med smerter i magen. Jeg har sett frem til å få gjennomført gastroskopien, slik at jeg endelig kunne på svar på hva det er. Samtidig har jeg gruet meg veldig.

Jeg hadde time 15:00. 14:30 blir jeg tatt inn på undersøkelsesrommet. Jeg så positivt på dette, og tenkte at de da hadde satt av tid til en god og trygg forberedende samtale og eventuelt premedikasjon, noe jeg uten tvil følte at jeg hadde behov for i forkant av denne undersøkelsen. Legen ber meg sette med ned på undersøkelsesbenken og fortelle hva som plager meg. Jeg fikk si en setning, før han tok over hele samtalen. Han bablet i et kjør, og viste INGEN tegn til å lytte til meg og det jeg hadde å si. Til tider sto han omtrent helt oppi ansiktet mitt og snakket til meg. Jeg fikk ingen informasjon om hva som skulle skje, og hvordan selve undersøkelsen foregår. Jeg følte meg overkjørt, og det virket som at mine opplevelser og min symptombeskrivelse ikke var så veldig viktig. Han snakket i et kjør, og kunne på slutten av denne samtalen fortelle meg hva som var problemet, og hva slags tiltak jeg måtte iverksette for å dempe symptomene. Jeg trodde oppriktig at han skulle sende meg hjem, uten å gjennomføre gastroskopien. Han stilte aldri et eneste spørsmål som "gruer du deg", "hvordan går det med deg" og liknende. Han visste rett og slett ingen tegn til empati. Det var ingen spørsmål om premedikasjon, og det var heller ingen muligheter for at jeg kunne spørre om dette, da han bare snakket hele tiden. Videre ber han meg åpne munnen, også sprayer han en spray ned i svelget mitt. Dette uten informasjon om hva slags spray det her, hva slags effekt den gir, at den smaker vondt, og at det kan kjennes litt ubehagelig de neste 30 minuttene. Deretter plasserer han munnstykke i munnen min, uten å informere om at det da ville bli litt vanskelig å snakke. Så ber han meg legge meg ned på benken i venstre sideleie, og begynner undersøkelsen umiddelbart uten å i det hele tatt spørre meg om jeg var klar. Det eneste han klarte å si var at det kom til å være ubehagelig og at jeg kom til å brekke meg. Fra jeg hadde fått den sprayen, til han begynte undersøkelsen, gikk det maks 1 minutt, så han lot heller ikke den lokalbedøvende sprayen virke først. Igjen følte jeg meg overkjørt og bestemt over. Selve undersøkelsen tok kanskje 1 minutt, og det føltes ubeskrivelig skremmende, brutalt og utrygt. Jeg følte ikke at jeg hadde kontroll på verken pusten min eller meg selv. Sykepleieren viste heller ingen tegn til trygghet, empati eller godt pasientarbeid. Ingen av dem spurte hvordan det gikk med meg etter undersøkelsen. Umiddelbart etter undersøkelsen satt legen seg på PC-en for å skrive og sykepleieren begynte å rydde og gjøre klart til ny pasient, før hun satt seg ned og surfet på sin egen privattelefon. Jeg fikk se på bildene sammen med legen. Samtidig informerer han meg om at han har brukt en tykkere slange på meg enn det han vanligvis gjør. I ETTERKANT AV UNDERSØKELSEN?! Legen avsluttet timen med å snakke om sitt private liv, og om hvor viktig det var at jeg var politisk aktiv i mitt kommende yrke som sykepleier.

To dager etter undersøkelsen fikk jeg epikrisen på digipost, hvor det blant annet står at pasienten er informert om undersøkelsen og om mulige komplikasjoner i ettertid, og da spesielt blødning og perforasjon. Legen sa INGENTING om dette til meg i etterkant av undersøkelsen. Dette synes jeg er helt forkastelig dårlig arbeid av en lege, da blødning og perforasjon er to meget alvorlige komplikasjoner.

Alt i alt en utrolig ubehagelig, skremmende, uempatisk og brutal opplevelse. Jeg anbefaler absolutt INGEN å gå til denne legen, og oppleve det som jeg gjorde.