Monica Drottning-Rønne

MedOslo
Valkyriegaten 8 0366 Oslo
Monica Drottning-Rønne er nevrolog i Oslo

Siste vurderinger av Monica Drottning-Rønne

Endelig funnet årsak til smertene

Klinikk: MedOslo Skrevet

Jeg hadde slitt lengemed smerter i hoften. Var hos fastlegen som henviste meg til røntgen. Det var ingenting der som tydet på problmer - ble fortalt at jeg måtte til en ortoped. Valgte selv å oppsøke MedOslo der jeg ble undersøkt av Monica Drottning og Kjell Braathen. Fikk behandling og ble umiddelbart en god del bedre. Ble henvist til røntgen av ryggraden - som så viste seg å forårsake smertene. Har siden vært til oppfølging og er nesten kvitt probloemene.

Arrogant og gjerrig

Klinikk: Humana Sandvika Skrevet

Dro til Monica på Humana Sandvika for migreneutredning, og endte opp på senteret hennes i Oslo. Hver gang så måtte jeg alltid vente veldig lenge (gjennomsnitt på 45 min) for å komme inn til timen. Hun oppførte seg nedlatende og behandlet meg som om jeg var en uansvarlig tenåring.

Allerede etter første timen så mente hun at det var noe galt med måten jeg gikk på, at dette forårsaket min migrene, og jeg ble sendt ned i kjelleren hvor hennes sønn satt og målte opp føttene mine og det ble bestilt noen spesielle såler.

Jeg ble fort sendt til senteret hennes i Oslo fordi hun mente at det var der jeg fikk best hjelp. Første timen der ble jeg bedt om å nå ned til tærne mine, så kom det en kiropraktor susende inn og knakk litt på meg, og ble så bedt om å gjøre det samme, og i følge dem var det en stor forbedring som var tegn på at jeg kunne bli bedre.

Deretter ble det satt opp timer hos fysioterapeut, migrenesykepleier, og kiropraktor - alt på det samme senteret og til skyhøy pris. Gjennomgikk alt fra massasje til utrolig smertefull 'bindevevsterapi' hos fysioterapeut, samtaler om selvfølelse og pusting hos migrenesykepleier, og kiropraktortimer som innebar at han førte meg inn på et rom, ba meg legge meg ned, knakk litt på meg, før han ba meg vente mens han løp rundt og knakk på andre pasienter samtidig. Timen ble alltid avsluttet med en nedlatende korreksjon på at jeg måtte rette meg opp i ryggen.

Jeg sluttet heldigvis med alt dette etterhvert, men ikke uten at det kostet meg masse penger, og det hjalp ikke det grann på migrenen.

Skulle ønske at Monica kunne vært klarere og lyttet bedre, og behandlet pasientene sine som respektable medmennesker.

Godt fornøyd

Klinikk: MedOslo Skrevet

Er der siden 2011, hadde ikke klart meg uten dem med min kronisk migrene. Alltid tilgjengelig for meg, når jeg er dårlig.

Arrogant, og dyrere enn avtalt pris

Klinikk: MedOslo Skrevet

Migreneutredning: dårlig til å lytte, avbryter hele tiden da hun skriver sakte med 2 pekefingre. Virker effektivt som hersketeknikk, for å styre hele samtalen. Hun gikk dermed glipp av vesentlige opplysninger, som bør være med i første timen. Tok inn to andre behandlere (kiropraktorer). Ene satte injeksjoner med Xylokain i ryggen, uten å spørre/forklare. Kom med ferdig opptrukket kanyle, ingen håndvask selv om han tok i dørhåndtak etc, før han kjente på huden og satte injeksjoner. Måtte selvsagt betale for dette også. Timen tok 50 min, selv om jeg ble forespeilet ca 2 klokketimer. Fikk beskjed om at jeg måtte gå i lang behandling for rygg og nakke hos kiropraktor, samtidig med timer hos denne nevrologen. Ingen avklaring eller informasjon ble foretatt løpet av 50 min. Fikk med en resept i det jeg gikk ut. Det var på NSAIDS som jeg ikke tåler. Det ser ut til at målet med "utredningen" var å få satt opp nye timer. Kunne like gjerne kastet nesten 4000 kroner ut av vinduet. Det var imidlertid lett å få time.

Ingen hjelp å få

Klinikk: MedOslo Skrevet

Jeg var hos dem til migreneutredning. I følge deres egne hjemmesider så skulle jeg beregne to klokketimer til undersøkelsen. Jeg var såvidt inne på kontoret i en time. I løpet av denne timen så var tre behandlere innom kontoret, og jeg føler at ingen av dem tok tiden til å undersøke meg nøye. I løpet av timen så var det gjentatte avbrytelser da nevrologen rett og slett behandlet andre pasienter istedet. Jeg fikk aldri noe svar på hva de skulle hjelpe meg med eller hva som var planen videre. Nevrologen klarte overhodet ikke kommunisere med meg og registrerte ikke nødvendige helseopplysninger en gang, som for eksempel hvilke medisiner jeg bruker. Ved klage i etterkant så fikk jeg aldri noe ordentlig svar eller en beklagelse eller tilbud om en ny time. Jeg kunne derimot komme en gang til og betale enda mer penger...