Olav-Øistein Nerheim

Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1988)

Olav-Øistein Nerheim er øre-nese-hals-lege i Bærum

Siste vurderinger av Olav-Øistein Nerheim

Den mest uempatiske og frastøtende legen noensinne

Klinikk: KOSMOP Olav-Øistein Nerheim Skrevet

Min opplevelse hos Nerheim var svært dårlig og skuffende. Jeg ble møtt med spydig tone og følelsen av å ikke være velkommen. Når han skulle sjekke trykket i mellomøret mitt røsket han apparatet ut så det gjorde vondt. Han brydde seg ikke da jeg sa at det var vondt. Videre var han bare veldig lite empatisk for mitt problem og påsto at dette var vanlig for oss alle, noe det absolutt ikke er. Han kunne det han snakket om, men like viktig som dette er det å være imøtekommende og hyggelig med pasientene sine.

Sekretæren og legen svært lite hyggelige. Ikke gå hit!

Klinikk: Bekkestua Private Spesialistlegesenter Skrevet

Har vært her for oppfølgning av vann i øret med min 2 år gamle datter. Nerheim fremstår som en svært lite hyggelig go varm person. Han er kort i dialogen, lite interssert og har meget dårlig tid. Sekretærene er de sureste og minst hyggelige jeg har vært bortpå. For eksempel da min datter fikk omgangssyke samme dag vi skulle på time så sa de bare surt at vi måtte betale uansett og sendte faktura på over 500 kr på en time jeg virkig ikke kunne stille på. jeg forskte og forklare og viste dokumentasjon på norovirus men ingenting hjalp, de kranglet og stod på sitt. Synd å møte mennesker som jobber med pasienter men likevel ikke viser noe omsorg eller glede i jobben sin. IKKE GÅ HIT!

Kan ikke kommunisere med barn

Klinikk: Bekkestua Private Spesialistlegesenter Skrevet

Hadde sonen min der på 3 år, fleire gonger, i håp om at det skulle betre. Men kvar gong er han fullstendig ignorant overfor barnet. Han forklarar ikkje kva han skal gjere og held fast barneta hovud mens det grin og er fylt av panikk, slik at han skal få gjort jobben sin så fort som råd. Grusom opplevelse for barnet! Heldigvis har det møtt anna flott helsepersonell, men den legen vil han aldri gå til! Frårådar alle som skal til øre-nese-hals-spesialist med barn om å gå dit! Han informerer lite om funn og vurderingar og må utspørras for å få svar. Elendig folkeskikk.

Fullstendig mangel på evner med barn

Klinikk: Bekkestua Private Spesialistlegesenter Skrevet

For barn er en tur til legen en stor hendelse, og ofte skummelt. At man da blir møtt av en lege som ikke forteller hva han gjør eller skal gjøre, kjører på uansett reaksjon fra barn og eneste svar på smerter og frykt er å holde barn fast så er det noe som skaper langvarig angst for alle legebesøk. Mye mulig Nerheim er faglig dyktig, men jeg vil sterkt fraråde noen å ta med sine barn dit.

For øvrig er ventetiden mellom 1-2 timer om ettermiddagene (til tross for at man har time), men bedre om morgenene.

Dårlig tid, bryr seg ikke om barn

Klinikk: KOSMOP Olav-Øistein Nerheim Skrevet

Hver gang jeg er hos denne legen med barna er det lange forsinkelser. De overbooker alltid. De vet at hvis du går før det er gått en time må du uansett betale.

1 time ventetid er ikke uvanlig. De påstår det er pga akuttpasienter, men dette virker lite trolig da det alltid skjer.

Når man endelig kommer inn får man maks 2 minutter med legen. Hvis barna skriker i smerte bryr han seg ikke, men ber deg holde fast i barnet. Utrolig at en lege kan oppføre seg sånn mot barn.