Johan Bratholm

Psykiatri

Autorisasjon (1979)

Johan Bratholm er psykiater i Oslo

Siste vurderinger av Johan Bratholm

Tusen takk for kompetent, presis og effektiv hjelp!

Klinikk: Johan Bratholm Skrevet

Den raskeste og mest adekvate hjelpen jeg har opplevd i norsk helsevesen (inkl privat forsikring)!

Etter å ha vært "ubevisst" i 50 år om egen ADHD-diagnose, og slitt meg ut med å kompensere (med reell fare for å havne utenfor arbeidsliv/grave meg ned i depresjon og dårlig selvtillit) søkte jeg Bratholm for en 2. opinion, etter å kastet bort 3 mnd i et privat behandlingsforløp med skjema-utfylling (der min egen beskrivelse av hverdagsutfordringer + off.dok fra barndom + foreldres beskrivelser ikke ble vektlagt). I tillegg har jeg brukt minst 1 år før det hos det offentlige i et såkalt "pakke-forløp" der man kun skraper på overflaten og gir generiske råd, uten å interessere seg for å gå i dybden på hva du sliter med.

Dr. Bratholm lyttet min egen beskrivelse av hverdagen, så på min historikk og kunne med sin lange fartstid og erfaring raskt se at mine utfordringer var ADHD relatert, og fikk umiddelbart startet opp med behandling. Jeg er nå på bedringens vei, takket være denne mannen.

Jeg ser at noen her mener han er for "kort/avvisende" og kan se for meg at de som forventer "samtale-terapi" kanskje vil føle at han er for "effektiv". Men for meg var det akkurat det trengte (etter å ha kastet bort 1 år + hos andre, på prat og skjemaer som ikke fungerte, men bare gjorde meg mer frustrert). Om jeg vil ha den type støtte, velger jeg kanskje heller en psykolog. Men jeg opplevde at Dr. Bratholm absolutt var lyttende, og eopptatt av å hjelpe meg - selv om han jobbet tidseffektivt.

Som psykiater kan jeg bare berømme Dr. Bratholm for at han er der og bistår de som trenger hans kompetanse. Uten ham, er det stor sannsynlighet for at jeg innen kort tid hadde blitt 100% sykemeldt og stått i fare for å falle utenfor arbeidslivet, med de negative følger det også kan medføre for privatlivet.

Tusen tusen takk!

Anbefales

Klinikk: Johan Bratholm Skrevet

Ble sendt videre til Johan etter å ha fått ADHD diagnose i 20 årene, og er veldig fornøyd. Han er veldig rett på sak, stiller spørsmål og god til å lytte. Opplever ikke at han dømmer eller setter meg i en bås basert på hva jeg sier, men stiller heller gode spørsmål for å faktisk forstå. Føles trygt å få hjelp av Johan. Han er praktisk og rett på sak, noe jeg trives veldig med istedenfor masse unødvendig prat. Sender jeg en melding til han så får jeg alltid svar i løpet av et par timer. Han tar bekymringer og opplevelsene mine på alvor, og endrer medisinene mine utifra hva jeg sier. Føler mye tillit fra han, som gjør at han får mye tillit tilbake.

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Johan Bratholm Skrevet

Faglig sterk, lyttende, rask til å svare på spørsmål og alltid tilgjengelig for timebestillinger. Prisen er også helt grei.

Meget erfaren og faglig dyktig

Klinikk: Johan Bratholm Skrevet

Bratholm oppfattet raskt hva som var problemet og iverksatte behandling. Det har endret livet mitt totalt og trolig spart samfunnet for betydelige kostnader. Jeg gir han mine beste anbefalinger for enhver som oppsøker hjelp.

Merkelig

Klinikk: Johan Bratholm Skrevet

Mulig han er litt gått ut på dato og snart bør gå av med pensjon.
Fikk ingen hjelp til å stå i den tøffe situasjonen jeg var i.