Ole Kjeka

Øyelege

Øyesykdommer

Autorisasjon (1994)

Bergen Øyelegesenter Telefonnummer55 21 05 0055 21 05 ...
Valkendorfsgaten 5 5012 Bergen
Ole Kjeka er øyelege i Bergen

Siste vurderinger av Ole Kjeka

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Jeg var til forundersøkelse hos øyelege Ole Kjeka 02.12.2022. Ble mottatt vennlig og profesjonelt. Han innga stor tillit. På grunn av denne tillit som ble skapt, ble jeg både glad og takknemlig da jeg fikk SMS om grå stær operasjon 19.12.2022 og 02.01.2023. Tryggheten jeg følte før begge operasjonene, gjorde at inngrepene ble til en opplevelse jeg aldri skal glemme. Etter kontroll hos øyelege Ole Kjeka 21.01.2023, var det en takknemlig pasient som gikk fra hans kontor.

Trygg og sikker

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Jeg var til konsultasjon for operere grå stær. Dr. Kjeka ga meg et godt inntrykk. Var skeptisk pga av tidligere anmeldelser, men ble positivt overrasket. Han forklarte tydelig, og svare på spørsmål jeg hadde. Absolutt å anbefale denne legen.

Dyktig lege

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Ser tidligere vurderinger av øyelege Kjeka og jeg forstår ikke at det er samme legen vi er hos. Har vært hos han mange ganger, senest i går. Han forklarer alt han gjør på en forståelig måte. Jeg oppfatter han ikke arrogant. En dyktig lege som vet hva han gjør, er min oppfatning.

Dyktig på sitt ene felt.

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Må dessverre støtte to tidligere vurderinger: dr. Kjeka har et kommunikasjonsproblem. Han gjør ikke noe faglig galt, men fungerer ikke motiverende for pasienter som trenger det. Det er en ekstrabelastning ved ulike synsvansker. Som jeg som pasient har nesten 40 års sammenhengende erfaring med.

Forbedringspotensiale: at det blir informert på pasientens forutsetninger for at pasienten skal ha oversikt. At det kan svikte i en akuttime kan forstås. I en oppsatt kontrolltime stiller det seg annerledes.

Klinikken ellers har jeg ikke noe å utsette på. Enkelte av sekretærene er de reine blomster :-)

Arrogant

Klinikk: Bergen Øyelegesenter Skrevet

Det er trist å si at jeg opplevde dr. Kjeka som en arrogant person med en nedlatende holdning overfor meg som pasient. Jeg følte meg ubekvem. Den ene gangen fikk jeg dråper i øynene rett før jeg skulle gå. Ingen forklaring om hvorfor eller hvordan jeg skulle forholde meg. Dråpene gjorde at jeg ikke tålte dagslys. Greit å vite at en 1/2 times tid ville få pupillene til å normalisere seg. Men hvorfor fikk jeg dem? En annen gang hadde Kjeka bestemt en behandling på det øye som han ikke hadde operert, uten å gi meg forklaring på dette. Kjeka ga meg ingen forhåpninger om bedring av synet, noe jeg synes var leit. Da svarte han: "Mange har det mye verre enn deg!" Han viste ingen empati. Siste gangen jeg var der, kommanderte han meg ut: "Nå må du gå, for nå venter jeg en ny pasient." Lite trivelig og ganske uhøflig. Mulig han er flink faglig, men lite hyggelig i møte med pasienten.