Oscar Ohene Asante

Oscar Ohene Asante er øre-nese-hals-lege i Oslo

Siste vurderinger av Oscar Ohene Asante

Lite nyttig

Klinikk: Øst Helse Skrevet

Opplever han som lite behjelpelig. Mot øresus fjerner han ørevoks og be om å bestille ny time. Tar betalt for å gjøre ingenting. Han virker også rimelig misvisende i tonen.

Useriøs

Klinikk: Øst Helse Skrevet

Har vært hos Asante to ganger, på to ulike steder, for to ulike plager. Opplevde han begge ganger som useriøs og uten interesse for å hjelpe meg, kun bekrefte sine egne hypoteser. Hadde jeg visst at legen hadde henvist meg til han hadde jeg bedt om noen andre. Tre måneders ventetid, null informasjon i forkant av timen og en sekretær som åpenbart ikke liker kunder hjelper heller ikke.

Faglig holder det heller ikke mål. Jeg ble henvist for å starte opp immunbehandling for kraftig pollenallergi, påvist hos spesialist for 8 år siden. Asantes test var negativ for all allergi. Jeg tviler på at testen de gjennomførte ble utført korrekt, da jeg har fått påvist allergien tidligere, og senest i år fikk kraftige allergiske reaksjoner da jeg gikk tom for tabletter i pollenperioden. Asante forsvarte testen og mente at mine omfattende allergiplager (som kun gjør seg gjeldende i bjørkepollensesongen) måtte skyldes noe annet - "trolig noe hormonelt", og anbefalte meg å slutte på medisinen.

Flåsete og travel

Klinikk: Øst Helse Skrevet

Fikk første time veldig raskt, men oppfølgingstime først etter et par måneder.
Drøye forsinkelser ved begge konsultasjoner, og når jeg kom inn følte jeg han var ivrig etter å få meg raskt ut.
Veldig ivrig etter å henvise til andre undersøkelser, både egne og eksterne, fremfor å stille meg spørsmål og å lytte til meg.
Jeg opplevde ham som flåsete, overfladisk og veldig ivrig på å selge inn egne produkter.
Pluss for at han besvarte telefonhenvendelse raskt ved forverring av tilstand.

Upersonlig og firkantet

Klinikk: Øst Helse Skrevet

Veldig upersonlig klinikk, legen kjører sitt løp, prakker på egenproduserte produkter som resepsjonisten bevisst unnlater å opplyse prisen på. De er vanskelig å få tak i, har telefontid kun i tre timer på dagtid, og da er det ingen som svarer. Alternativt må man henvende seg via nettsiden, og der må man betale 6 kr per sms for tjenesten.

Det er beklagelig at du opplever oss slik. Vi prakker absolutt ikke på noen å kjøpe produkter her og resepsjonisten svarer selvfølgelig hvis du spør om pris på alle våre tjenester og produkter. Om du er misfornøyd med noe av din behandling er det flott om du kan skrive til oss slik at vi kan få oppklaring rundt dette. Vi har telefontid hver dag fra 09 til 11 og vi svarer alle som ringer innenfor denne tiden. Du kan sende oss sms 24 timer i døgnet. Det er firmaet som leverer denne tjenesten med sikker sms-sending, Helserespons, som tar 6 kroner for å levere denne tjenesten, ikke noe vi tjener på. Vi betaler enda mer for å svare deg tilbake... Tjenesten der våre pasienter kan sende sikre sms-er til oss 24 timer i døgnet er andre veldig fornøyde med, men du kan selvfølgelig også ringe oss hver dag hvis du heller vil det, men hvis flere ringer samtidig kan man jo risikere å vente noen minutter i telefontid, beklager det.

Besvart av Oscar Ohene Asante

Travel, forsinket, gammeldags

Klinikk: Øst Helse Skrevet

Har vel vært hos Oscar 4-5 ganger nå. Eneste grunnen til at jeg har gått er fordi han har hatt kortere ventetid.

Har gjentatte ganger måttet vente inntil 45min.

Faglig helt OK.

Ekstremt gammeldags og lite fleksibelt organisert med krav om oppmøte for den minste ting.