Profilbilde av plastikkirurg Alexander Vigen

Alexander Vigen

Profilbilde av plastikkirurg Alexander Vigen
Plastikkirurg

Om

Dr. Alexander Vigen er overlege med PhD og spesialist innen plastikkirurgi. Han har lang erfaring med brystkirurgi, ansiktskirurgi og kroppsformende kirurgi. Spesialområdene hans inkluderer estetisk brystkirurgi, bukplastikk etter vekttap eller fødsler, fettsuging og fettransplantasjon, samt øyelokkirurgi og ansiktsløft.

Dr. Vigen har jobbet som plastikkirurg siden 2011 og har vært overlege siden 2016. Han reiser jevnlig til kurs og konferanser rundt om i verden og er medlem av ISAPS (International Society for Aesthetic Plastic Surgery). Han har også fått internasjonal erfaring ved opphold hos kjente plastikkirurger.

Dr. Vigen er opptatt av å kombinere plastikkirurgi og kosmetisk medisin for best mulig resultat for pasientene. Han er sertifisert for Restylane, har deltatt på flere internasjonale kongresser, og har også vært foredragsholder på internasjonale plastikkirurgikongresser. Han har utdannelse fra NTNU og har jobbet ved sykehus i Norge og privatklinikker.

Plastikkirurgi

Autorisasjon (2008)

IbsenSykehuset Gjøvik Telefonnummer962 04 000962 04 0 ...
Tordenskjoldsgate 13-15 2821 Gjøvik
Alexander Vigen er plastikkirurg i Oslo og Gjøvik

Siste vurderinger av Alexander Vigen

Super fornøyd

Klinikk: Nordstrandklinikken Skrevet

Jeg hadde kapseldannelse etter at jeg la inn implantater som 20 åring for 15 år siden. Etter noen runder med amming og stenharde bryster var det på tide å bytte de ut. Jeg hadde hørt om andre som hadde operert silikon på Nordstrandklinikken med veldig gode resultater, så jeg booket en konsultasjon. Dr Vigen gav bra informasjon var tydelig på at det var tynn hud og at han kom til å fjerne kapselen og bytte fra over til under muskelen. Operasjonsdagen var jeg ganske nervøs men det var hyggelige folk der som beroliget meg. Operasjonen gikk fint, Dr. Vigen fjernet det gamle arret la inn nye høyprofil proteser og resultatet er over min forventning. Det er nå gått 3 måneder, arret er nesten ikke synlig og brystene har myknet og føles veldig bra og ser perfekte ut. Fra å være flau over å kle av meg er nå problemet løst. Tusen takk for et supert resultat! Anbefales på det sterkeste.

Fantastisk kirurg med lang og god erfaring

Klinikk: Nordstrandklinikken Skrevet

Det var behov for å skifte brystprotesene mine på grunn av sterk kapseldannelse etter brystforstørrelse for flere år siden. Jeg ble operert av Alexander Vigen på Nordstrandklinikken i Oslo. Fantastisk kirurg med lang og god erfaring - så jeg følte meg trygg på at han ville gjøre en god jobb. Resultatet ble veldig bra, og jeg er superfornøyd. Forøvrig må sies at jeg har blitt godt ivaretatt av hele teamet på Nordstrandklinikken, både før, under og etter operasjonen. Anbefaler klinikken på det varmeste.

Utrolig dyktig i jobben sin

Klinikk: Nordstrandklinikken Skrevet

Anbefaler dr. Alexander og teamet hans på det varmeste. Man følte seg velkommen fra man gikk inn for konsultasjon om bytte av brystproteser, og de har følgt bra opp før/etter operasjonen. Alexander gjorde en fantastisk jobb og kan ikke skryte nok av jobben han har gjorde. Han er en perfeksjonist i jobben sin og det synes på arbeidet hans. Brystprotesene jeg hadde fra før av hadde ikke blitt gjort riktig og jeg hadde mye problemer med de (en dårlig jobb fra en annen klinikk). Dr. Alexander rettet det opp og byttet brystproteser. Han brukte de gamle arrene og hadde nesten ikke noe smerter etterpå.

Ubeskrivelig takknemlig.

Klinikk: Nordstrandklinikken Skrevet

Jeg kan ikke få takket Alexander Vigen og de som jobber på Nordstrandklinikken nok. Da jeg henvendte meg til Alexander var jeg fortvilet etter en mislykket øyelokkoperasjon på Øyeavdelingen i Vestfold, der jeg ble operert av en uerfaren lege.
Jeg fikk mange plager i etterkant av operasjonen og var dypt fortvilet. Sykehuset hadde lite å tilby meg da jeg forklarte problemene mine for dem. Presset over øynene ble langt verre etter operasjonen, jeg fikk vondt i hodet, det strammet flere steder rundt øynene og jeg var redd jeg måtte leve med dette ubehaget.
Da jeg etter anbefaling fra en bekjent tok kontakt med Alexander, lyttet han til meg og han forstod hva som var problemet og gav meg håp om at dette kunne fikses. Alexander er en dyktig kirurg kombinert med at han er en estetiker. Ikke bare ble alle plagene jeg hadde borte, men Alexander foreslo også andre små grep som gjorde at jeg ser så mye flottere ut nå. Jeg er så fornøyd og takknemlig!
På operasjonsdagen følte jeg meg trygg og hadde ikke noe behov for beroligende. Jeg er selv sykepleier og la fort merke til hvor profesjonelle og trygge Alexander og teamet hans var.
De har fulgt meg opp etter operasjonen, også etter at sutureringen var fjernet. De har ringt flere ganger og spurt hvordan det går. Sånne ting betyr mye.
Alle på klinikken skjønte at jeg var noe traumatisert etter forrige operasjon. Måten dere alle møtte meg på betydde utrolig mye for meg. Tusen takk til dere alle!!

Proff lege

Klinikk: Nordstrandklinikken Skrevet

Dyktig kirurg som er nøye og flink til å forklare. Følte meg ganske trygg under hele prosessen. Terningkast 6 til Alexander Vigen.